Aspect ratio issue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aspect ratio issue

Hei

Jeg tviler på at noen kan svare på dette ettersom det er et veldig sært spørsmål men jeg prøver alikevel.

Jeg har en Phillips BDP5200 og bruker Isedora media server til å streame filmer fra Mac (osx Lion)

Hittil har det funket perfect med Mkv filer, men i dag fikk jeg en fil som ble strukket i bilde. Egentlig skal det jo være svart oppe og nede, men filen blir strukket slik at den dekker hele skjermen. På prosjektorinstillinger (Epson eh Tw 4400) går det ikke an å gjøre noe. Den vil ikke manuelt skifte ratio. Jeg tror heller ikke det er der issuen ligger.

Media server instillinger er satt slik at filmen ikke "transcodes". Den eneste måten å få riktig bilde på er å gjøre slik at mediaserveren "transcodes" filmen, men da blir oppløsninga ganske dårlig.

Har prøvd det meste jeg kan komme på av instillinger både på blurayspilleren og serveren.

Håper noen har noe tips. oppløsninga på mkv'en er 1920x816

Bill

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at filen er kodet med feil aspect ratio? Med tanke på at det fungerer med transkoding.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kanskje, kasnkje ikke..

Det kan være, ja...
    Er litt på tynn grunn med hvordan de tingene fungerer. Det eneste jeg vet er at etter hundrevis av titting på hd filmer siden 2007 har jeg vel aldri vært borti en fil som jeg ikke har klart å få i riktig aspect ratio. Derfor tviler jeg på at det er fila. Filene jeg spiller av pleier å være fra kilder som leverer solide ting.

Det at fila viser seg riktig med trankoding vet jeg egentlig ikke hva kommer av, men det indikerer jo at det er noe feil ved instillingene, ettersom det ikke vises riktig i alle tillefeller men noen tillefeller.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transkoding er jo på en måte re-koding av filen. Så hvis filen er kodet med feil aspect ratio så vil transkoding kunne løse dette til en hvis grad. Men det er selvfølgelig mulig jeg tar feil når jeg sier at det er filens feil. Men er det egentlig noen andre variabler her?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •