Ny og gammel tv sammenlikning!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny og gammel tv sammenlikning!

Jeg har en Sony bakprosjektor tv (kds 55A2000), og har bestemt at tiden er inne for noe nytt.

Etter å ha falt litt ut av teknologiverdenen de siste årene, og brukt lite tid på å oppdatere meg på dagens tv-marked, lurer jeg på hvor nivået ligger på tv'ene om dagen. F.eks, jeg har alltid vært imponert av bildekvaliteten på min nåværende sony tv som er 5 år gammel, men vil f.eks den nye "Panasonic TX-P50GT30" levere bedre bilder, selv om prisnivået ligger på under halvparten av hva jeg ga for Sony'en en gang i tiden?

det jeg egentlig lurer på er, er det usakelig å forvente å få mer for pengene i Tv-landskapet idag, enn i 2006?

Takk for evt svar

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    Jeg har en Sony bakprosjektor tv (kds 55A2000), og har bestemt at tiden er inne for noe nytt.

Etter å ha falt litt ut av teknologiverdenen de siste årene, og brukt lite tid på å oppdatere meg på dagens tv-marked, lurer jeg på hvor nivået ligger på tv'ene om dagen. F.eks, jeg har alltid vært imponert av bildekvaliteten på min nåværende sony tv som er 5 år gammel, men vil f.eks den nye "Panasonic TX-P50GT30" levere bedre bilder, selv om prisnivået ligger på under halvparten av hva jeg ga for Sony'en en gang i tiden?

det jeg egentlig lurer på er, er det usakelig å forvente å få mer for pengene i Tv-landskapet idag, enn i 2006?

Takk for evt svar
    Vet ikke om jeg skjønner spørsmålet en gang. Fjorårets modeller halveres jo omtrent i pris hvert år, så selvfølgelig får du mer for pengene hvert eneste år.

Min gamle Panasonic 42" TV kostet 12000 når jeg kjøpte den for 4-5 år siden, den har ikke engang full HD. Nå får du en slik til under 4000.

Nylig kjøpte jeg en philips 55" full HD (7606) til omtrent det samme som jeg betalte for Panasonicen den gangen. Og den nye har full hd og 3D og er 13" større enn den gamle..
    --
    Thorbjørn

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går helt fint om du ikke skjønte spørsmålet, svaret var bra

en liten ting til:

Hvordan har det seg at Panasonic sin 50" VT30, ligger på 13000,- og den samme tv'en i 55" ligger på nesten 20000,- ?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg sitter på fasit vil jeg anta at pris styres ganske mye av hvor populære panelene er, og at de produserer såpass mange mer av 50" at den blir relativt mye billigere, samt at 55" kanskje kom senere slik at den fortsatt ikke har falt like mye i pris?

Inntrykket mitt generelt er vel også at det er relativt stort sprik prismessig mellom størrelsene hos Panasonic (uten at jeg aktivt har sammenlignet mot andre produsenter).
    --
    Thorbjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •