Heisann!

Jeg sitter her med verdens kjipeste problem.

I sommer kjøpte jeg meg en tilsynelatende ok LED tv på tilbud (LG 42LE5300), og kjøpte i samme slengen en blu-ray spiller, et mediasenter (Acer Revo 100) og Canal Digital sin HD-mottaker ble også bestilt når man først var i humør for fornying. Feriepenger som brenner i lomma sa du?

Spenningen og forventingene var skyhøye! Endelig full HD og surround!

Alt dette skulle visst fort vise seg å bli til en hel masse frustrasjon istedet for utallige timer med glede.

Min Harman AVR 355 tok seg av fordeling av både lyd og bilde fra blu-ray via HDMI, lyden fra mediasenteret ble koblet til via optisk (ev. tos-link(?)) da bildet ikke ble noe bra ved bruk av HDMI via AVR 355 og videre til TV'en.
Canal Digital sin tuner ble koblet til AVR 355 via HDMI.

Så kommer hele greia:
Bildet fra CD sin mottaker er helt i orden, det er også lyden, så ingen problemer her.

Bildet fra blu-ray hakker (koblet via AVR 355) men lyden er helt fin.
(Prøvd med både 1080p/24 og 1080p/60 og samme på recieveren uten hell)

Bildet fra mediaseteret blir bra om jeg setter "inngangsetikett" på TV'en som PC (HDMI 2) og mediasenteret står som 60Hz, men da hakker alt av film, være seg blu-ray, dvd, avi 720p og xvid. Normale ting som youtube og sånt funker som det skal.

Setter jeg mediasenteret til å vise 24Hz, så blir bildet "større enn TV-skjermen", dette lar seg løse via nvidia sitt kontroll-panel, og da vises jo bildet som det skal! Uten hakking!! Men da blir det til at musa henger etter, lyden også. (Sirup anyone?)
Jeg har søkt og lest en hel masse rundt på nettet og sett at det er mange som skriver at problemet ligger i at TV'en viser 60 bilder i sekundet og at film vises i 24 bilder i sekundet. Så dette forklarer jo hvorfor bildet vises som det skal når jeg prøver dette.

Jeg har også prøvd å bruke min 26" pc-skjerm via HDMI.
HVORFOR funker dette 100% PERFEKT og ikke TV'en?

Jeg har solgt surround-settet, blu-ray spilleren og Harman recieveren. Vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre nå, frustrasjonen er skyhøy, dette er jo ikke moro lengre.

Er det noen forskjell på LED / LCD og plasma i en sånn situasjon? Hjelper det om jeg kjøper meg en plasma TV ?

Er det noen andre som opplever det samme, ev. har en løsning?
Jeg føler at jeg har prøvd ALT, fra å koble alt til TV med HDMI, og alt til recieveren med HDMI. Jeg har også tilbakestilt alt til fabrikkoppsett uten hell.

Så nå sitter jeg her, med den samme TV'en og mediasenteret og lurer på hvorfor jeg ikke får det til å funke "som det skal".

Et MEDIASENTER må jo være beregnet til bruk på en TV, så jeg klarer ikke å forstå hvorfor hele min opplevelse med dette er så vanskelig.