Struktur i videoavspilling over trådløst nett -dlna

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Struktur i videoavspilling over trådløst nett -dlna

Jeg er fersk på området og har betydelig problem med å se en fornuftig struktur i forbindelse med avspilling av video (fra filer eller dvd på pc).
    For videoer (filmer) som ligger på samme sted på harddisken kan jeg for noen spille av til TV mens andre ikke blir spilt og ender opp med følgende beskjed (fra WMP vil jeg tro?): "Kunne ikke hente medieinformasjon fra Medieserver". Hva er medieserver i dette tilfellet? PC eller TV? Er relativt "lost" her og usikker på hvor på harddisk filene som jeg ønsker å spille av til TV må ligge (dersom de må ligge et bestemt sted). Og hvorfor går enkelte men ikke andre? Filene er MP4-format. Takknemlig for en orientering!

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Server er der filene ligger, PC. Det er ikke støtte for alt mulig, hva er det som ikke virker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Server er der filene ligger, PC. Det er ikke støtte for alt mulig, hva er det som ikke virker?
    Forsøker å spille en vidiofil til TV ved å høyreklikke på filen og velge "Spill til" og deretter velge TV. Får følgende melding "Kunne ikke hente medieinformasjon fra medieserveren". Filen er en mp4, størrelse ca. 1Gb. Filen ligger i en katalog på harddisk. Kan ikke detaljbeskrive det mer enn dette. Andre filer liggende på samme sted med samme format og gjerne større fungerer OK. Så hvorfor feiler noen filer og ikke andre. Går ut fra at dette har noe å gjøre med Windows Media Player? Kan ikke se at det er noe forskjell på disse filene. Dermed så forlanger jeg vel ikke støtte for alt mulig? Eller er det detaljer i filene jeg ikke er klar over som er forskjellig? Har sett på egenskaper for filene og kan ikke se noen forskjell annet enn størrelse og den som virker er større enn den som feiler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rufus07
    Forsøker å spille en vidiofil til TV ved å høyreklikke på filen og velge "Spill til" og deretter velge TV. Får følgende melding "Kunne ikke hente medieinformasjon fra medieserveren". Filen er en mp4, størrelse ca. 1Gb. Filen ligger i en katalog på harddisk. Kan ikke detaljbeskrive det mer enn dette. Andre filer liggende på samme sted med samme format og gjerne større fungerer OK. Så hvorfor feiler noen filer og ikke andre. Går ut fra at dette har noe å gjøre med Windows Media Player? Kan ikke se at det er noe forskjell på disse filene. Dermed så forlanger jeg vel ikke støtte for alt mulig? Eller er det detaljer i filene jeg ikke er klar over som er forskjellig? Har sett på egenskaper for filene og kan ikke se noen forskjell annet enn størrelse og den som virker er større enn den som feiler.
    Uten at jeg har satt meg helt 100% inn i dette så kunne du prøvd en annen upnp/dlna server?
    Det kan også være at det er forskjellig codec på filmene.

Jeg har aldri brukt media player som server så vet ikke om den klarer å trancode filmene slik at den fungerer, men det kan feks TVersity osv.

Missforsto jeg deg rett?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Uten at jeg har satt meg helt 100% inn i dette så kunne du prøvd en annen upnp/dlna server?
    Det kan også være at det er forskjellig codec på filmene.

Jeg har aldri brukt media player som server så vet ikke om den klarer å trancode filmene slik at den fungerer, men det kan feks TVersity osv.

Missforsto jeg deg rett?
    Vel, jeg har nå installert TVersity men er helt hjelpesløs i hvordan bruke dette for å kunne se video på min Samsung TV. Videofilen er i biblioteket men hvordan få den til TV'n? Virker rimelig uoversiktlig det hele. Beklager min uvitenhet men er det mulig å få en liten instruksjon? Videofilen ligger som sagt på harddisk og vises forsåvidt i TVersity men dobbelklikk på denne starter kun video på PC. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tid atm, men sjekk litt i denne om det er noe info der som kunne komme til nytte.
    http://www.samsung.com/us/pdf/dlna_guide.pdf

Er bare raskt innom pcen så derfor jeg ikke har tid til noe omfattende skriving

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Har ikke tid atm, men sjekk litt i denne om det er noe info der som kunne komme til nytte.
    http://www.samsung.com/us/pdf/dlna_guide.pdf

Er bare raskt innom pcen så derfor jeg ikke har tid til noe omfattende skriving
    Takk for innlegg, men tror jeg dropper TVersity. Filer som jeg kan spille til TV trådløst funger ikke med TVersity. Får melding om at filformatet ikke støttes, mens det fra Windows Media Player fungerer utmerket. Synes dette ble uforholdsmessig komplisert.
    Takk for innsatsen i alle fall!:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •