Hakkete (buffring) bilde fra Canal digital (ev. problem med TV)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakkete (buffring) bilde fra Canal digital (ev. problem med TV)

Hei.

Har Samsung 7005 (TV) og Pioneer 921 (receiver), og Canal digital (PVR). PVR er koblet til TV via receiver. Jeg opplever hakking i bildet, eller rettere sagt litt buffring, har en formening om at det skjer oftest når en scene i sendingen erstattes av en ny, og da vil jeg se at bevegelser vil stoppe opp litt før de fortsetter, men er ikke helt sikker her. Sikkert er det i hvert fall at det er litt buffring/hakking.

Jeg benytter antennekabel fra Canal digital, har testet to stk så jeg tror ikke feilen ligger her. Kan feilen ligge i dårlige/billige HDMI-kabler?

Sist jeg leide film fra SF anytime (via TV-en, altså uten at signal går gjennom PVR-en), så opplevde jeg det samme, tror jeg. Kan det være TV-en? Jeg har en 20Mb-linje fra Canal digital, så det burde vel være greit nok. TV-en er koblet til AirPort Extreme (ruter) trådløst, har ikke testet med kabel.

Noen som har opplevd noe ala dette, som kan tipse om løsning eller mer feilsøking? Jeg tror egentlig ikke at det er PVR-en, men kan for lite om dette til å mene noe bestemt.

Tusen takk for ideer!

Mvh Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du samme problemet i alle bildemodusene?

kansje det er billedbehandlinga som er problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Hvis det er 16:9, 4:3 etc du mener med bildemoduser, så kan jeg ikke se at det gjør noen forskjell mht problemet. Synes det er merkelig om det skulle vært noe med bildebehandlingen - det er jo en flunkende ny tv :-).

En annen opplysning er at når jeg spiller en DVD så merker jeg ikke noe til problemet.

Kan det ha noe med kabler å gjøre? Enten HDMI- eller antenneledningen? Har altså kabeltv fra Canal digital. Signalene går jo fra veggen til PVR, og videre gjennom receiveren til TV. Kan det være noen innstillinger underveis som kan gi dette problemet?

Mvh Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok typiske komprimerings-artifacts du ser, det har ingenting med kablene å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

I forsterkeren eller i TV-en?

Lars

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har parabol fra canal digital og tror jeg har merket akkurat det samme som deg. begynte for en 2-3 dager siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med kompr.artifacts - er det "hos" meg det problemet oppstår, enten TV-en eller forsterkeren (som jo PVR-en er tilkoblet), eller er det hos Canal digital (kabel)?

L

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er eit problem som plutselig har dukket opp, så kan det jo være noe enten med sendingene eller programvare oppdatering i pvr boksen...

Med billedmodus mener eg: Film, dynamisk, normal, etc.

og har du samme problemet på alle kanalene?

Hadde det vært kablene Fra receiver så skulle jo du hatt problemet når du ser dvd også (går ut i fra at den også er koblet via reciever)

Kablene før pvr boksen skal du jo kunne sjekke ved å teste signalstyrken inne i menyene på CD pvr boks. Tviler egentelig på at det er den.

Du sier det minner om buffring...
    ..etter at bildet starter opp igjen, mister du noe av det som skjer eller beveger ting seg raskere eit lite øyeblikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for godt svar.

Ja, jeg tror jeg har problemene på alle kanalene. Når det gjelder bildemodus, så tror jeg også at det ikke utgjør noen forskjell.

Ja, DVD er koblet gjennom receiver. Når det gjelder det siste du skriver, så er det slik at bildet henger igjen (ikke "omvendt").

Både TV (Samsung 46" 3D LED Smart TV UE46D7005) og receiver (Pioneer VSX-921) er flunkende nye, mens PVR-en er den ##€%"#!"!""# fra Canal digital.

Et spørsmål til slutt er om det kan være TV eller receiver som feiler her, eller er det enten sendingen eller mottakeren (PVR)?

(receiver er satt til 1080p der hvor jeg kan endre dette..)

Mvh Lars Flage

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flage@me.com
    Hei og takk for godt svar.

Ja, jeg tror jeg har problemene på alle kanalene. Når det gjelder bildemodus, så tror jeg også at det ikke utgjør noen forskjell.

Ja, DVD er koblet gjennom receiver. Når det gjelder det siste du skriver, så er det slik at bildet henger igjen (ikke "omvendt").

Både TV (Samsung 46" 3D LED Smart TV UE46D7005) og receiver (Pioneer VSX-921) er flunkende nye, mens PVR-en er den ##€%"#!"!""# fra Canal digital.

Et spørsmål til slutt er om det kan være TV eller receiver som feiler her, eller er det enten sendingen eller mottakeren (PVR)?

(receiver er satt til 1080p der hvor jeg kan endre dette..)

Mvh Lars Flage
    hmmm... ikkje omvendt?
    nå er det jo slik at ei tvsending ikkje kan gå tregere eller raskere, skal den gå senere eit øyeblikk så må den ta det igjen enten ved å rase gjennom det bildet som kom på etterskudd, eller rett og slett hoppe over det.

det er sikkert pvr en, mas på cd om du får ein ny en

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •