3D kino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: 3D kino

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D kino

Er det noen som vet hvordan bildet på en 3D kino vil se ut uten briller? Jeg er desverre blind på et øye, mens dama absolutt skal se 3D filmer.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smort
    Er det noen som vet hvordan bildet på en 3D kino vil se ut uten briller? Jeg er desverre blind på et øye, mens dama absolutt skal se 3D filmer.
    Helt udugelig. Det beste ville jo være å se begge bildene, altså ha både en høyre og venstre linse, vet ikke hvordan det blir å bare se enten høyre eller venstre..

dette er muligens noe for deg:

BBC - Mark Kermode's film blog: How to Enjoy a 3D Movie
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten briller blir det nok ikke noe særlig, men hvis man har brillene på så man kun ser det ene bildet så bør det vel gå an.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, du må bruke 3D-briller akkurat som henne, ellers vil du se dobbelt på det ene øyet. Men det burde vel være greit?

En kompis av meg sa forresten for mange, mange år siden at han misunte litt folk som hadde syn bare på det ene øyet for de følte ingen "degradering av virkeligheten" på kino (3D -> 2D) som de med syn på begge øynene gjorde. Altså, mente han, de med syn bare på det ene øyet egentlig hadde en mye bedre opplevelse på kino... Mulig han var inne på noe...

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    En kompis av meg sa forresten for mange, mange år siden at han misunte litt folk som hadde syn bare på det ene øyet for de følte ingen "degradering av virkeligheten" på kino (3D -> 2D) som de med syn på begge øynene gjorde. Altså, mente han, de med syn bare på det ene øyet egentlig hadde en mye bedre opplevelse på kino... Mulig han var inne på noe...
    Jeg tror ikke det er noen grunn til å misunne personer som er blinde på det ene øyet, selv om jeg i og for seg er enig i, at dersom en først skal ha et handikap så fnnes det verre ting. Men virkelig RuneW, dersom du mener det er en stor fordel å være blind på det ene øyet så oppfordrer jeg deg heretter til å stikke ut det ene øyet med en strikkepinne eller noe. Og legg det gjerne ut på youtube.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Jeg tror ikke det er noen grunn til å misunne personer som er blinde på det ene øyet, selv om jeg i og for seg er enig i, at dersom en først skal ha et handikap så fnnes det verre ting. Men virkelig RuneW, dersom du mener det er en stor fordel å være blind på det ene øyet så oppfordrer jeg deg heretter til å stikke ut det ene øyet med en strikkepinne eller noe. Og legg det gjerne ut på youtube.
    Det var da hyggelig sagt...
    Tror ikke Rune misunner eller oppfordrer for å bli blind på et øye, hørtes mer ut som en teori som kan være interessant å vite litt mer om.
    Min tråd

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg netopp sett saw 3d, og testa at det er ok å se bare m ene øyet. Med brille å seff. Lykke til.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Men virkelig RuneW, dersom du mener det er en stor fordel å være blind på det ene øyet så oppfordrer jeg deg heretter til å stikke ut det ene øyet med en strikkepinne eller noe. Og legg det gjerne ut på youtube.
    Hjelpe og trøste, er det noe rart det blir krig her i verden... Tell til ti og trekk pusten, kompis ;-)

Det var 2D kino-opplevesen som muligens kunne være bedre - selvsagt ikke resten av livet. Og som jeg skriver så er det ikke engang jeg som lanserte denne "teorien", men en kamerat av meg.

Ha en ellers god kveld!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke det litt ann på hvilken type 3D det er? Hvis en kan bruke aktive briller, burde også han få samme effekt som alle andre.

A.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Kommer ikke det litt ann på hvilken type 3D det er? Hvis en kan bruke aktive briller, burde også han få samme effekt som alle andre.
    Med fare for å få enda flere uvenner, så vil jeg mene den teorien stiller i samme kategori som teorien til kameraten til RuneW.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud da mann!