Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Hjelp!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!

Hei

Jeg får ikke riktig format til pj. Før koblet jeg vga fra pj rett i pc og formatet er riktig.

Men nå har jeg koblet via en boks og hdmi inn i forsterkeren. Får bilder osv, men format er feil etter at forsterker kom inn i bildet. Har gått inn i meny på forsterker og endret format, og jeg har endret format på pc, uten hell. Hva gjør jeg? Hele bildet kommer ikke med på skjermen. Er litt zoomet inn. Er jo ikke et format på pc som heter 1080? Nærmeste er jo 1024? Sånn som på forsterker.

Er altså koblet sånn: PC----->forsterker----->hdmi converter----->pj

Håper noen har noen tips
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken reciver bruker du?
    Og som regel skal det være mulig å kjøre 1080p fra pc. Men er det slik at skjermen på laptopen din f.eks, har lavere oppløsning kan du ikke kjøre klonemodus, men kjøre oppsett av skjermoppløsning uavhengig av hverandre.Forsøk eventuelt å oppdatere skjermkortdriverene fra feks nvidea.

Reciveren din kan jo også gjøre noe med oppløsning men som regel er det en funksjon for passthrough av hdmisignaler.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Bruker en nad t747.

Når jeg valgte å kun vise bilde på ph( som jeg kanskje skulle gjort for lenge siden? ) så får jeg hele bilde på lerretet. Men bokstavene er så små at de er uleselige! Når jeg da velger hakket lavere oppløsning så blir det bra men for bredt?

Jeg får ikke valgt 1024 på forsterker, så pass through hørtes lurt ut. Nå står forsterker på auto og pc på 1024x768 og nå stemmer det nesten.

Men på pj så står det 800x600?? Den har jeg ikke endret, den endrer seg selv, men ikke til det samme. Herregud jeg er dum!!:P

Hmm
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Hei!

Bruker en nad t747.

Når jeg valgte å kun vise bilde på ph( som jeg kanskje skulle gjort for lenge siden? ) så får jeg hele bilde på lerretet. Men bokstavene er så små at de er uleselige! Når jeg da velger hakket lavere oppløsning så blir det bra men for bredt?

Hmm
    hvor stort bilde i "kjører du? mener du at du kjører 1080p og da ikke kan lese bokstavene? Da vet jeg ikke ...briller kanskje?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjører jeg 1024x768 og nesten alt er med og leselig. Men skal vel gå ann og få med alt? Bildet er også mye dårligere enn når jeg hadde VGA rett i pc'n. Men det er sikkert Hdmi converteren..

Det står fortsatt 800x600 inne på pj...

Jaja, skjønner ingenting jeg:P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står ddet 800x600 på pj betyr vel det at pj nedskalerer bilde...

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

For bildet er rævva. Alt er helt på trynet, til og med farger er på jordet. Klarer ikke å få med hele bildet :S Og bokstavene på for eks spotify er syltynne og vanskelig å lese. Finner ingen måte å endre oppløsningen på pj, men det skal vel gå?

Vil kanskje en VGA - RGB løsning fungere bedre? Jeg mener at t747 kan ta imot RGB.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har til informasjon testet ps3 og dekoder, og det fungerte med en gang. Altså oppløsningen stemmer. Har fortsatt et sånt "lag" med loddrette streker i bildet, med nøyaktig lik avstand til hverandre. Men som sagt, regner med at dette skjer ved konverteringen, ikke sikker , men. Bildet er bra, virker bare som dette laget er "utapå". Hmm..

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt rundt om, og funnet ut at jeg tror ikke det går og få med hele bildet ved pc bruk. Men når jeg ser film fra pc så er hele bildet med, selvom bildet mar en lag over seg med et eller annet.

Takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •