TV2 -Hjelper deg, test av pj'er. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 188
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Er det rart at TV2 blir forvirret når Bilde karakteren på Action One er dårligere enn bildekvaliteten fra mange av de andre prosjektørene? I tillegg er det ikke nevnt noe sted i testen at pris er noe minus for prosjektøren (som kunne forklare hvorfor karakteren ikke er best)..
    Nei, jeg tror dere i DVD & Hjemmekino bør arbeide litt med hvordan dere vektlegger karakterer, og hvordan disse blir presentert.
    Tror du skal lese hele testen en gang til. Der står det nemlig;

Testens klare vinner på bildekvalitet alene er uten tvil Action model one mk2. Denne briljerer med naturlige farger, sylskarpt og rolig bilde med enorm kontrast og godt sortnivå. Hakk i hel ligger Optoma H77 som i tillegg er en utstyrsbombe av dimensjoner. Støynivået på denne er testens laveste. Deretter følger Infocus 7205, som er noe kraftigere enn de to første. Dette kan nok være avgjørende for de som ikke har god lyskontroll i "kinorommet".

Best i test
    Dette er selvfølgelig et spørsmål hvor også prisen spiller en stor rolle for de fleste. Vi har derfor valgt å la prisen være en faktor for vårt endelige resultat. Bildekarakteren som er gitt hver projektor i denne testen er et resultat av forholdet bildekvalitet kontra pris. Projektoren med høyest poengsum på bildekvalitet har således ikke nødvendigvis det beste bildet.

Noen bør kanskje lese litt nøyere i stedet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I rest my case. Det faktum at jeg ikke fikk med meg det siste avsnittet viser vel at det fort kan bli rot.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

Ja det er helt sikkert. En annen ting som er helt sikkert er at jeg ikke kommer til å samarbeide med TV2 "hjelper deg" igjen. :wink:
    I ettertid er jeg blitt fortalt om X-antall andre, med samme kjedelige erfaring fra det programmet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, jeg er klar over at du er forbanna på TV2, og med god grunn, de gjorde en elendig jobb. Det jeg sier er bare at dere ikke nevner NOE i selve testen av produktene om at pris er et kriterium for at Bilde karakteren skal bli bra. Det er mange som er som meg som bare leser om de produktet der intr. i, og sammenligner tallene direkte opp mot hverandre (som vil gi merkelige resulateter). I det hele tatt å blande lowend og high end i samme test kan fort gi slike resultater vi ser her..

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg der, og du skal vite at "tabellen" bakerst i testen ikke kom fra meg. I fremtiden kommer jeg til å poengtere at slike tabeller, i sammeligningstester, gir feil fremstilling av produktene.

Man lærer så lenge man lever. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Credit til Tiger for denne denne videoen. Håper også at det er greit at Lygren hoster filen
    Selvsagt er det greit, Ak. Bare hyggelig at andre kan bruke den. PS: Hvor blir det av Peakmans opptak, som skulle publiseres på www.egilp.no ?

Synes Gorm "Hi-Fil" Sørensen gjorde en god figur. "God" da han fremstod sterk og klar. Hvorvidt TV2 forpurret testen publisert i D&H; Annet hadde ikke vært å forvente. Journalister roter ofte med faktaopplysninger. Akkurat det skal man alltid ha på minnet når man leser aviser, eller ser dokumentarprogram på TV. Alle kilder blir nok misforstått.

Har sagt det før, og jeg sier det igjen: Hvorvidt TV2s presentasjon er kritikkverdig med tanke på detaljer, så oppfyller innsalget allikevel en misjon når det gjelder å spre interessen for hjemmkino. Å se bilder av Gorms hjemmkino, i tillegg til å se bilder fra film via projektor og høre lyden fra filmene, er en god reklame for de der ute som ennå ikke har tatt skrittet å bygge en egen hjemmekino. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på tur siden onsdag og følgelig ikke hatt internett tilgang. Utrolig mange svar på denne tråden. Tror det var 2-3 sider på tirsdagskvelden :lol:

Fikk jo selvfølgelig med meg innslaget. Enig med mange her om at TV2 rotet det til, men det var vel som forventet. Så bare testen for å få noen glimt av hjemmekinoen til Hi-Fil

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte ikke det var nødvendig siden du hadde lagt den på nett allerde.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg tenkte ikke det var nødvendig siden du hadde lagt den på nett allerde.
    Mitt opptak er komprimert ned til 5.3MB. Ditt var 39MB. Kanskje greit å ha begge to da ditt opptak sikkert har høyere kvalitet (nesten 8 ganger høyere størrelse). :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hat sansen for tv2 hjelper deg!
    Kunne de ikke bare latt Gorm ta seg av all pratinga?

Newcomer Raizing sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ROFLMAO!!!

Så ikke testen før klippet nå nettopp, og uansett hvor mye jeg hatet forbrukerprogrammer fra før, ble dette så ille at jeg bare måtte le!

Gorm er eksperten som taler fornuft (selv om noen av oss likevel satset på gamle presentasjonsmodeller) , og fint filmet og sånn, men så kommer terningkastene og konklusjonene.
    Selv uten lyd er de underlige, sure fjes og sammenligninger mellom 15 og 40K, men de kommentarene.."bråkmakermaskin", "kinosjef på (...) lyd" "innovativ i (...) støynivå"...hahahaha! Sorry Gorm, men dette var skoleeksempel i krøssklepping. Prat med Elin hos Forbrukerinspektørene om et kjøp du var sånn passe fornøyd med nå, så er opplevelsen komplett

Men "(pipete damestemme Uhmmmmm...farvel, hverdag!"
    Kom igjen da, dette er KOMEDIE alle på forumet burde kose seg stort med i flere uker fremover!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Uttales BenQ "Ben-Ku"? Har alltid trodd det var "Benk". ops:
    Det heter "ben-ku". "Benk" er altså feil uttale.
    Er det ikke vanlig å uttale engelske navn på engelsk? Blir i såfall "Ben-kju". LItt flisespikkeri, men siden temaet nå var oppe...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet: Dobbelpost

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke fulgt med på denne tråden på en stund siden den ligner mer på en hw.no tråd enn en avforum.no tråd.
    Men uansett : sammenligner man produkter bør dem ligge i samme prisklasse. På den måten slipper man pris/kvalitet problematikken. Der er mange innpå forumet her som er storfornøyd med projektorer i den billige enden (f.eks: x1, benq 6100), som aldri engang ville vurdert å gi 40 000,- for en projektor om den hadde vært aldri så fantastisk. Så etter min mening var utgangspuktet for testen umulig. At "min" projektor vant er vel ingen overraskelse for noen innpå forumet her. Når man snakker om pris/kvalitet så er det jo flere som har framhevet akkurat denne projektoren. At den er dårligere enn 7205 og Action 1 vet vel alle. Men til halve prisen er den god. Ta TV2 hjelper deg for hva det er.... kommersielt, reklamefinansiert raskt tv uten dybde. Husk at de samme folka presenterer tester av støvsugere og suppeposer til påsketuren.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og på støvsuger og suppepose forumene, river de seg sikkert også i håret over testene. :lol: :lol:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: :lol: :lol:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det inntrykk jeg sitter igjen med nå etter å ha lest så langt i dette topic er:

TV2 hjelper deg har et litt frynsete rykte blant noen av de som har vært direkte involverte i tester.
    Det sier meg at kanskje noen av disse: "Drite ut et firma"-reportasjene ikke alltid har vært like objektive.

Det lukter litt svidd dette her synes jeg.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes også Hi-Fil gjorde god figur i sin rosa "flyvertinne" skjorte! 8)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har TV2 lagt summeringen på hjemmesidene sine....
    http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjel...icle283034.ece
    De har i det minste fått med seg at det var 4805 som kostet 14.900. H77 står merkelig nok enda til 39.000.

Har dere pratet mere med TV2 HI-FIL? Har de evt. unnskyldt seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programmet var dårlig, ingen tvil om det. Men det var god reklame for BenQ. De fleste testvinnere selger som hakka møkk etter et slikt program. Hitachi fikk på trynet med . Egentlig litt merkelig ettersom jeg synes bildet er meget bra på denne PJ. I tillegg er den stille og meget plasseringsvennlig. Sortnivået er dog ikke optimalt, samt at screendoor er et minus.

Når det gjelder Action One skjønner jeg ikke hva som er problemet. At TV2 kaller den en bråkebøtte er gjort bare for å "skape sensasjons TV". De som graver opp kr 40 000 av lommeboka for å kjøpe denne PJ har litt mer peiling enn TV2, og vil ikke basere kjøpet på denne testen.

Jeg tror at dette var en kjempereklame for DVD & Hjemmekino. Mange kjøpte nok bladet for å lese testen i sin helhet, jeg gjorde iallefall det !

En siste ting: At Sony trakk seg var mildt sagt genialt. Det er jo ikke bra markedsføring å vise seg frem på TV2 med surt fjes.

Uansett var det en bra prestasjon av Gorm. Hva blir det neste, Hotell Cæsar ??

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •