YPbPr kilde til s-video capture card

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

YPbPr kilde til s-video capture card

Min videokilde har følgende utganger: scart, HDMI, YPbPr. Capture kortet, Pinnacle 500 PCI har bare s-video og komposittinngang. Hva trenger jeg? Kun overgangskabler eller en konverteringsboks, f eks fra YPbPr til s-video?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI og YPbPr (komponent) beskriver bestemte signaler. SCART derimot, beskriver bare en type plugg.
    Signalene du kan få via SCART inkluderer kompositt, RGB, og S-Video. Kompositt er alltid til stede, de andre er optional.
    Overgang fra SCART til RCA (gul kompositt plugg) finnes tilgjengelig overalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det jeg prøver er å overføre opptak på dekoder til PC. Inntil for etpar måneder siden hadde jeg Get HD PVR. Den har jo opptak på en harddisk i PVR boksen og opptakene lot seg lett overføre via Pinnacle 500 PCI kortet. Nå har jeg Hombase. Opptakene her lagres på en server hos Homebase. Skulle det gjøre noen forskjell? Jeg har nå skaffet meg en scart med både kompositt og s-videoutgang, ingen av dem mottar signaler til Pinnacle når jeg spiller av et lagret program. Hva skyldes det? Hva med en YPbPr-s-videoadapter?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å koble kompositt signalet til en TV. Så ser du om det fungerer.

Det finnes sikkert komponent til kompositt konvertere, men slikt pleide å koste en del.
    Video Converters - RGB/HV, VGA, Component, S-Video, Composite, SDI

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen
    Ja, slike konvertere koster mange tusen kr. Men det er jo nettopp denne jobben Pinnacle Studio 10/Pinnacle 500-PCI kortet gjør.
    Jeg har funnet feilen: jeg har for en måned siden gjort en ren reinstallasjon av WinXP SP 3 på en 5 år gammel PC. Før reinstallasjon fungerte P Studio 10/ P 500-PCI kortet ypperlig, til å konvertere VHS etc. Etter reinstallasjon av Studio 10 og gjeninnsetting av PCI kortet finner jeg under enhetsbehandling at "driveren til mulimediekontrolleren i PCI 1 ikke er installert". Andre PCI kort som f ex Creative SB-XFi fungerer ypperlig etter reinstallasjonen.
    Hva kan jeg gjøre for å opprette forbindelse mellom kortet og programmet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er løst.
    Jeg trodde driveren til PCI kortet var integrert i Pinnacle Studio programmet. Det er den ikke. Etter svært mye leiting fant jeg driveren. Nå fungerer systemet perfekt og jeg kan ta opp TV, tidligere programopptak etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •