Tilkobling av diverse "videoenheter"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilkobling av diverse "videoenheter"

Trenger virkelig hjelp her, går helt rundt for meg med tilkoblingsmuligheter, overganger osv osv:S

Forsterkeren er en Nad t747.

Jeg har en Playstation 3, tv dekoder og en DVD spiller. Alt dette vil jeg kunne se på projektoren min. Projektoren har kun VGA inngang som er aktuell og bruke( tror ikke den har rgb, og da er vel VGA best? )

Det jeg lurer på er:

Kan jeg koble til alle tingene nevnt over inn på forsterker, via HDMI. For så og koble til projektoren på en av video UT gangene på forsterkeren? Så kan eg velge hva som skal vises på projektoren. Kan jeg velge på innstillingene hva som skal være video ut? Hva vil være best og bruke? Har ikke VGA bak på forsterker.

Jeg skjønner såpass at HDMI er digitale singnaler og at VGA er analogt, og at jeg derfor ikke bare kan slenge på en "overgang". Vet man får sånne bokser osv, men vil jo ikke tjene noe på det når det ender opp i VGA uansett.

Klarer ikke å forklare på noen enkel måte, blir fullstendig gal av så mye frem og tilbake!

Håper noen kan hjelpe meg.

Mvh

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten oppklaring: VGA er RGB. Det du tenker på som RGB er antagelig utgangen med rød, grønn, og blå plugg. Dette er komponent.

Andre video utganger er kompositt og S-Video. Kvaliteten på disse signalene er mye dårligere enn HDMI. Så selv om det skulle være en konvertering fra HDMI til disse, så ville du antagelig ikke ha lyst til å bruke det.
    Men en boks som konverterer HDMI til VGA kan gjøre det uten noe særlig tap av kvalitet.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Ok! Takk for svar Hårek!:-)

Så du mener enkleste er å kjøpe boks som konverterer VGA til HDMI og koble pj inn på "HDMI monitor out"?

Jeg er ikke ute etter og konvertere til HDMI, er bare ute etter beste måten å få VGA trøkka inn i recieveren

Men det er en inngang som ligner på VGA, men det står rs232 hvis jeg ikke husker feil, den er vel også analog? Finns det en overgang mellom de? For da kan bare koble projektor inn der ?

Vil veldig gjerne få klarhet i beste/enkleste måten og få koblet VGA som kommer fra pj inn i Nad T747!!:-)

Beklager at jeg må ha ting inn med teskje!!

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For best mulig kvalitet, kobler du til alt du har til receiveren med HDMI og bruker HDMI utgangen på receiveren din videre inn i noe som konverterer HDMI til analoge signaler som kan brukes av projektoren din (f.eks. HDFury).

Du kan ikke bruke RS-232 til video.

Signalkjeden din blir da [Kilder]->[Receiver]->[Konverterer]->[Projektor].

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T a k k ! =D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •