Aten hdmi-splitt problem..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aten hdmi-splitt problem..

Hei.

Kjøpte en Aten hdmi-splitt (1 til 2) for å splitte signal til tv og prosjektor.
    Signalgangen er som følger:
    Viasat hdpvr og Panasonic bd85 bluray koblet via hver sin hdmi kabel til Yamaha rxv 1800. Ut fra 1800 går det en hdmi inn på aten splitten og ut derfra til Pioneer 5090 og epson tw 2000 med hver sin hdmi kabel.

Når jeg går fra avslått tilstand til på virker viasat-boksen helt fint til jeg slår på bd-spilleren.
    Da begynner problemene..Signalet til tven faller periodisk ut, mens prosjektoren har stabilt bilde. Dette vedvarer selv om jeg bytter utganger på splitten også..Det som er enda rarere er at når jeg så slår av bd-spilleren vedvarer problemet. Signalet til tv faller inn og ut periodisk, mens prosjektoren har stabilt bilde..I tillegg har splitten 3 dioder som indikerer signal. Og det lyser at splitten har konstant signal inn uavhengig av problemene, mens diodene på utgangene er konstant på prosjektor og periodisk på tv..
    Så hvor ligger problemet??
    Virker på meg som om bd-spilleren kan være problemet, men må være noe mer siden problemet fortsetter når den er slått av. Kan det være for kjip splitt??Er det mulig? Den takler hdcp, men kan det være noe hdmi-kontroll en plass som lurer?? Eller er det tv?? Noen som har noen forslag?Har prøvt å feilsøke, men har nå gått meg helt vill! Beklager knotete forklaring!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke som om det er TV´n din som hele tiden sjekker "handshake´n" med kliden.
    Funker alt fint om du ikke har splitteren koblet til?
    Funker det fint om splitteren er koblet til, men kun en av kablene på "ut"?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst takk for svar!

Funker alt fint om du ikke har splitteren koblet til?
    Ja, da virker det finfint. Både når tven er koblet til og når jeg bytter til prosjektor virker alt fint ut fra receiver.

Funker det fint om splitteren er koblet til, men kun en av kablene på "ut"?
    Ja, da virker det også fint.

Kan virke som om det er TV´n din som hele tiden sjekker "handshake´n" med kliden.
    Hmm..Blir dette noe jeg da må slå av i tven tror du?Kan ikke se at jeg kan gjøre noe som helst med splitteren. Ingen brytere eller noe software-ting der, tror jeg..

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle produktene snakker sammen via HDMI. De håndhilser ved oppstart. Jeg vil nesten garantere at det er splitteren det er noe galt med.
    Kan virke som om tv'n ikke liker den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •