Underlig problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Underlig problem

hei folkens,
    jeg har en LG 42 tv hvor jeg har koblet en twix 6600 mediastreamer og en grundig riks-tv tuner (8860). da jeg har bare en hdmi på tv er dette koblet via en hdmi-splitter noe som har fungert kjempegreit i ett års tid. plutselig begynte lyden å svikte på alt fra twix'en, verken film, musikk eller internettinnhold hadde lyd. (bildet er fint) lyd og bilde fra riks-tv tuneren er ok.
    jeg har prøvd tre forskjellige hdmi-kabler, jeg har koblet om utgangene på splitter, jeg har koblet twixen direkte på tv men til ingen nytte.
    jeg får lyd og bilde om jeg kobler det hele sammen med komponent-kabler (rød, hvit og svart) men kvaliteten går jo betraktelig ned.
    jeg har leflet med alle lydinnstillinger på både twix, tv og rikstv-boks. tilslutt tok jeg med meg twix'en på hytta og koblet den til en LG 37 og der funker den som den skal med lyd og bilde over hdmi.
    noen som kan hjelpe meg litt her? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært vanskelig å si hva som er synderen her, i og med at du har feilsøkt og testet det meste. Vet du om tven din har på HDMI-CEC, tror LG kaller det noe annet.. Simplink eller noe sånn.. Det samme gjelder mediastreameren, om den har det.. hvis de har det og det er slått på hos begge, eller kun hos den ene, så kan ofte sånne rare problemer oppstå.. Produktene får rett og slett problemer med å snakke sammen.. og jeg har opplevd lignende problemer med masse andre produkter, hvor et eller flere av produktene har den funksjonen på.. hvis de er på, så prøv å slå det av..

Newcomer Geir_HK sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Brukte du samme hdmi-kabel på hytta?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, samme kabel. tok oxo med meg flere kabler hjemmefra og testet dem oxo, alt ok der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sasquatch
    Svært vanskelig å si hva som er synderen her, i og med at du har feilsøkt og testet det meste. Vet du om tven din har på HDMI-CEC, tror LG kaller det noe annet.. Simplink eller noe sånn.. Det samme gjelder mediastreameren, om den har det.. hvis de har det og det er slått på hos begge, eller kun hos den ene, så kan ofte sånne rare problemer oppstå.. Produktene får rett og slett problemer med å snakke sammen.. og jeg har opplevd lignende problemer med masse andre produkter, hvor et eller flere av produktene har den funksjonen på.. hvis de er på, så prøv å slå det av..
    finner ingen innstillinger som heter dette verken på tv eller twix. finner heller ingenting som kan minne om noe slikt.

Newcomer Geir_HK sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Jet søkte litt rundt på nettet - og det er visstnok flere som sliter med lyden på LG 40 apparatet.

Du får se på lenkene over om du finner noe løsning 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir_HK
    Jet søkte litt rundt på nettet - og det er visstnok flere som sliter med lyden på LG 40 apparatet.

Du får se på lenkene over om du finner noe løsning 8)
    been there, done that. men takk for innspill og tanker.. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •