Projector eller stor tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projector eller stor tv?

Har bodd i eget hus med hjemmekino i kjelleren i mange år nå men pga. samlivsbrudd har jeg gått til innkjøp av 3 roms leilighet. Det rommet som er tiltenkt å være tv stue/ kino rom er 2,05 meter bredt og 3,80 meter langt, så det er ikke plass til noe stort lerret, projektor må jo ha noe kort kastelengde. Er vant til 92" lerret og benq 8720 projector for å se film.

Lurer på om 60 - 65" tv blir for smått når man er vant til 92"?

Ser litt på panasonic og samsung sine kommende modeller på tv siden og vurderer sony HW20 projector med 77" dreamscreen lerret. Vil nødig angre på å ha svidd av ca. 30 000,- på feil valg. Projector og lerret blir jo billigste alternativ men samtidig er det jo mere "lettvint" med stor tv.

Noen synspunkter på valg av løsning til et lite rom for en som er vant til stort bilde?:???:

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har hatt projektor før vet du jo at det må være ordentlig mørkt i rommet for at bildet skal bli bra. Pga dette ville jeg valgt TV hvis dette var et enten eller valg.

Hvis du ser på min hjemmekino ser du at man kan ha begge deler med et elektrisk lerret som går ned foran TVn.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart oppsett du har magking, innkassing av tabtension lerret er jo smart.
    Har jo kjøpt toppleilighet og har kryploft opp-for rommet så jeg har jo muligheten for å legge alle kabler via loftet
    Rommet er mulig å mørklegge totalt, så pj er ikke noe problem sånn sett.
    Takk for gode ideer fra din hjemmekino, ga meg mange gode ideer:-D

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha størst mulig lerret er vel lydtransparente lerret et alternativ..? Da kan du ha alt av høyttalere bak lerretet, og således få lerretet hel ut mot sideveggene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en 80" LED her. Kikket mye fram og tilbake selv, og kom personlig fram til at tv var enklere. Riktig nok er 80" LED veldig dyrt, men jeg hadde nok endt på den samme prislappen med projector og lerret. Men tanke på at jeg ikke hadde gått for større lerret enn 90" synes jeg en 80" LED tv var det beste valget for meg. Dessuten synes jeg en 80" LED tv ser bedre ut på veggen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •