Par spm jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Par spm jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Må ha meg en bluray spiller til sirkus 1500,- Hva annbefaler dere?

Og har bestilt Harman/Kardon AVR260, kan jeg bruke den som hdmi switch? Om noen skjønner hva jeg tenker. :???:

Bestilt hdmi switch, men om det er sånn at jeg kan koble enhetene mine til forsterker for så å ha en hdmi gående fra harman til projektor så avbestiller jeg switch.

sikkert et dump spm, men spør alikavel.:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jlarssen
    Og har bestilt Harman/Kardon AVR260, kan jeg bruke den som hdmi switch? Om noen skjønner hva jeg tenker. :???:

Bestilt hdmi switch, men om det er sånn at jeg kan koble enhetene mine til forsterker for så å ha en hdmi gående fra harman til projektor så avbestiller jeg switch.

sikkert et dump spm, men spør alikavel.:neutral:
    Hei, litt usikker på hva du mener, men Harman-Kardon AVR 260 har én HDMI-out. Så ja, du kan koble enhetene dine til receiveren og videre til projektoren.

Om du trenger en HDMI-switch avhenger av om du ønsker å vise bilde på flere enheter. F.eks en TV i tillegg til projektoren

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K AVR260 ser ut til å ha 3 HDMI inn, 1 ut. Det står også at den oppskalerer til 1080p. Hvis du har 3 eller færre kilder og 1 bilde (tv/monitor/pj) burde den altså gjøre jobben uten en switch.

Ang. BD-spiller til 1500, hvilken funksjonalitet er du ute etter? F.eks. spille MKV?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var egentlig det jeg trodde. Da blir switch avbestillt.

Når det gjelder bluray så er det hovedsaklig til avspilling av bluray filmer. Alt annet er kun bonus.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 557 er veldig god på bilde/lyd, men er en del over budsjettet. For samme pris får du en PS3, eller om du handler på Elkjøp, en PS3 Slim 320 GB til 2222 kr (begrenset antall).

Jeg tror de fleste Blurayspillere i den prisklassen (1-2000) vil gi samme resultat både bilde- og lydmessig. Forskjellene vil ligge i menyer, fjernkontroll, design, oppstartstid og funksjonalitet. Gå en tur på Elkjøp, og sjekk spillerne du ser på i prisguiden før du kjøper. Om du ikke liker den, bytt til en annen eller få penga tilbake

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 slim ble jo kåret til beste kjøp i lyd og bilde av blurayspillere, bra spiller, støtter nye HD lydfromatene. Bruker den selv, fungerer ypperlig, pluss at man kan spille med den

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 styrer jeg nok unna, har xbox. Men ønsker å finne en bluray spiller jeg kommer til å bli fornøyd med.
    Lest det jeg finner av tester og diverse men fortsatt ikke funnet noe jeg har fallt helt for. :???:
    Noen som har et knall forslag om jeg hever prisen til bortimot 3tusen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og kjøpte meg en Panasonic dmp-bdt100 til ca1700 kr på mandagen. Pakket den opp og prøvde BD og det funket fint så prøvde jeg minnepenn og hd via usb og fikk "ikke kompatibel". Da var det rett i esken igjen og levert på onsdagen.
    Så da bestilte jeg en Samsung bd-d6900 til 2995kr den har 2 stk hdmi ut og mulighet for opptak med minnepenn eller hd + at den støtter en hel haug med fil typer.
    Så da er det bare og vente tolmodig på spilleren:-?
    Men kan desverre ikke si åssen den funker enda:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg pinadø sittet her i timesvis for å komme frem til hvilke blu ray spiller man skal gå for.
    Det jeg har kommet frem til er enten Samsung bd-d6900 eller Sony BDP-S770B.
    Hva ville dere gått for??

(nå ser det ut som at samsungen ikke kommer ut før 13 april. :/ )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bestillt en sSony BDP-S770B. Kan noen si noe om denne??
    Bra kjøp??
    Setter pris på kjapp tilbakemelding, slik at jeg eventuelt kan kanselere den.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bestillt en sSony BDP-S770B. Kan noen si noe om denne??
    Bra kjøp??
    Setter pris på kjapp tilbakemelding, slik at jeg eventuelt kan kanselere den.
    Hei, kommer helt an på hva du skal bruke spilleren til.

Skal du KUN se bluray og kun bruke HDMI, så kan du i prinsippet velge den billigste du finner. Feks LG BD550 som de har tilbud på Elkjøp til 795kr. Denne har også rask start som ofte er å foretrekke.

Trenger du derimot en meget bra dvd avspiller i blurayen din også, ja da kan det være greit med en dyrere blurayspiller. Sony har etter hva jeg har skjønt en grei skalerer i blurayspillerne sine. Så det er nok dette du betaler mest for med den...

Skal du derimot også bruke blurayen som CD spiller, så trenger du kanskje gode DACs da bør du se etter noe enda dyrere kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok mest bli brukt til blu ray og dvd. Har sikkert bortimot 1000 dvder som jeg fortsatt vil beholde og kunne se når man føler for det.

Så trenger da en blurayspiller som funker fint med dvd. Og håper blurayen jeg har bestilt funker bra til det bruket?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok mest bli brukt til blu ray og dvd. Har sikkert bortimot 1000 dvder som jeg fortsatt vil beholde og kunne se når man føler for det.

Så trenger da en blurayspiller som funker fint med dvd. Og håper blurayen jeg har bestilt funker bra til det bruket?
    Sony spillerne nåtildags er kjent for å ha ganske bra oppskalering av DVD, husker ikke akkurat hva den heter, men den har gode skussmål ja...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •