Component signaler og Xbox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Component signaler og Xbox

Jeg ble rimelig skuffet i går da jeg endelig fikk min Xbox Advanced Cabel Pack fra USA (se produkt her: http://www.gamequestdirect.com./65955667882.html og ikke fikk dette til å fungere.

Håper noen her kan bidra med litt hjelp.

Dette er hva jeg gjorde: Koblet kabelen i Xboxen og brukte da komponent kabelen som fulgte med. Denne ble så koblet til video- component inngangen i HK AVR8500. Fra AVR-en går det en komponet kabel ut til en SP4800 prosjektor. På prosjektoren er den en component-vga overgang siden prosjektoren kun har VGA inngang.

Dette fungerer veldlig bra med DVD spiller med komponent ut, men da ikke med Xbox med komponent ut.

Hvorfor ikke ?

Er kjempetakknemlig for gode eller mindre gode svar.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Component signaler og Xbox

Med mindre du har modifisert Xboxen vil den sende et 576i interlaced signal over componentkabelen - støtter SP4800 dette signalet?

Med en chip kan du endre sonen på Xbox til NTSC og enable prog.scan, i 480p (576p for PAL-spill) og 720p, og interlace i 1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilte meg en sånn kabel fra USA denne uka og gleder meg til den dumper inn i postkassa. Men jeg sjekket opp litt rundt dette før jeg bestilte og du må visst ha en moddet xbox hvor du kan gå og sette den om til NTSC, da dette ikke vil fungere på PAL xbox'er.

Sørg for at den står med NTSC i oppsettet så vil det nok fungere. (Det er en grunn til at denne kabelen ikke selges i Europa) :evil:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SP4800 støtter følgende:

Component and RGB HDTV (720p, 1035i, 1080i)

Component EDTV (480p, 576p progressive scan),
    Component, Composite and S-Video standard video [480i, 576i, composite video SCART with adapter, NTSC, NTSC M 4.43, SECAM: M,PAL: B, G, H, I, M, N]

Slik jeg forstår det så ser det jo ut fra disse data-ene at som om 576i er støttet.... Eller misforstår jeg ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det vel, men ikke på VGA inngangen. Da må du ha den komponent til "spesial" S-Video overgangen (S-Video plugg med 3 ekstra pinner).
    VGA inngangen er egentlig for PC, og tar derfor bare progressive signaler.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men herregud da, det er jo utrolig stor forskjell ifra kompositt til S-video, jeg gikk den veien selv først.
    Så fikk jeg tak i den Advanced HD packen og kjører nå 576i eller 480i opp til X1, er jo utrolig mye bedre enn S-Video.
    Men hvis du har mulighet for 576p eller 720p så hadde jeg nok gått for det isteden.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK!

Da kjører vi med den gamle løsningen på S-video (funker greit nok). Skal bytte ut min SP4800 med en anne projektor om ikke så lang tid, så da løser vi problemet den veien.

Skal sørge for å kjøpe en prosjektor med både VGA, komponent (helst 2 stk.) og en DVI inngang. Du har du løst alle problemer med kabling fra Xbox, HTPC og DVD +++

Takker alle for raske svar

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Neonsun
    Med mindre du har modifisert Xboxen vil den sende et 576i interlaced signal over componentkabelen - støtter SP4800 dette signalet?

Med en chip kan du endre sonen på Xbox til NTSC og enable prog.scan, i 480p (576p for PAL-spill) og 720p, og interlace i 1080i.
    Hei.
    Jeg har Microsoft Advanced HD Pack og en Modifisert Xbox. Kjører progressivt til min benq 7800. Bildekvaliteten er helt super. Mye bedre farger og skarpere bilder enn på vanlig RGB signaler eller Svideo. Det jeg lurte på er om det du sier om 576p stemmer? PAL spill hos meg sendes ikke ut i 576p som du sier, men i 480p som i NTSC spill. Er det en spesiell måte og stille inn for å få 576p så vil jeg gjerne vite det. Har foresten prøvd et fåtall spill som støtter 720p og det er bare helt knall .

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du et spill som referanse kan jeg sikkert teste det for å være helt sikker (forutsatt at jeg har spillet i PAL-versjon, da..)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle PAL spill. Kan ikke se det er mulig og sende 576p siden boxen er stilt om til NTSC som bare støtter 480i, 480p, 720p og 1080i. Hvis man stiller boksen om til PAL får man jo bare 576i og ikke noen mulighet til og overføre signalene progressivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter på komponent kabelen

Må du ha komponentkabelen i Xboxen før du får lov til å endre sendesignalene slik som 720p. Venter på kabelen men ettersom jeg ikke ser hvor jeg skal gjøre endringene så håper jeg det ovenfor er tilfelle. Hvis ikke håper jeg noen kan guide meg til det.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile xbox

Du kan glede deg over å ha kjøpt denne kabelen. Samme kjøpte jeg fra USA for et par år siden (tror jeg betalte ca 350 levert på døren). MIN XBOX VAR IKKE CHIPPET men det var bare plug and play på alle spillene jeg hadde. Component signal direkte til prosjektor og optisk til forsterker. Dessverre har jeg solgt allt sammen da jeg ikke brukte det noe særlig. Da jeg ringte XBOX norge den gangen fortalte de meg akkurat det samme, men som sagt bare tull. De hadde igrunnen lite peiling på dette. Husker også at den gangen kunne man kjøpe " monster sin pakke til en vanvittig pris". Bare rot litt i menuen så finner du det sikkert.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    runelund: Jeg husker ikke om du må ha kabelen i, men du må ha valgt NTSC-modus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •