Bilde på kino. Synes du det er dårlig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde på kino. Synes du det er dårlig?

Så nettopp Predators på sandnes kino. Er det bare meg eller er det andre som synes sortnivået på kinoer er elendig og begynner å bli litt irriterende etter som projektorene hjemme overgår bildekvaliteten totalt?

Har kinoene noe mulighet til å forbedre sortnivå siden de har så enormt kraftige pærer?

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på kino i Tromsø for et par måneder siden og så Shutter Island,i en av storsalene i Tromsø kino.
    Var lenge siden jeg hadde vært på kino,da jeg er glad i å se film hjemme,men tenkte tester Shutter Island på kino...
    Meget skuffet over selve skarpheten i bildet,ingen sylskarpe HD bilder av fks ansikter slik som jeg får når jeg ser Blu-Ray hjemme.
    Husker jeg tenkte for meg selv at jeg syntes det virket som at fremviseren var ute av fokus visst man kan si det slik.
    Vil faktisk dra det så langt som å sammenligne skarpheten i bildet med VHS.

Vet lite om fremviserteknologien i kino så kanskje det er slik det skal være siden bildet er så stort?

Jeg ble i allefall svært skuffet over det kinobesøket i Tromsø og blir nok lenge til jeg drar på kino igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sal 1 Drammen Kino

Ser meget stor forskjell på Sal 1 i Drammen Kino når de bruker den digitale contra den analoge fremviseren. Synd de ikke bruker den digitale so ofte

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt sortnivå og høy kontrast er vanskelig å få til med den utrolig høye lysstyrken en kinoprojektor må ha for å lyse opp de enormt store lerretene de har på kino. Men at de ikke en gang klarer å stille fokus riktig er en skandale. Jeg var og så Inception på KinoCity i Drammen(Sal 1) og regner med at denne var digital, her var bildet så ute av fokus at det ble et irritasjonsmoment gjennom hele filmen.

Film er desverre mye bedre hjemme, og det irriterer meg at det skal være så dårlig på kino. Det er ikke alltid jeg vil vente på BD og bare må se filmen på kino, men jeg blir nesten alltid skikkelig skuffet og det går lang tid mellom hver gang jeg går på kino.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke vært på Kino siden Avatar da jeg så Inception i forrige uke.
    Jeg fikk en positiv opplevelse. Stavanger Kino, sal 5, er kanskje en av de beste salene i området. Lyden satt bra, og bildet var det ingenting å si på.
    Det skal sies at jeg ikke har en skikkelig hjemmekino da, men synes det var ganske gøy å gå på kino igjen. Opplevelsen er sikkert også farget av at jeg likte filmen veldig godt8)

Spesifikasjoner sal 5:
    269 seter type Figueras
    Lyd: Dolby A, Dolby SR, Dolby Digital, DTS, SDDS
    Bilde: 35mm projektor/Barco 2K digital projektor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett Inception på KP2 og Robin Hood på KP9 i Bergen ganske nylig. Langt fra strålende bilde på noen av dem, men det er nok lyden som skuffer mest. Høyt og brumlende.

Heldigvis er det mer enn bare bildekvalitet og lydkvalitet som er den totale kino-opplevelsen. Men begynner lure på om det er verdt 200kroner inkl. parkering og snop.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg hadde ikke vært på Kino siden Avatar da jeg så Inception i forrige uke.
    Jeg fikk en positiv opplevelse. Stavanger Kino, sal 5, er kanskje en av de beste salene i området. Lyden satt bra, og bildet var det ingenting å si på.
    Det skal sies at jeg ikke har en skikkelig hjemmekino da, men synes det var ganske gøy å gå på kino igjen. Opplevelsen er sikkert også farget av at jeg likte filmen veldig godt8)

Spesifikasjoner sal 5:
    269 seter type Figueras
    Lyd: Dolby A, Dolby SR, Dolby Digital, DTS, SDDS
    Bilde: 35mm projektor/Barco 2K digital projektor
    Var vel Inception jeg så i sal 1. Det var så dårlig bilde og lyd at det var til å grine av. Så såg det ut som norges blindeforbund som hadde limt isammen lerrete med 1mm klaring mellom skjøtene så man så fullt av vertikale striper.

Nei, blir lenge til neste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget variabelt med billedkvalitet på kino egentlig. Selv prøver jeg å holde meg til Ringen Kino i Oslo, der har jeg aldri hatt noe problemer med fokus etc. Det jeg alltid sliter med er flimring på lyse scener, men tror jeg er fordi jeg har med årene blitt veldig følsom/oppmerksom for slikt.

Det siste skrekkeksemplet på dårlig bilde jeg var utsatt for var Avatar på Colloseum sal 2. Bildet var så uskarpt at det ikke var mulig å lese noe av teksten på skjermen når hovedfyren spiller inn videologgene sine. Siden jeg hadde sett den før og satt helt ytterst på raden så gikk jeg ut og sa i fra to ganger i løpet av filmen men det ble ikke bedre. Greit nok at ting ikke er perfekt hele tiden, men meget skuffende at de ikke klarte å fikse det selv når noen sa ifra.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde er dessverre ikke det størtes irritasjonsmomentet for meg. Kanskje fordi jeg har stilt ned forventningene til et noe mer realistisk nivå
    Synes det er mye værre når halvparten av folka sitter og snakker/fniser/lager ulyder..

Men enig i det at når de ikke greier å stille fokus, justere bildet/maskeringen idet de starter filmen, da erre slappt ærbe.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Var vel Inception jeg så i sal 1. Det var så dårlig bilde og lyd at det var til å grine av. Så såg det ut som norges blindeforbund som hadde limt isammen lerrete med 1mm klaring mellom skjøtene så man så fullt av vertikale striper.

Nei, blir lenge til neste gang.
    Sal 5 er eneste i stavanger som duger. Sal 1 er jo værst uten 2.35 lerret engang, men den og samtlige andre saler/lerret har synlige skader/skjøter..

Så også predators i sal 5 på fredag, og merket meg også d bra 'grånivået'
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Bergen=ræva
    Stavanger=ræva
    Egersund=ræva
    Mandal=ræva
    Kristiansand=ræva
    Gjøvik=ræva

Husker ikke hvilke saler jeg var i, men gjengangerene er: støy i bildet(Brad Pitt har tydeligvis jobbet med mastertapene(ref. Fight Club) Grønne streker som levde sitt eget liv over lerretet. Dårlig lyd flere steder, lyd som var for høy og skrikende eller for brumlete og basspøsende. Bilde som forsvant og missmatch mellom lyd/bilde. Fatter ikke at jeg gang på gang går i "kino-fellen."

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snur problemstillingen på hode, og stiller følgende spørsmål:

Er brukerne her på forumet blitt for kresne i forhold til hva vi forventer på kino? Er forventningene urealistisk høye?

--------

Når jeg går på kino, går jeg får å kose meg med selve filmen. Ikke for å mastrubere til selve lyden/bildet.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Jeg snur problemstillingen på hode, og stiller følgende spørsmål?

Er brukerne her på forumet blitt for kresne i forhold til hva vi forventer på kino? Er forventningene urealistisk høye?

--------

Når jeg går på kino, går jeg får å kose meg med selve filmen. Ikke for å mastrubere til selve lyden/bildet.
    Det gjør ikke jeg heller, jeg er mest opptatt av at filmen er god. Men når lyden/bildet er så dårlig at det bilr et irritasjonsmoment er ikke akkurat det positivt for filmopplevelsen for meg...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Jeg snur problemstillingen på hode, og stiller følgende spørsmål?

--------

Jeg vil si nei, husker jeg reagerte på bildet/lerret så langt tilbake som på Tomb Raider 2, og da hadde jeg selv Seleco SD 3 rør med rgb bilde fra dvd.. Det at det ser ut som skader i lerret er lappet med 'hvit' tape er helt uakseptabelt..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Bergen=ræva
    Stavanger=ræva
    Egersund=ræva
    Mandal=ræva
    Kristiansand=ræva
    Gjøvik=ræva
    Mange eldoradoer for en proktolog der, altså.

har selv ikke vært på kino siden nittitallet, og har ingen umiddelbare planer om å gå på kino heller. Orker ikke å bli forstyrret av folk som spiser, fiser, fniser, knitrer med snacksposer, snakker - and God knows what else, i tillegg til at det er rævva lyd og bilde. Dermed sparer jeg også penger til f.eks. noen nye kabler etc.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Mange eldoradoer for en proktolog der, altså.

har selv ikke vært på kino siden nittitallet, og har ingen umiddelbare planer om å gå på kino heller. Orker ikke å bli forstyrret av folk som spiser, fiser, fniser, knitrer med snacksposer, snakker - and God knows what else, i tillegg til at det er rævva lyd og bilde. Dermed sparer jeg også penger til f.eks. noen nye kabler etc.
    Hehe....

Må vel likevel si at Stavanger har toppet alt både når det kommer til konserter og kino de gangene jeg har vært der. Virker ut som om siddisene er mer interessert i å hilse på naboen og høre om hans/hennes ferieplaner enn filmen/musikken.....:evil:

Her hjemme blir irritasjonen kun at fruen sovner under filmen og dermed går glipp av det utolig bra bildet og surroundsporet på bd-utgivelsen

Vil nok tro at forumbrukerne som nevnt er langt mer kresne enn mannen på gata. Men er det nødvendigvis noe galt med det?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoene nå til dags er generelt ikke så mye å skryte av, så lenge de ikke har digital projektor og god lyd.

Ringen kino i Oslo har godt bilde og god lyd, samt deilige stoler. Samme gjelder Alta kino.
    Tromsø kino har bedre kvalitet på de mindre salene (noe som igrunn gjelder alle kinoer ca) Men storsalene er ganske ubrukelige.

Colosseum i Oslo skal jeg i allefall aldri mer gå på, større drittkino skal man lete lenge etter.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få lov å uttale at de få ganger jeg har vært på kino de siste årene har jeg i alle fall syntes at det bildemessig har vært en skuffelse. Men lyden er ikke akkurat noe å rope hurra for heller. Film er best hjemme i egen kino
    Det som har imponert mest i det siste er den digitale kinoen. Da blir det i vært fall i 3D meget imponerende. Men det er jo også en merkostnad. Når billett prisen på kino begynner å tangere kjøpeprisen på blu-ray, ikke minst hvis man må betale for mer enn en person(har en datter), da faller hensikten med kino litt bort, annet for å se filmen litt tidligere. Men da bør den være verdt det også...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo kun 3D som kino er brukbar til nå for tiden, resten av filmene vil man jo ha bedre kvalitet av å se hjemme.

Selv så reiser jeg rundt omkring i Norge for å få med meg de største 3D filmene, siden kinoen her hjemme totalt mangler 3D og vil ikke få det før nærmere jul 2011..
    Så planlegger feriene/reiser godt iforhold til når nye 3D filmer kommer på kino :P

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Ringen kino i Oslo har godt bilde og god lyd, samt deilige stoler. Samme gjelder Alta kino.
    Hvis jeg da skal velge mellom Alta kino eller min hjemmekino?
    Vanskelig valg der altså..
    Vet ikke helt når kinobussen går fra Trondheim til Alta. Rekker uansett neppe forestillingen i Alta før om noen dager da..
    Så blir nok hjemmekinoen nå igjen!
    Litt kronglete norsk geografi der altså.:-D

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •