Kan jeg få kjørt komponent ut fra Xbox og inn på VGA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg få kjørt komponent ut fra Xbox og inn på VGA?

Heisann...

Jeg har nylig fått meg en XGA projektor i stua. Før har jeg brukt min XBOX på TV'en via Scart RGB.

Så for å kjøre Xbox'en på projektoren, så må jeg enten kjøre composit med analog lyd eller kjøpe meg en ny ledning. Da enten S-video eller HDTV pack'en til Xbox.

Problemet er at projektoren ikke har component inn. Kan jeg kjøpe meg en komponent til VGA adapter å kjøre rett i projektoren?

Eventulet, kan jeg kjøpre komponent til VGA, så inn i PC'en, kjøre Descaler og ut 1024x768 via VGA til projektoren.

Eller finnes det en annen lur måte å få HDTV fra Xbox'en? Kanskje man kan slippe å kjøre ut i tv oppløsning fra Xbox'en, og kjøre 800x600 direkte til projektoren (den kjører vel det internt tror jeg).

alle innspill tas imot

takker.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen? har forsket litt, og funnet ut at man kan få konvertert komponent-HDTV signal til VGA. Og ganske billig også. Et eksempel er, VD-Z3 Component -> VGA Transcoder fra VDigi Electronics.

Denne virker riktig nok ikke i Pal.

Jeg er litt grønn når det gjelder TV/Video, men hvorfor er dette er problem?
    Hvis jeg kopler min Xbox i denne boxen, og kjøre HDTV 720p -> VGA 1024x768. Når oppstår det et problem mellom NTCS og PAL? HDTV er vel ikke en NTCS standard? Det er vel heller ikke noen grunn til at Xbox?en skal rendre først i 800x600, for så å gjøre det om til NTCS, for så HDTV. Da vil man jo ikke få noe bedre bilde.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0