Får kun filmet deler av tur med canon kamera og resten med mobilkamera

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Får kun filmet deler av tur med canon kamera og resten med mobilkamera

En del ganger i året er jeg og noen kamerater i utlandet på arrangementer og jeg har lenge tenkt på å filme fra disse, redigere filmen og legge den ut på youtube, jeg har også hatt planer om å lage musikken til videoen siden jeg driver med musikk prod. på fritiden. For ikke lenge tiden var det nature one 2011 og da filmet jeg, redigerte, la inn et track jeg hadde laget og la ut på youtube.. problemet her er at jeg kun kan bruke kamera på mobiltelefonen så det blir ganske dårlig bildekvalitet (det er ikke lov å filme med annet enn vanlige mobiltelefon eller digitalkamera på slike eventer).

Nå er det ikke så lenge til amsterdam dance event og da er jeg interessert i å filme igjen, men jeg har ikke særlig lyst til å bruke kameraet på telefonen som dere sikkert forstår... jeg har et eget ganske nytt videokamera fra canon og det kan jeg bruke, problemet er da jeg skal filme inne på club'ene hvor jeg ikke får brukt det lengre (igjen pga. at det ikke er lov med annet enn vanlig mobilkamera eller digitalkamera).. så da har jeg en del video som er filmet med canon kamera og en del er filmet med mobilkamera, noe av det mest interessante blir jo da filmet med mobilkamera siden det er inne på club'ene så jeg kan ikke bare "kutte ut" klippene fra mobilkamera.

Så spørsmålet blir, er det noen mulighet for å kunne redigere disse video-opptakene fra canon kamera og mobilkamera sammen uten at en ser at det plutselig blir dårlig bildekvalitet på filmen som er redigert sammen? Om det feks. går å konvertere om det som er tatt opp av mobilkamera til en bedre kvalitet ell. Noen som har noen andre idèer om hvordan jeg best mulig kan få filmet dette? Er ikke interessert i å sende noen mail til clubbene og spørre om å bruke videokamera da jeg ikke er noen PR person ell. Det er også ganske tungvindt å ha med videokamera og dra på det hele kvelden når en egentlig skal ha det kult, så om noen hadde hatt en god løsning hvor en har et mindre kamera som fungerer bra hadde det vært kult.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje et Canon Powershot G12 kamera hadde vært tingen, ikke stort, ikke dyrt og ikke dårlig. Hva slags mobil har du? De fleste mobilkameraer er søppel når det kommer til film...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •