Problemer med Oppløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Problemer med Oppløsning

Hei!

Sitter her og ser film fra Ps3 på min optoma hd200x .. og fra ps3 med bluray filmer får jeg fylt ut alle 100" med 16:9 .. men virker som om jeg ikke er i stand til å få til dette ved avspilling fra min denon dvd 1920 eller fra pcen med VLC og 16:9 crop eller aspect ratio.. noen som vet hvilke oppløsninger som burde kjøres fra f.eks pc en for at dette skal fungere?

pluss ett merkelig problem med PS3'n .. satt og så film før i dag .. American Gangster Blu ray , så kom det besøk så jeg skrudde av filmen .. med det resultat at bakgrunnen på ps3 n ble helt grønn .. ser nermest ut slik som når projektor pærer ryker .. Grønnt men du skimter ikonene gjennom tåka .. prøvde å la den kjøle seg ned , starta den på nytt,oppdaterte den , satte opp alle innstillinger på nytt .. så tenkte jeg .. jeg får prøve å starte filmen på nytt ... og VIPS så var den helt bra igjen .. men så slår jeg av filmen og den blir grønn igjen .. dette har jeg aldri tidligere sett ..

alt av video er koblet :
    ps3-> Pioneer vsx 1019ah-k -> optoma hd200x
    Dvd->Pioneer vsx 1019ah-k -> optoma hd200x
    osv osv

ps3 og pc er koblet med hdmi , mens dvd er koblet med komponent .. kabler er monster thx komponent .. og supra hdmi kabler ..

får håpe det er non ildsjeler som vet råd .. hater slike svarte kanter rundt når jeg ser film .. blir jo ikke svart liksom blir grått siden det er hvitt lerret =)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skriver "svarte kanter rundt", er det over og under bildet du mener, eller på sidene også
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fra pc .. blir det alle kanter over og under =) fra playstation er det bare over og under og da er det vel bare formatet som er slik ? for der er det bare noen ganger .. =)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra PC er det tydeligvis valgt feil aspekt/format i projektoren, slik at du ikke viser full bredde, men kun oppløsningen på desktopen. Sett desktopen til 1920x1080, eller velg et aspekt/format i projektoren som fyller hele bredden.

At du får sorte felter over og under, er formatstyrt. Ser du film i 16:9 format fyller det hele bildeflaten. Ser du film i 2.35:1 format, fyller du bare 2/3 deler av bildehøyden, med sorte sorte (grå) felt over og under bildet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    desktop har hele tiden stått på 1920x1080p men kan det være at pcen sender i 16:10 ?? projektoren står på 16:9 merkelig at jeg ikke får fullt bilde igrunn .. ps3 sender ut i 16:9 1080p og der er det hele bildet .. når jeg ser film fra pc .. f.eks bluray .. bruker jeg Vlc med acpect ratio 16:9 og fremdeles ser jeg det som da blir gråe felter pga de nhvite duken .. mens hvis jeg setter på test bilde til projektoren blir alt lyst opp riktig .. kan det være noe i pioneer vsx 1019ah-k som fucker til dette da ? alt er koblet gjenom den .. men da skulle vel også ps3 bli plaget ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har satt 16:9 aspect i vlc hjelper jo lite om filmen er bredere format. Da får du uansett sorte (grå) striper under og over bildet. Alternativet ville jo være å gjøre en vertikal strekk av kildematerialet, men da blir jo bildet helt latterlig (veldig lange tynne mennesker). Du kan jo ikke unngå de mørke feltene, så lenge vi har forskjellige formater på video og film. Projektoren har fast format, lerretet har fast format, og kildematerialet ditt spenner seg fra 16:9 til 2.40:1
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare skumlest tråden, men om du har ATI/AMD skjermkort i pc`en er det ofte en underscan/overscan innstilling i Control Center som står på underscan som standard når man kobler til projektor. I så fall er det bare å dra slideren helt til høyre, og bildet fyller hele skjermen. Merk at dette må gjøres en gang for hver individuelle oppløsning/refreshrate man bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilder

her er første bildet .. dette er av windows background 1920x1080p

[IMG][/IMG]

Neste bildet er fra pc tilkobling men da med test pattern fra projector .. nvm at bildet ikke er helt sentrert =)

tror du klarer å se ca hvor lerret slutter osv =)

tredje bildet er fra video meny ifra ps3 n

...
    muffinman .. hei! har ati radeon hd 5870x2 ja .. skal se om jeg finner den slidern din =)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også hei gorm .. bra du har tålmodighet hehe..

det jeg mener ang aspect ratio i vlc .. er at på min 24" widescreen 1920x1080p skjerm .. når jeg ser film hvor det mangler litt av bildet kan jeg bare bruke aspect ratio pan and scan for å fylle hele bildet .. vet at det strekker bildet .. men poenget er at dette går ikke med projectporen .. ergo må det jo være feil oppløsning på skrivebordet ? eller er jeg helt off target her nå ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet ble løst med de nyeste amd+ati driverne . =) nå er også pc n 100" playstation fremdeles grønn av ukjente faktorer men jeg får kjøpe meg en slim i stedet for denne 1. generasjon fatty n

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler sterkt på at det er noe annerledes på bildedelen på PS3 phat vs slim.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •