Spørsmål vedr. 3D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål vedr. 3D

Jeg har blitt fortalt at alt man trenger for å se 3D-filmer, er en 3D-dvd og briller (f.eks sånne som man får kjøpt på kinoene). Stemmer dette?
    Har jo prøvd å lese meg litt opp her, og får bestemt inntrykk av at man må ha 3D-tv, spesiell projektor eller annet.

Men hvordan gjør de det når de sender 3D på kino for eksempel? Bruker de egen 3D-projektor der?

Vet forresten ikke hvor jeg skal legge dette spørsmålet, så bare flytt det hvis jeg har feilpostet det.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lin
    Jeg har blitt fortalt at alt man trenger for å se 3D-filmer, er en 3D-dvd og briller (f.eks sånne som man får kjøpt på kinoene). Stemmer dette?
    Har jo prøvd å lese meg litt opp her, og får bestemt inntrykk av at man må ha 3D-tv, spesiell projektor eller annet.

Men hvordan gjør de det når de sender 3D på kino for eksempel? Bruker de egen 3D-projektor der?

Vet forresten ikke hvor jeg skal legge dette spørsmålet, så bare flytt det hvis jeg har feilpostet det.
    Blurayspiller med 3D støtte, tv med 3D støtte, hdmi 1.4 er anbefalt, og ein 3D film . Briller følger som regel med når du kjøper tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Blurayspiller med 3D støtte, tv med 3D støtte, hdmi 1.4 er anbefalt, og ein 3D film . Briller følger som regel med når du kjøper tv.
    Takk for svar. Men vet du hva de bruker på kino?

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kino bruker dem stort sett passiv-3D. I fjor var tv-er dominert av aktiv-3D, men spesielt LG har kommet på banen i år med tv-er som benytter passiv-3D.
    Om du vil få en kjapp innføring i forskjellen mellom disse to så les her: Aktiv 3D vs. Passiv 3D (Cinema 3D) - FlatpanelsDK

For å se 3D hjemme er det som Espen-hj sier viktig at tv-en og alt det andre i signalkilden støtter 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bombadil
    På kino bruker dem stort sett passiv-3D. I fjor var tv-er dominert av aktiv-3D, men spesielt LG har kommet på banen i år med tv-er som benytter passiv-3D.
    Om du vil få en kjapp innføring i forskjellen mellom disse to så les her: Aktiv 3D vs. Passiv 3D (Cinema 3D) - FlatpanelsDK

For å se 3D hjemme er det som Espen-hj sier viktig at tv-en og alt det andre i signalkilden støtter 3D.
    Takk for svar og link. Fikk sett på en LG med passiv 3D i dag og som i tillegg kunne konvertere 2D-sendinger til 3D. Og det var innmari gøy .

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stor tro på passiv 3D på TV.
    Det er billig, lyssterkt og bra.

På projector er det ingen vei utenom aktiv 3D dessverre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •