Hauppauge HD-PVR + Ta opp fra GET HD-PVR - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer Superdeal! sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dapre
    Raskeste ? Hmm..det kommer an på det Den ENKLESTE er i hvert fall bare å kjøpe en liten grabbestick til et par hundrelapper, en Scart->S-video kabel til samme prisen, og laste ned et gratis redigerings/opptaksprogram. Kvaliteten øker litt med prisen på utstyret. ULEMPEN er som nevnt at du må SE PÅ/KJØRE det programmet som skal tas opp i alle sine laaaaange kjedelige minutter.
    Pluss at du må selv stille inn programmet og decoder til å skifte kanal til rette tid og sted. Tror ikke denne løsningen har noen støtte for feks EPG (elektronisk prgram guide) Kvaliteten kan bli ganske så bra.

2. og hvilke er den billigste?
    Pkt 1.

3. hvor mange ulike metoder finnes det for å få video fra get dekoder/vhs inn på pc?
    * Hauppauge HD PVR. Trolig best kvalitet. Pga av component kabel.
    * Ved hjelp av metoden i pkt 1
    * Ved å koble koble programkortet i en kortleser og bruke en DVB-c tuner, pluss to tre programmer, kan man få pc'en til å fungere som en Get opptaker. Men dette krever tid, penger og tålmodighet. Resultatet kan være ok, ræva, eller nesten like bra som Get. Ingenting er bedre en Get's eget oppsett og tunere. Søk litt her på dette forumet, så nøster du nok opp litt info, hvis det frister.[/quote]
    Skal vi gå for Hauppauge HD PVR da?
    Vanlig versjon, og ikke spillversjonen. If jeg skal koble den til ps3 kan jeg kjøpe en kabel på ebay da?

Newcomer dapre sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi gå for Hauppauge HD PVR da?
    Gå for det som passer din lommebok, interesse og behov.
    Hauppaugen gir sikkert best bilde (i forhold til via SCART) MEN har også den bakdelen at du må SE PÅ/KJØRE det opptaket/livetv du vil ta opp. Tungtvindt, men det fungerer.

Vanlig versjon, og ikke spillversjonen. If jeg skal koble den til ps3 kan jeg kjøpe en kabel på ebay da?
    Det vet jeg ikke. Det må du sjekke ut. Kabelen kan man vel kjøpe via norske nettbutikker vil jeg vel tro.

Lykke til!

Liten testvideo..opptak via Scart->Svideo-Terratec HTC stick (analog inngang). Fra opptak på GET boks.
    https://www.jotta.no/p/dapre/46204af...620964181db63d

Newcomer Superdeal! sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dapre
    Gå for det som passer din lommebok, interesse og behov.
    Hauppaugen gir sikkert best bilde (i forhold til via SCART) MEN har også den bakdelen at du må SE PÅ/KJØRE det opptaket/livetv du vil ta opp. Tungtvindt, men det fungerer.

Det vet jeg ikke. Det må du sjekke ut. Kabelen kan man vel kjøpe via norske nettbutikker vil jeg vel tro.

Lykke til!

Liten testvideo..opptak via Scart->Svideo-Terratec HTC stick (analog inngang). Fra opptak på GET boks.
    https://www.jotta.no/p/dapre/46204af...620964181db63d
    Bestilte hauppauge nå fra komplett, vanlig versjon.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt gammel tråd, men har omsider bestilt meg en Hauppauge HD PVR 2 Plus så jeg kan kopiere fra Viasat/Get over på PC.

Har kjøpt en 1-2 HDMI splitter som stripper vekk HDCP beskyttelsen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •