Capture Card - HDMI til USB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer lydentusiast sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Capture Card - HDMI til USB

Hei

Er ute etter et capture card (opptakskort) som kan ta opp filmer fra tv til pc (hdmi til usb). Noen som vet om eller har erfaring med slike kort?

Jeg har funnet ett kort som jeg har kikket litt på: Blackmagic Design: Intensity
    ... men vet ikke om dette er en bra løsning.

OBS: Det MÅ ha HDMI inngang, og jeg er IKKE interessert i kort som BARE har RCA, S-Video eller SCART innganger! (som f.eks. Komplett.no - Elgato Video Capture)

Noen som har tips...?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer jeg kanskje med et veldig dumt spørsmål; Men har TV'n din HDMI ut?

Altså; har den en HDMI monitor utgang så Tuneren i TV'n kan sende bildet til en annen HDMI TV som ikke har Tuner? F.eks. en PC skjerm med HDMI inn.

Hvis ikke så har du ett problem. Sjekk også nøye HDCP problematikken før du går til innkjøp.

Ellers takk for første linken, ser brukbart ut.

Skulle du ha bruk for noe slikt som den andre linken så er TerraTec Grabby ganske mye billigere.

Newcomer lydentusiast sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Her kommer jeg kanskje med et veldig dumt spørsmål; Men har TV'n din HDMI ut?
    Nei, TV'en har ikke HDMI ut, men det har Altibox'en

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvis ikke så har du ett problem. Sjekk også nøye HDCP problematikken før du går til innkjøp.
    Hva er HDCP-problematikken?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydentusiast
    Hei

Er ute etter et capture card (opptakskort) som kan ta opp filmer fra tv til pc (hdmi til usb). Noen som vet om eller har erfaring med slike kort?

Jeg har funnet ett kort som jeg har kikket litt på: Blackmagic Design: Intensity
    ... men vet ikke om dette er en bra løsning.

OBS: Det MÅ ha HDMI inngang, og jeg er IKKE interessert i kort som BARE har RCA, S-Video eller SCART innganger! (som f.eks. Komplett.no - Elgato Video Capture)

Noen som har tips...?
    Black Magick kortet støtter ikke HDCP

Fra sidene til blackmagic-design.com:
    "Copy Protection For legal reasons HDMI input is unable to capture from copy protected HDMI sources. Always confirm copyright ownership before capture or distribution of content."

Kort forklart blir tv signaler sendt med en kryptering, har man ikke nøkkelen til dette (HDCP) i opptager-enden får man ikke bilde på opptaket.

PT. har jeg ikke sett HDMI enheter som klarer å ta opp fra TV. Det finnes "dongels" (HDFury) som fjerner HDCP fra signaler men de er dyre og som sagt ikke HDMI. - Mulig det kan knotes til med adaptere osv.
    HDFury er ment til utstyr med HD-støtte uten hdmi inngang/ HDCP støtte. Feks. eldre PJ/tv'r osv.

HDfury

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ingenting om Altibox, men jeg ville undersøke nøye hvordan den fungerer i forhold til kryptering når den ikke er koblet til TV.
    Hvis den kan sende signalet rett ut uten noen kryptering eller kopibeskyttelse så kan du teoretisk koble den rett i en PC med HDMI inn.

Jeg ville stilt noen spørsmål rundt problematikken i Digitalt bakkenett og kabel-TV seksjonen her på forumet.

HDCP er en kopierings beskyttelse som nesten alle HDMI apparater har; High-bandwidth Digital Content Protection

Edit; ser jeg var noen minutter for sent ute der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •