HJELP: Kopiere fra DVD spiller til en annen DVD spiller...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP: Kopiere fra DVD spiller til en annen DVD spiller...

Hei,

Jeg har en Pioneer DVR-433H spiller der DVD'en nekter å brenne plater mer. På harddisken er den en del filmer jeg ønsker å få kopiert ut før hele spilleren tar kvelden.

Jeg koblet derfor min spiller til en annen DVD spiller med SCART kabel og koblet den andre spilleren's SCART utgang til en TV. Satte min spiller i pausemodus med den filmen som skulle kopieres og så stillbilde av den på TV'n. Menysystemet fra den andre spilleren (som jeg skulle gjøre opptak til) kommer også greit frem på TV'n. M.a.o. viser TV'n bildene fra spilleren som skal gjøre opptaket på DVD.

Men denne spilleren som skal gjøres opptak til nekter å settes i opptaksmodus. Ikke kul om jeg får det røde lyset til å tennes og opptaket startes. Har prøvd med en annen dvd spiller også men den nekter likeså. DVD plate -R som er helt tom har jeg prøvd flere stykker av, men uten at det er mulig å starte opptaksmodus.

Filmen(e) jeg ønsker å kopiere er tatt opp med privat kamera og lagret på harddisken på min spiller, så det er ikke kopierte kommersielle dvd filmer som er kopiert.

Er det noen form for kopibeskyttelse uansett hvis man ønsker å kopiere fra en dvd spiller til en annen? Jeg skulle svært gjerne kopiert fra harddisken på min spiller til DVD platen på en annen spiller...

Takk for kommentarer og tips

hilsen Tor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvdplaten er jo beskyttet fra å bli kopiert på dennne måten. Kan du ikke bare rippe dvden over på pcen og kopiere den ut på dvd derfra?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry leste ikke hele innlegget ditt før jeg svarte. Men uansett så er selve spilleren også laget for ikke å kunne kopiere fra en dvdkilde til en annen, Regner med at det er noe man er nødt til å legge inn i systemet om man skal ha lov til å lage komersielle dvdoptagere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro spilleren sender ut Macrovision signal, uansett om du spiller av TV-opptak, egne videoopptak eller komersielle DVD-plater.

Sånn jeg ser det, har du fire muligheter:

1. Hacke spilleren så den ikke bruker macrovision
    2. Skaffe en dings som med scart inn- og utgang som kan fjerne macrovision.
    3. Få tak i en annen Pioneer DVD-opptaker og flytte DVD-drevet til spilleren din
    4. Få tak i en annen Pioneer DVR-433 og flytte harddisken din til den (kan være litt risky - ingen garanti for at spilleren ikke har logikk for å automatisk formatere nye disker)

Jeg tror faktisk at sonefrigjøringshacket til spilleren også slår av Macrovision, men det har jeg aldri testet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh... glemte jo et av de mest opplagte alternativene

Få tak i en opptaker som ikke bryr seg om Macrovision

Godt mulig at enkelte TV-kort til PC ikke er så nøye på dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •