Spille av film på DVD fremfor pc??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spille av film på DVD fremfor pc??

Jeg har en del DVD filmer på pcen min, lurer derfor på om lyden og bildekvaliteten blir bedre om jeg brenner disse ut på DVD fremfor å spille de av i VLC media player direkte fra pcen?

Vil jeg få full sorround effekt når pcen er koblet til receiver kun gjennom RCA kabel?

PC bilde er koblet gjennom receivern med HDMI kabel, men siden skjermkortet ikke støtter lyd via HDMI må jeg kjøre RCA kabel fra pc til forsterker.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er iso-filer du har liggende på pc-en, altså kopier av hele dvd-platen, og ikke bare en videofil som er en rip av selve filmen, og du har mulighet til å brenne denne iso-en på disk og spille den av i en dvd- eller bd-spiller koblet med hdmi til receiver så vil du få et bedre resultat enn med en pc koblet med rca til receiver.

Dersom du ikke har en ekstern spiller og fremdeles skal benytte deg av disken du har brent i pc-en vil du ikke merke noen forskjell.

Dersom pc-en din er koblet med rca til receiveren kan du få surround, men det blir da i form av pro logic eller annet system som receiveren har for å kode om stereosignalet den får fra pc-en til et surroundsignal. Skal du ha det originale surround-sporet som ligger på dvd-platen ut fra pc-en via rca trenger du et lydkort som har separate rca-utganger til hver lydkanal, altså fem (eller flere) rca-kabler fra pc til receiver.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også bruke en optisk kabel hvis du har dette på din pc? Da får du surroundlyd om du har ripet hele filmen med lydspor, iso-fil, jeg har gjort dette med alle mine dvd'er, bruker VLC media player og har DTS eller DOLBY DIGITAL ut på filmene.

Om du fortsatt vil bruke pc'en din burde du enten kjøpe deg nytt skjermkort eller lydkort med optisk ut på. Hvis ikke blir det bare recievernes egne dekodinger av stereosignal som er nevnt over her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •