Hauppauge HD-PVR + Ta opp fra GET HD-PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hauppauge HD-PVR + Ta opp fra GET HD-PVR

Har en Hauppauge HD-PVR og når jeg kobler denne til get HD-PVR'en så får jeg kun tatt opp i 720x576 oppløsning.
    Noen som vet om Get har satt sperre på maks oppløsning via component utgangen eller er det noe jeg gjør galt ?.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Har en Hauppauge HD-PVR og når jeg kobler denne til get HD-PVR'en så får jeg kun tatt opp i 720x576 oppløsning.
    Noen som vet om Get har satt sperre på maks oppløsning via component utgangen eller er det noe jeg gjør galt ?.
    Get blokkerte for HD-oppløsning via komponent i sommer en gang, ja. Begrunnelsen deres var at innholdsleverandørene krevde det som et tiltak mot kopiering.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En smule dumt, må vel bruke en HDFury overgang for å få det til å funke da?
    Skal uansett bruke den mest til PS3 og xbox360, men er surt at get har sperret den slik .

Newcomer dapre sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dette oppsettet...

Må man ikke da SE på den kanalen som skal tas opp i WMC ?

I så fall...er det jo bare tullete...spesiellt siden utgangen er strupet til 720x576. Da kan man jo like godt kjøpe et vanlig tv-kort til en 1/3 av prisen og bruke et Scart -> S-video oppsett ?

Newcomer Superdeal! sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Jeg har 2 spørsmål:

1. Jeg har tenkt på å kjøpe HD PVR Gaming Edition men følger det kun med en kabel som passer til ps3?
    Jeg har tenkt å koble den til Get dekoder, dvd recorder og ps3.
    Noen som vet om HD PVR Gaming Edition mangler kabler til å koble til get dekoder?

2. Er HD PVR Gaming Edition forbedret vs den vanlige? Jeg leste og så video at dette var tilfelle, eller er det kun design og kabel som er ulik?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt på å kjøpe HD PVR Gaming Edition men følger det kun med en kabel som passer til ps3?
    Hauppauge Computer Works : HD video recorders Har du i det hele tatt SETT på produsentens produktside ? Kabel til Xbox OG ps3 står det...

Jeg har tenkt å koble den til Get dekoder, dvd recorder og ps3.
    Noen som vet om HD PVR Gaming Edition mangler kabler til å koble til get dekoder?
    Hauppauge Computer Works : HD video recorders Ser ut til at den har BÅDE kabler til Xbox/ps3 OG vanlig component kabel (til feks GET) Derimot så mangler pakken en IR blaster for å bytte kanal.

Er HD PVR Gaming Edition forbedret vs den vanlige? Jeg leste og så video at dette var tilfelle, eller er det kun design og kabel som er ulik
    Hauppauge Computer Works : HD video recorders Kabel og design later til å være eneste forskjell. Forskjellig programvare også.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dapre
    Hauppauge Computer Works : HD video recorders Har du i det hele tatt SETT på produsentens produktside ? Kabel til Xbox OG ps3 står det...
    Jeg så en video på youtube der det så ut som at det kun var en kabel for ps3/xbox når han pakket ut, derfor ble jeg litt usikker.

Derfor sendte jeg mail til hauppauge og komplett, begge gangene fikk jeg bare rare svar istedenfor et skikkelig svar.

Eks hauppauge:
    " I was going to buy the gaming edition but it seems that you only get a cable that support ps3/xbox.
    Do I have buy a HD component cable to be able to record from my tv decoder and dvd recorder and if so which one?"

Svaret ble :
    Just the cable is different
    thanks

Komplett:
    "Hvis jeg skal koble den til Get dekoder hvordan gjør jeg det og er alle ledningene til det inkludert i Gaming Edition?"

Svar:
    Hei! Det følger med kabler for tilkobling til Xbox360, PS3 og wii.

En apekatt kunne gitt bedre svar :-D. Derfor ble jeg litt usikker på hvilke kabler som medfølger.

Så gaming edition har altså kabler slik at jeg også kan koble til dekoder og dvd recorder? Håper på litt bedre svar her på forumet, og så langt ser det ut som jeg har fått det, det takker jeg for.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superdeal!
    Jeg så en video på youtube der det så ut som at det kun var en kabel for ps3/xbox når han pakket ut, derfor ble jeg litt usikker.

Derfor sendte jeg mail til hauppauge og komplett, begge gangene fikk jeg bare rare svar istedenfor et skikkelig svar.

Eks hauppauge:
    " I was going to buy the gaming edition but it seems that you only get a cable that support ps3/xbox.
    Do I have buy a HD component cable to be able to record from my tv decoder and dvd recorder and if so which one?"

Svaret ble :
    Just the cable is different
    thanks

Komplett:
    "Hvis jeg skal koble den til Get dekoder hvordan gjør jeg det og er alle ledningene til det inkludert i Gaming Edition?"

Svar:
    Hei! Det følger med kabler for tilkobling til Xbox360, PS3 og wii.

En apekatt kunne gitt bedre svar :-D. Derfor ble jeg litt usikker på hvilke kabler som medfølger.

Så gaming edition har altså kabler slik at jeg også kan koble til dekoder og dvd recorder? Håper på litt bedre svar her på forumet, og så langt ser det ut som jeg har fått det, det takker jeg for.
    Enig i at både Hauppuge og andre gir - generellt - gir alt for dårlige svar. Men sånn er det bare. Tid er penger.

Men hensyn til kabler, så har gaming edition 2 typer av component kabel. En som passer til xbox/ps, og en annen. Regner med det andre er identisk med den i standard edition. Standard edition er også mere tilrettelagt til å brukes som et vanlig tv-kort. Derfor er også programvaren litt anderledes. Sånn sett er det kanskje ikke like lett å bruke gaming edition i forbindelse med GET (feks kopiering av innhold) som med standard edition ? Standard edition har også støtte for feks Windows media center, som dermed tar vekk behovet for mange av de vedlagte programvarene. Om gaming edition automatisk støttes regner jeg jo med, men vet ikke. Hauppauge og andre produsenter elsker å lage nesten identiske prdukter med hårfine forskjeller. Alt for å forvirre og selge mest mulig

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at både Hauppuge og andre gir - generellt - gir alt for dårlige svar. Men sånn er det bare. Tid er penger.

Men hensyn til kabler, så har gaming edition 2 typer av component kabel. En som passer til xbox/ps, og en annen. Regner med det andre er identisk med den i standard edition. Standard edition er også mere tilrettelagt til å brukes som et vanlig tv-kort. Derfor er også programvaren litt anderledes. Sånn sett er det kanskje ikke like lett å bruke gaming edition i forbindelse med GET (feks kopiering av innhold) som med standard edition ? Standard edition har også støtte for feks Windows media center, som dermed tar vekk behovet for mange av de vedlagte programvarene. Om gaming edition automatisk støttes regner jeg jo med, men vet ikke. Hauppauge og andre produsenter elsker å lage nesten identiske prdukter med hårfine forskjeller. Alt for å forvirre og selge mest mulig
    Hmmmmm, jeg regner med å bruke hauppauge 80% til dekoder/dvd recorder og 20% ps3. Så hva da?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm, jeg regner med å bruke hauppauge 80% til dekoder/dvd recorder og 20% ps3. Så hva da?
    Jeg har ikke studert programvaren til begge produkter noe særlig, men regner med programvaren til standard utgaven er mere rettet mot tv-opptak, mens gaming utgaven er mere rettet mot videoopptak og redigering ?

Dessuten regner jeg med at begge utgaver kan brukes om hverandre, dvs standardutgave til xbox, og gamingutgave til tv-opptak(kopiering/lagring)
    Det eneste som skiller dem er ekstra programvare og en kabel. Regner også med xbox/ps kabel kan kjøpes løst/ekstra.

I tillegg regner jeg med programvaren til begge utgaver kan erstattes med andre programmer (tredjepart /ikke hauppauge).

SÅNN SETT; ville jeg gått for gaming utgaven, siden den har begge kabeltyper og koster det samme som standard utgaven. De manglende programmene erstattes ved å bruke feks Windows Media Center. Redigering og klipping regner jeg med du kan gjøre i det medfølgende programmet.
    Vet ikke 100% om gaming edition har støtte i WindowsMediaCenter, med regner med det.

Regner med/antar mye her...det er kun hauppauge og de som har begge utgavene som kan svare 100% - dessverre Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du ikke får HD-signal hvis du skal bruke den med en Get HD PVR.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Husk at du ikke får HD-signal hvis du skal bruke den med en Get HD PVR.
    Ja jeg leste det, men det er ikke så farlig så lenge jeg kan recorde ting i 480p?
    Selvsagt hadde HD vært det beste og det er mulig også hvis man følger enn viss guide? Men har ikke tenkt med det første å bruke så mye tid på det.
    Mye av det jeg skal få over fra get dekoder er heller ikke i HD.

Jeg er fremdeles usikker på hvilke versjon jeg skal gå for, det skal ikke være lett

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg leste det, men det er ikke så farlig så lenge jeg kan recorde ting i 480p?
    Selvsagt hadde HD vært det beste og det er mulig også hvis man følger enn viss guide?
    Get har satt sperre på component utgangen (som hauppauge hd pvr bruker) til 720x576 - som er det samme som scart utgangen.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get har satt sperre på component utgangen (som hauppauge hd pvr bruker) til 720x576 - som er det samme som scart utgangen.
    Hvis jeg kjøper Hauppauge! PCTV Broadway GO - 23105 (Stream live- TV from your TV set top box to your iPad, iPhone or Android device) Komplett.no - Hauppauge! PCTV Broadway GO - 23105
    kan jeg da få 1080p/720p fra get dekoder på pc skjermen? Deretter kan jeg bruke fraps og recorde videoen og dermed få HD video likevel? Er dette en mulighet?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper Hauppauge! PCTV Broadway GO - 23105 (Stream live- TV from your TV set top box to your iPad, iPhone or Android device) Komplett.no - Hauppauge! PCTV Broadway GO - 23105
    kan jeg da få 1080p/720p fra get dekoder på pc skjermen? Deretter kan jeg bruke fraps og recorde videoen og dermed få HD video likevel? Er dette en mulighet?
    Er ikke det samme som HD pvr'en, men med innebygget DVB-t tuner (bakkenett), og klar for trådløs tillknytting til andre enheter ? Har ikke studert denne, men ser ikke helt hvordan du skulle koble denne sammen med Get tuneren. Componentutgangen er 720x576 uansett hvordan du snur og vender på det.

Tunerdelen er for bakkenett (RiksTV), ikke GET kabel. Med en seperat antenne får du inn NRK kanalene gratis. De andre må du betale for. Du betaler allerede for GET kabel.

Men uansett hva slags oppløsning du har på kilden, kan sluttresultatet SKALERES opp (blåse/strekke opp) til 1080p, men da er det jo ikke ekte HD lenger, og kvaliteten blir der til...

Jeg kjører for tiden Get boks - scart - s-video - inn PC. Dette gir overraskende bra bilde med en kort og dyr scart->s-video kabel, og et "dyrt" tuner/grabbekort. Ulempen er at du må SE PÅ / VÆRE AKTIV den kanalen du skal ta opptak av, men ellers er det en "grei" løsning.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det samme som HD pvr'en, men med innebygget DVB-t tuner (bakkenett), og klar for trådløs tillknytting til andre enheter ? Har ikke studert denne, men ser ikke helt hvordan du skulle koble denne sammen med Get tuneren. Componentutgangen er 720x576 uansett hvordan du snur og vender på det.

Tunerdelen er for bakkenett (RiksTV), ikke GET kabel. Med en seperat antenne får du inn NRK kanalene gratis. De andre må du betale for. Du betaler allerede for GET kabel.

Men uansett hva slags oppløsning du har på kilden, kan sluttresultatet SKALERES opp (blåse/strekke opp) til 1080p, men da er det jo ikke ekte HD lenger, og kvaliteten blir der til...

Jeg kjører for tiden Get boks - scart - s-video - inn PC. Dette gir overraskende bra bilde med en kort og dyr scart->s-video kabel, og et "dyrt" tuner/grabbekort. Ulempen er at du må SE PÅ / VÆRE AKTIV den kanalen du skal ta opptak av, men ellers er det en "grei" løsning.
    Hvis man har get dekoder med harddisk trenger man vel ikke å være aktiv eller mener du at man ikke kan eks spille ps3 på tven mens man recorder fra get dekoder?

Hvis jeg skal kjøre din metode, hva trenger jeg av utstyr da?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har get dekoder med harddisk trenger man vel ikke å være aktiv eller mener du at man ikke kan eks spille ps3 på tven mens man recorder fra get dekoder?
    Husk at i Get boksen din sitter det 2 tunere og en tilhørende harddisk. Det betyr at du kan se på en kanal, og ta opp fra en annen. Med min metode har du bare en tuner, eller en mottaker av signalet - og bare en aktiv kanal ut fra Get dekoder. Så hvis du skal fange/ta opp tv sendinger live, eller fra Get harddisk - og til din pc, så må det programmet du skal ta opp være synlig/aktivt på tv skjermen din. Enten ved at du ser programmet når det går, eller starter det i ettertid fra Get harddisken. Du kan altså IKKE bytte kanal, eller stoppe opptaket.
    Tungtvindt ? Ja. Hvorfor ? Jo, de som sitter på rettighetene til de forskjellige programmene liker ikke at vi tar personlige opptak av programmene. Og jo bedre kvalitet vi får ut, jo mindre liker de det. Derfor er blant annet Get sin component utgang strupet.

Ps3 kan du spille så mye du vil mens GET tar opptak. På samme måte som du kan se så mye på en DVD film, mens Get tar opptak. De har seperate "kanaler", og ingenting med hverandre å gjøre. På samme måte som at du ikke kan kopiere en dvd film, ved å koble deg til GET boksen, kan du heller ikke ta opptak av din Ps3 spilling. Da kobler du deg til ps3 boksen...

Hvis jeg skal kjøre din metode, hva trenger jeg av utstyr da
    1. Du kan bruke Hauppauge HD PVR til det samme. Jeg bruker tv-kort eller grabbekort, fordi jeg allerede har flere av dem, og fordi de generellt er litt billigere en Hauppaugen. Hauppugen støttes også av Windows Media center, selv om WMC egentlig bare støtter tv-kort, noe Hauppaugen ikke er. Du kan derfor bruke programoversikten inni i WMC, og merke de programmene du vil ta opptak av, og WMC bytter kanal på Get tuneren din (vha av medfølgende IR mottaker) Har hørt at noen har problemer med at feil kanalen blir valgt. Vet ikke om det er kommet noen patch/oppdatering på det.

Men du må fremdeles ha det du skal ta opptak av - aktivt/gående på tv-skjermen din.

Vil også tro at Hauppaugen gir bedre billedkvalitet på ferdig opptak, kontra mitt oppsett. Det er fordi Hauppaugen tar opptak fra component utgangen, og via component kabler, mens mitt oppsett bruke Scart utgangen, og S-video kabler. S-video kabler skal teoretisk gi dårligere bilde en component. På de fleste tv-kort/grabbekort er S-video den beste inngangen du kan få. Har ikke sett noen med component eller HDMI innganger.

2. ELLER, du kan, som meg, bruke et tvkort eller et grabbekort (videoredigeringskort)(PCI eller USB basert) med s-video inngang.

Tv-kort feks (USB basert) Komplett.no - Hauppauge! WinTV HVR-1900 HD

Dette er et hybrid kort, dvs at de støtter både analoge sendinger (er vel avsluttet?) grabbing (som et videoredigeringskort) og DVB-t (bakkenett, RiksTV)

Grabbekort (USB basert) Komplett.no - Pinnacle Dazzle Video CreatorPlatinum HD
    Rent grabbe/redigeringskort. Mange som bruker disse til å lage digitale kopier av feks sine gamle VHS filmer.
    Disse kan du også få til under 300 lappen, med kvalitet og programvare der til.

En god, gjerne litt dyrere og av god kvalitet, Scart til Svideo kabel. Feks denne : Clicktronic Scart / S-Video & 2xRCA Kabel - 1,5m

Programvare som tar seg av opptak og redigering følger med de fleste produkter.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at i Get boksen din sitter det 2 tunere og en tilhørende harddisk. Det betyr at du kan se på en kanal, og ta opp fra en annen. Med min metode har du bare en tuner, eller en mottaker av signalet - og bare en aktiv kanal ut fra Get dekoder. Så hvis du skal fange/ta opp tv sendinger live, eller fra Get harddisk - og til din pc, så må det programmet du skal ta opp være synlig/aktivt på tv skjermen din. Enten ved at du ser programmet når det går, eller starter det i ettertid fra Get harddisken. Du kan altså IKKE bytte kanal, eller stoppe opptaket.
    Tungtvindt ? Ja. Hvorfor ? Jo, de som sitter på rettighetene til de forskjellige programmene liker ikke at vi tar personlige opptak av programmene. Og jo bedre kvalitet vi får ut, jo mindre liker de det. Derfor er blant annet Get sin component utgang strupet.

Ps3 kan du spille så mye du vil mens GET tar opptak. På samme måte som du kan se så mye på en DVD film, mens Get tar opptak. De har seperate "kanaler", og ingenting med hverandre å gjøre. På samme måte som at du ikke kan kopiere en dvd film, ved å koble deg til GET boksen, kan du heller ikke ta opptak av din Ps3 spilling. Da kobler du deg til ps3 boksen...

1. Du kan bruke Hauppauge HD PVR til det samme. Jeg bruker tv-kort eller grabbekort, fordi jeg allerede har flere av dem, og fordi de generellt er litt billigere en Hauppaugen. Hauppugen støttes også av Windows Media center, selv om WMC egentlig bare støtter tv-kort, noe Hauppaugen ikke er. Du kan derfor bruke programoversikten inni i WMC, og merke de programmene du vil ta opptak av, og WMC bytter kanal på Get tuneren din (vha av medfølgende IR mottaker) Har hørt at noen har problemer med at feil kanalen blir valgt. Vet ikke om det er kommet noen patch/oppdatering på det.

Men du må fremdeles ha det du skal ta opptak av - aktivt/gående på tv-skjermen din.

Vil også tro at Hauppaugen gir bedre billedkvalitet på ferdig opptak, kontra mitt oppsett. Det er fordi Hauppaugen tar opptak fra component utgangen, og via component kabler, mens mitt oppsett bruke Scart utgangen, og S-video kabler. S-video kabler skal teoretisk gi dårligere bilde en component. På de fleste tv-kort/grabbekort er S-video den beste inngangen du kan få. Har ikke sett noen med component eller HDMI innganger.

2. ELLER, du kan, som meg, bruke et tvkort eller et grabbekort (videoredigeringskort)(PCI eller USB basert) med s-video inngang.

Tv-kort feks (USB basert) Komplett.no - Hauppauge! WinTV HVR-1900 HD

Dette er et hybrid kort, dvs at de støtter både analoge sendinger (er vel avsluttet?) grabbing (som et videoredigeringskort) og DVB-t (bakkenett, RiksTV)

Grabbekort (USB basert) Komplett.no - Pinnacle Dazzle Video CreatorPlatinum HD
    Rent grabbe/redigeringskort. Mange som bruker disse til å lage digitale kopier av feks sine gamle VHS filmer.
    Disse kan du også få til under 100 lappen, med kvalitet og programvare der til.

En god, gjerne litt dyrere og av god kvalitet, Scart til Svideo kabel. Feks denne : Clicktronic Scart / S-Video & 2xRCA Kabel - 1,5m

Programvare som tar seg av opptak og redigering følger med de fleste produkter.
    Takker for gode svar , har ikke erfaring med noe av dette så jeg må nok lese litt mer om de ulike tingene før jeg skjønner alt.

Det jeg har gjort nå for å få video av get dekoder/samt vhs video inn på pcen er å koble get dekoder/vhs spiller til en dvd recorder og deretter brenne det på dvd og deretter ta det inn på pcen som .vob eller .iso.
    Dette er en veldig tungvint måte å få inn video på pc, det var derfor jeg etterhvert tenkte å starte med Hauppauge!siden jeg trolig sparer mye tid?

Jeg lurer på 3 ting ang det jeg skrev over:

1. hvilke metode for å få inn video fra get dekoder(eventuelt vhs og) er den raskeste?

2. og hvilke er den billigste?

3. hvor mange ulike metoder finnes det for å få video fra get dekoder/vhs inn på pc?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. hvilke metode for å få inn video fra get dekoder(eventuelt vhs og) er den raskeste?
    Raskeste ? Hmm..det kommer an på det Den ENKLESTE er i hvert fall bare å kjøpe en liten grabbestick til et par hundrelapper, en Scart->S-video kabel til samme prisen, og laste ned et gratis redigerings/opptaksprogram. Kvaliteten øker litt med prisen på utstyret. ULEMPEN er som nevnt at du må SE PÅ/KJØRE det programmet som skal tas opp i alle sine laaaaange kjedelige minutter.
    Pluss at du må selv stille inn programmet og decoder til å skifte kanal til rette tid og sted. Tror ikke denne løsningen har noen støtte for feks EPG (elektronisk prgram guide) Kvaliteten kan bli ganske så bra.

Pkt 1.

3. hvor mange ulike metoder finnes det for å få video fra get dekoder/vhs inn på pc?[/QUOTE]
    * Hauppauge HD PVR. Trolig best kvalitet. Pga av component kabel.
    * Ved hjelp av metoden i pkt 1
    * Ved å koble koble programkortet i en kortleser og bruke en DVB-c tuner, pluss to tre programmer, kan man få pc'en til å fungere som en Get opptaker. Men dette krever tid, penger og tålmodighet. Resultatet kan være ok, ræva, eller nesten like bra som Get. Ingenting er bedre en Get's eget oppsett og tunere. Søk litt her på dette forumet, så nøster du nok opp litt info, hvis det frister.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raskeste ? Hmm..det kommer an på det Den ENKLESTE er i hvert fall bare å kjøpe en liten grabbestick til et par hundrelapper, en Scart->S-video kabel til samme prisen, og laste ned et gratis redigerings/opptaksprogram. Kvaliteten øker litt med prisen på utstyret. ULEMPEN er som nevnt at du må SE PÅ/KJØRE det programmet som skal tas opp i alle sine laaaaange kjedelige minutter.
    Pluss at du må selv stille inn programmet og decoder til å skifte kanal til rette tid og sted. Tror ikke denne løsningen har noen støtte for feks EPG (elektronisk prgram guide) Kvaliteten kan bli ganske så bra.

Pkt 1.

3. hvor mange ulike metoder finnes det for å få video fra get dekoder/vhs inn på pc?
    * Hauppauge HD PVR. Trolig best kvalitet. Pga av component kabel.
    * Ved hjelp av metoden i pkt 1
    * Ved å koble koble programkortet i en kortleser og bruke en DVB-c tuner, pluss to tre programmer, kan man få pc'en til å fungere som en Get opptaker. Men dette krever tid, penger og tålmodighet. Resultatet kan være ok, ræva, eller nesten like bra som Get. Ingenting er bedre en Get's eget oppsett og tunere. Søk litt her på dette forumet, så nøster du nok opp litt info, hvis det frister.[/quote]

Hmmm, jeg har hatt det travelt i det siste og har ikke hatt så mye tid å lese ang dette. Alt jeg vet er at get dekoderen nå har 0 timer left igjen på harddisken og samme på dvd recorderen, så noe må gjøres.
    Så hva skal jeg gjøre? Orker ikke å begynne å brenne 100 dvder for så å rippe dem inn på pcen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •