Hdmi splitter i hdmi splitter.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi splitter i hdmi splitter.

Kanskje litt utydelig tittel, men mitt spørsmål er om det lar seg gjøre å splitte et signal to ganger?

For øyeblikket har jeg alt av utstyr koblet til en reciever for så å splitte det ene utsignalet til tv og projektor.
    Om det lar seg gjennomføre hadde det vær herlig og i tillegg kunne splitte mellom pvr direkte til tv og til reciever, slik at jeg slipper å måtte ha på både reciever og pvr hver gang jeg bare vil se på tv.

Det lar seg vel helt sikkert gjøre, men hvordan vil kvaliteten klare seg gjennom så mange ledd?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrheckles
    Kanskje litt utydelig tittel, men mitt spørsmål er om det lar seg gjøre å splitte et signal to ganger?

For øyeblikket har jeg alt av utstyr koblet til en reciever for så å splitte det ene utsignalet til tv og projektor.
    Om det lar seg gjennomføre hadde det vær herlig og i tillegg kunne splitte mellom pvr direkte til tv og til reciever, slik at jeg slipper å måtte ha på både reciever og pvr hver gang jeg bare vil se på tv.

Det lar seg vel helt sikkert gjøre, men hvordan vil kvaliteten klare seg gjennom så mange ledd?
    De fleste recivere har vel såkalt pathtru? Dvs når reciveren står i standby, så sender den likavel gjennom HDMI singalet ifra enheter som er koblet til den.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det går helt fint. På messer pleier jeg å kjøre en matrix-switch (4 til 4), og så to stykk 1 til 4 switcher etter dette. Det viktigste er å kjøpe en switch av god kvalitet, slik at du ikke mister HDCP hver gang en av komponentene f.eks måtte finne på å bytte format.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback