Oppstartsproblem - receiver, onkyo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppstartsproblem - receiver, onkyo

Nettopp kjøpt ein onkyo tx-nr609 receiver, men problemet er at kver gang eg skal enten sjå på tv eller spille ps3 nnår eg slår den på, så på dei ingangane eg har kopla ps3'en og tuneren til står det berre "hdmi startup" også er det eit litt mindre ikon med hdmi sim står og blinker. For å få bilde må eg restarte 2-3 ganga. Skjønna ikkje koffor det ikkje kjem bilde med eingang?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kan virke som om det er problemer med at 'handshake' mellom enhetene ikke fungerer som det skal eller noe lignende. Har du forsøkt å kjøre oppdatering av firmware på receiveren? (Se i instruksjonsboken for hvordan oppdatere. Dersom den har nettilgang kan du koble den til nettverket og oppdatere automatisk i setup-menyen). Jeg ville også sjekket innstillingene for de ulike hdmi-kildene, husker ikke menyvalgene for å komme dit og de ulike innstillingene som er mulige men det finner du nok ut av.

Jeg har også en Onkyo receiver og koblet til bl.a. både tv, ps3 og pc og har aldri hatt problemer med ingen signal eller bilde ved oppstart av receiveren.
    (Men har riktignok ikke samme modell som din, har en tx-nr1007).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scoopie
    Nettopp kjøpt ein onkyo tx-nr609 receiver, men problemet er at kver gang eg skal enten sjå på tv eller spille ps3 nnår eg slår den på, så på dei ingangane eg har kopla ps3'en og tuneren til står det berre "hdmi startup" også er det eit litt mindre ikon med hdmi sim står og blinker. For å få bilde må eg restarte 2-3 ganga. Skjønna ikkje koffor det ikkje kjem bilde med eingang?
    Hadde samme problemet og reklamerte på den og sendte den inn til service. Viste seg at HDMI kortet måtte skiftes. Har fungert plettfritt etter det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •