Ser vi allerede begynnelsen på slutten for 3D? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 83 av 83
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fremad
    LG, for eksempel.

Personlig hater jeg looken til de Epic-kameraene, og det er det nok en god del regissører som gjør, også. Nå er det riktignok samme regissør på de to filmene, men kanskje han klarte å trumfe gjennom at de skulle bruke film siden den første filmen ble en kommersiell suksess. Den eneste grunnen til å filme med de digitalkameraene er at det gjør effektbehandling etterpå litt enklere, men jeg tror kostnadsforskjellen ikke har mye å si på en film med et slikt budsjett.

Dessuten virker det som om de har tenkt til å promotere den som en IMAX-film, og da kan det hende at de skal skyte noen scener av filmen i IMAX, og ønsker at IMAX-scenene skal samsvare best mulig med de andre scenene.

Hvordan kan du hate RED Epic looken? The HObbit,hthe art of flight , Oblivion, kon tiki etc..

Alle de har noe av de beste bildene jeg har sett.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jaaaa filmer som avatar, nemo osv i 3d gir ihvertfall meg og besøkende hakeslepp og det blir skikkelig nedtur og gå tilbake til 2d ingen som har hvert innom her har hatt problemer med flimring,hodepine etc på tw9000 klart kvaliteten varierer på filmene

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Enig i at animasjonsfilm samt Avatar gir god 3D-effekt. Den siste Alien-filmen for øvrig (Prometheus) - som bl.a. en i Lyd og Bilde har angitt som "3D referanse" av en eller annen grunn er etter mitt syn så ekstremt dårlig i 3D at det nesten ødelegger for hele opplevelsen. Den fossen i starten for eksempel; kan jo få migrene av mindre... Materialet har altså helt klart mye å si for opplevelsen - for eksempelvis Shrek-filmene er jo fantatisk bra i 3D. Foreløpig sverger imidlertid jeg til 2D på alt av "vanlig" film, der også den generelle bildekvaliteten og dynamikken jo forholder seg vesentlig bedre om en dropper brillene (samt at effekten 3D gir er mindre enn på animasjon der 3D-effekten ofte også utnyttes bedre).

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •