Koble komponenter uten trådløst nettverk til trådløst nettverk...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Koble komponenter uten trådløst nettverk til trådløst nettverk...

Kan noen hjelpe!? Litt frustrert over å ikke få dette til selv!

Jeg bor i dag pr i dag i leid leilighet over 2 etg og kan således ikke strekke kablet nettverk slik jeg ønsker. Etter hvert som racket i stua fylles med ting som ønsker seg på nett, men ikke har trådløst nettverk trenger jeg noen tips.

Huset er som sagt i 2 etg og i 2 etg står det en D-link DIR-655 som gir meg trådløst nettverk. Hvordan skal jeg få disse komponentene på nett?

WD TV live
    Sony BDP-S320
    Pioneer VSX-LX 53

Alle tre har inngang for kablet nettverk og ikke trådløst.

Jeg har gått til innkjøp av en Jensen Airlink 89300 som jeg kan sette i nærheten av disse komponentene, men har ikke lykkes i å få disse på nett!

Dette kan skyldes mine kunnskaper på trådløst nettverk og at jeg ikke har gjort oppsett riktig. Har prøvd diverse veiledninger på nett, men har ikke kommet i mål. Tanken er altså at denne trådløse routeren i 1 etg (Jensen) da skal gi kablet tilgang til nett for disse 3 komponentene.

Jeg har spurt karene på Elkjøp (kanskje ikke så lurt...) som mente dette var mulig :-)

Spørsmålene jeg har lagd meg selv er:
    - Er dette mulig å få til?
    - Hvordan gjøres det med passord når ting kobles til pr kabel og ikke trådløst hvor en får spørsmål om passord med en gang.

Håper dette kan være en aktuell problemstilling for fler. Håper på mange innspill!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å hjelpe når bildeopplasteren på forumet fortsatt er syk

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo sånne gøye saker du plugger i stikk-kontakten som kjører nettverk via strømnettet, kanskje det hadde vært en løsning? Jeg bruker det selv for å få nett fra en server som står ute i en yttergang og inn til leiligheten. Funker som snus.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje disse bildene kan gi noen hint.
    Kobler også til D-link DIR-655 fra denne Jensenboksen

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for innspill...

Det første setting bildet hadde jeg ikke vært på Flageborg, skal prøve nå! Nr 2 hadde jeg vært innom i guiden og "disabled". Har du D-link boksen først i systemet og så Jensen som brigded eller omvendt?

Vurderte også Jensen multimedia adapter, men har troen på denne løsningen bare jeg finner riktige innstillinger.

Takk for innspill så langt, roper om en liten stund når jeg får prøvd!

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Nå har jeg tydeligvis klart å gjøre fler feil. Det som fungerte i går, altså komme på nett trådløst fungerer ikke i dag.
    Med kablet nettverk til pc fra Jensen router kommer også denne feilen opp. "DNS serveren svarer ikke".

Noen som nå kan rettlede med til en veiledning for oppsett av brigde med Jensen 89300 som er lett + fundere ut hva jeg har gjort feil nå?

Beklager, trodde ikke jeg var så dårlig på pc og nettverk...men tydeligvis!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd denne innstillingen? Klikk på "Select Site Survey" så får du fram dlinken din i oversikten.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kjennskap til Jensen saken, men jeg benytter en D-Link DAP-1522 trådløs bro. Tidligere hadde jeg en DIR-655 ruter som du har og samspillet fungerte utmerket. Men det var knotete å sette opp, ja. NÅ bruker jeg DAP-1522´en mot en Apple Time Capsule og det var bare SÅ MYE LETTERE å sette opp!

En annen sak som ikke alle er klar over gjør det samme er Apple Airport Express. Den kan settes opp til både å streame musikk og å være en trådløs bro samtidig. Expressen har dog bare en nettverksutgang. Dette bare til info.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •