Årets EISA vinnere 2004/2005 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke bildekvalitet jeg tenker på, det er det faktum at importøren ikke tar inn flere fordi de anser den som en utgått modell. EISA kan da ikke ha en vinner som ikke er mulig å kjøpe fordi den er utgått. :shock:
    Jeg vet at Norek har noen på lager, men det hjelper faktisk ikke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, handler ikke EISA om hvem som har laget det beste produktet i løpet av året som har gått? Gjør det da noe at vinneren faktisk har et enda bedre produkt på trappene?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hmm, handler ikke EISA om hvem som har laget det beste produktet i løpet av året som har gått?
    Det er ikke "EISA Winner 2003", men "EISA Winner 2004/2005" vinnerne vil bruke i annonsene i høst.

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er vel tittelen "Årets EISA-vinnere" noe misvisende..

Dessuten er det jo ganske imponerende at det kåres en vinner for 2005 allerede nå. Noen i juryen må ha veldig god innsikt i bransjen for å si det slikt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det er ikke bildekvalitet jeg tenker på, det er det faktum at importøren ikke tar inn flere fordi de anser den som en utgått modell. EISA kan da ikke ha en vinner som ikke er mulig å kjøpe fordi den er utgått. :shock:
    Jeg vet at Norek har noen på lager, men det hjelper faktisk ikke.
    Enig i dette, har selv kjøpt et par Eisa vinner produkter. Som jeg forsåvidt er meget fornøyd med.

Produsenten bruker jo dette som et salgsargument med "Eisa Winner" i store bokstaver på embalasje og klistremerker på produktet (noen ganger ganske overdrevet).

Å da kåre et produkt som er utgått virker jo helt på jordet. :cry:

For det er vel egentlig bransjen selv som har stelt dette i stand? (For å lage enda mer oppstyr om sine produkter for å selge enda mer....!!? )

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pressemelding fra Panasonic:

Panasonic vinner EISA-prisene for årets beste DV-videokamera i Europa og årets beste videoprojektor i Europa

Panasonic NV-GS400 har vunnet EISAs pris for årets beste DV-videokamera i Europa for året 2004/2005. Dette ble offentliggjort tirsdag 17. august – og det er sjette gang Panasonic vinner prisen for årets beste videokamera. EISA (the European Imaging and Sound Association) er en prestisjetung organisasjon for 50 magasiner for lyd, mobil elektronikk, video og foto fra 20 land over hele Europa.

"Panasonic NV-GS400 veier mindre enn 700 g og er det første videokameraet med 3 CCD-brikker – 1 megapiksel hver – noe som gir en glimrende bildekvalitet i 16:9-formatet, særlig ved bruk av hele videorammen, kombinert med pro Cinema-modusen med progressive 25p-opptak." Dommerne sier videre i sin kommentar: "Dette 3 CCD-videokameraet har en kraftig Leica Dicomer 12x-zoomlinse (tilsvarer 37,6-451 mm), med optisk bildestabilisator og stereomikrofon av høy kvalitet. NV-GS400 er også et effektivt digitalt stillbildekamera med elektronisk blitz, og det kan lagre bilder på 4 megapiksler på et Secure Digital- eller Multimedia-kort."

Panasonic har også hatt suksess for første gang i videoprojektorkategorien med Panasonic PT-AE500E, som panelet for hjemmekinoer kåret som årets beste videoprojektor i Europa.

"Med PT-AE500E har Panasonic konstruert en dedikert videoprojektor som til en rimelig pris oppfyller profesjonelle krav når det gjelder bildeoppløsning, kontrastforhold og fargekvalitet," sier EISAs dommere. "Et komplett utvalg av analoge inngangsmuligheter kombineres med en digital DVI-D/HDCP-tilkobling slik at den kan ta imot signaler på opptil 720p, og med kompresjon på 1,080i." I følge EISAs paneler for video og hjemmekino har "projektoren alle funksjonene du vanligvis forventer, inklusive modus for lav lyd, men bildekvaliteten har førsteprioritet".

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er trist. :?

Men Norek gnir seg sikkert i hendene, de trenger ikke dumpe restlageret på billigsalg nå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe dritt, nå får vel jeg høre av min kompis ved hver eneste anledning at hans AE500 er Eisa-vinner og ikke min Z2. :x

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner din frustrasjon, Hi-Fil.

Men jeg tror EISA har ønsket å sende et viktig signal: Med HD i anmarsj også i Europa holder det ikke med oppløsninger som ikke engang klarer å gjengi PAL-oppløsningen på vanlige, anamorfe DVD-plater skikkelig. Håper DLP-produsentene (les: TI) får med seg dette, tar hintet og setter med prisene på Matterhorn (576 linjer) til et nivå som gjør at 480-linjerne kan fases ut av markedet i løpet av det kommende året.
    På projektorsymposiet tidligere i vår forsøkte jeg å få mannen fra Texas Instruments til å innse viktigheten av 576-linjer i PAL-land. Kanskje de tar hintet nå.

Det er grenser for hvor lenge man lar seg imponere av kontrastforbedringer alene...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke TI som er flaskehalsen her. Snarere grådige produsenter og distributører av DLP projektorer. Se bare på BenQ PE7800. Perfekt PAL oppløsning, og VELDIG mye bedre bilde enn de høyest oppløste LCD projektorene. Tror ikke du skal ha for høye tanker om EISA's motiver, for hadde det vært et slikt signal de vil sende så behøvde de ikke pakke det inn i en utgått modell. Det finnes nemlig nok av andre LCD kandidater med nøyaktig samme paneler som de som sitter i AE500.
    Det er nok snarere payback for alle annonsekronene Panasonic har sprøytet inn.

Forøvrig skjønner jeg ikke hva du prater om når du nevner 480 oppløsning, for hvor mange modeller med den oppløsningen finnes på det norske markedet? Det er bare en. :lol:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig skjønner jeg ikke hva du prater om når du nevner 480 oppløsning, for hvor mange modeller med den oppløsningen finnes på det norske markedet? Det er bare en. :lol:
    Og hvor mange native 16:9 DLP projektorer er det til rundt 15000-kroners merket? Det er vel også bare en. Det sier vel litt om prisingsmodellen til TI. Jeg tror ikke DLP-produsentene er noe grådigere enn LCD-produsentene, som jo presser prisene hele tiden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi noe eksempel på at LCD produsentene presser prisene?

Det er en aktør som vilkelig presser prisene, og det er en DLP produsent. BenQ's prisnivå kommer til å presse prisen på alle typer projektorer nedover utover høsten og vinteren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic introduserte AE300 til omtrent 18000 kroner med en oppløsning på 960x540 piksler. Da AE500 kom, hadde den oppgradert oppløsningen til 1280x720, men startet på omtrent 16000 i markedet. Sanyo PLV-Z2 var selvfølgelig en formidabel konkurrent med sin lens shift++. Nå tyder det meste på at Panasonic lanserer sin AE700 til omtrent samme pris omtrent et halvt år etter AE500, og da med lens shift, økt kontrast, nytt design++

Selvfølgelig er ikke dette noe Panasonic gjør "for å være snille", snarere et resultat av reell konkurranse og en lavere prising av høyoppløste LCD-paneler. Mulig det er dette som lenge har vært LCDs våpen i kampen mot DLP, men hvis kontrasten blir satsningsområde for LCD nå for å "ta igjen DLP, så blir det interessant å se om DLP har noe mer å gå på i sin jakt på bedre sortnivå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en ser den utviklingen som har vært de siste årene, er jeg 100 prosent sikker på at digitale projektorer om få år vil forbigå CRT på alle områder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en ser den utviklingen som har vært de siste årene, er jeg 100 prosent sikker på at digitale projektorer om få år vil forbigå CRT på alle områder.
    Ja, der er vi vel på linje, de fleste av oss. Men det tar tid, og CRT har jo OGSÅ kommet med forbedringer i sin teknologi, så målet flytter på seg, men ikke nok. Og når man får CRT-bildekvalitet i en boks på størrelse med Optoma H77, så er det vel de færreste som vil bruke nærmere en halv million på en diger CRT.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utviklingen er går jo så fort nå at det som regel er ulønnsom å kjøpe ny pære til prosjektoren (etter 4000-5000t)

Det er ofte mye bedre å oppgadere projektoren

Meget spennende å følge med konkuransen mellom lcd og dlp. Som forbruker er det jo helt topp å stadig få bedre produkter til en rimelig penge.

Hvis lcd utviklingen fortsetter i den farten den gjør i dag tror jeg nok at dlp teknologien er borte om noen år.

Samtidig foregår det en parallell sterk utvikling med lcd monitorer slik at projektorer også vil få bidrag fra dette.

For fremtiden spår jeg vinner i projektor klassen år 2050 nemlig Sanyo's Z333 8)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lcd utviklingen fortsetter i den farten den gjør i dag tror jeg nok at dlp teknologien er borte om noen år.
    Der er jeg helt sikker på at du tar feil. DLP er kommet for å bli. Vi trenger dessuten konkurransen mellom LCD teknologi og DLP teknologi.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke den normale prosjektor kjøperen bryr seg særlig om det er dlp eller lcd. så lenge den er god.
    hva det blir mest av kommer sikkert ann på hva mange store merker pusher og prioriterer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del håper det dukker opp en ny revolusjonerende teknologi som en gang for alle "tar rotta på" både CRT, LCD og DLP.

Men vi finner sikkert noe å sette fingern på der også. :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vi finner sikkert noe å sette fingern på der også. :?
    Ja, det gjør vi garantert. Ingenting er sikkrere enn det.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •