PC og vga splitter/hub til 10 monitorere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb PC og vga splitter/hub til 10 monitorere

Hei!

Jeg har 10 lcd monitorere jeg tenkte å koble opp mot én pc. Tanken min var at halvparten skulle spille av video 1 og andre halvparten skulle spille av video 2. Jeg har lett litt rundt og tror jeg har funnet det jeg trenger, som er en VGA splitter/hub - Gefen EXT-VGA-145 - 1:4 VGA Splitter / Hub*::*Amplifiers & Splitters*::*HDWise.com ::*HDMI, DVI, Component, Audio Video Cables, Switchers, Amplifiers, Converters, Line doublers, Splitters, Extenders, Boosters, Repeaters, Connectors, Wall plates and m til å kjøre ut signalet fra pcen. Evt. flere av disse - VGA Splitter cable (1xDSUB-15 to 2x DSUB-15). Vil noen av disse være ett godt valg? Sannsynligvis en kombinasjon (se skisse)?

Jeg skal enten kjøpe eller bygge en pc som skal være dedikert til kun å spille av video på disse skjermene når det behøves. Lurer på om folk har peiling på hvor mange ganger man kan splitte en vga kabel og over hvor lange strekninger signalet blir svakere. Monitoren som er lengst unna pcen er på det meste 10 meter med vga kabel. Noen som har forslag til hvordan pc jeg trenger, evt hvilke deler jeg burde bygge den med? Poenget med at jeg spør dere om hjelp, er at jeg trenger å få løst dette billigst mulig uten at det går for mye utover kvaliteten på videoene.

Skjermene er av relativt gammel årgang og kommer ikke til å spille video av særdeles høy oppøsning. Er det noen som har erfaring fra lignende oppsettninger evt. tips å komme med? Skjermene skal brukes til "dekorasjon" av vegger med visning av video (uten lyd). Det er smålig viktig at signalet er synkronisert mest mulig. Vet ikke hvordan dette er når du kjører ut samme signal på en kabel som er 2 meter og en som er 10 meter? Vil det bli usyncet iforhold til hverandre?

Nederst er en kjapp skisse av hvordan jeg tenkte!

På forhånd, tusen takk for hjelp! Ikke nøl med å stille spørsmål hvis du lurer!

Mvh
    Herofish

EDIT: Link til bilde: http://img64.imageshack.us/img64/7813/719739.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke satset på å splitte signalet uten å forsterke det.
    Så en 1:5 splitter med innebygd forsterker vil være det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om det finnes noen 1:5 VGA hub'er med innebygget forsterker? Jeg klarer ikke å finne noen. Forresten, VGA 1:4 hub'en jeg linka i innlegget, kommer den med innebygget forsterker? Har problemer med å tyde det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne funker som bare det.
    Kramer Splitter 1:6 XGA Rack - - Leteng AS

Har gjort noe tilsvarende men da kun med å splitte 1 skjerm. Hadde forskjellig lengde på nesten alle kabler, uten at det var usync i bildet.

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •