Stue PC/Media Center PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stue PC/Media Center PC

Hallo!
    Jeg vurderer å gå til innkjøp av en Stue PC. Har hørt at dere på dette forumet er gode på slike ting!

Derfor spør jeg om noen av dere har tips til hvilken PC jeg kan ta i bruk da? PCen skal brukes mest til musikk, film og framvisning av bilder. KUN DET! Skal også koble den opp mot hjemmekinoen min, som dessverre er et kompakt anlegg har jeg hørt...

Setter pris på hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye penger har du tenkt å bruke? Og kan du linke til det anlegget du har?

Bumper tråden din opp, slik at noen kansje helper deg litt

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Du stiller ett bra spm, men også ett spm som det finnes utallige svar på. Har du noe pc kunnskap fra før? Personlig så kjøpte jeg løse komponenter, brukt, og satte sammen en maskin av dette. Den kostet meg ca 1500,- i bare maskinvare, og spiller alt av musikk og bildeformater og takler 1080p (Full HD) uten problemer. Det holder til mitt bruk.

Har du ikke noe erfaring med å bygge en pc så har du kanskje noen venner som har det og kan hjelpe deg? Man kan selvfølgelig også kjøpe ferdige løsninger som feks Asrock eller WD TV hvis man vil gjøre det enklere, både i oppsett og bruk (da disse som regel er good-to-go rett ut av esken), men jeg mener man får mye mer kraft og fleksibilitet av en fullverdig pc kontra disse løsningene.

Ta ett kjapt søk på forumet her etter WD TV så kan det være at den boksen er alt du trenger faktisk

-t

Newcomer wilson65 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Asus Eee Box: Komplett.no - ASUS Eee Box EB1501P Sort

?? Men hvis du skal legge litt penger i pc'en så burde du kanskje se litt på mac mini

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wd Tv

JA, en WD TV har jeg ofte vurdert, men er usikker på hvordan man spiller av DVD filmer som er lastet ned, hører rykte om at den ikke klarer å spille av ISO filer? Noen som vet om andre løsninger for å spille av DVD filmer med WD TV?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentlig hovedspørsmålet en skal stille seg idag når en skal kjøpe HTPC er:

1. Skal jeg ha en fullverdig HTPC med BD spiller som kan spille av BD og BD iso filer og gi deg full HD lyd og bilde.

2. Skal jeg ha en HTPC som spiller av alt av musikk og videofiler, men avspiiling av BD, BD iso og full HD lyd er ikke nødvendig.

Dette er de 2 vanligste kategoriene. om det 1 alternativet er aktuellt så er det nødvendig med en relativt kraftig maskin med software ala Power DVD og et ATI HD5xxx grafikkort for full HD støtte av lyd og bilde.

Om alternativ 2 er tingen for deg så finnes det jo masse små løsninger via ITX eller ION løsninger. Feks Asus sine Eee box løsninger med Slot in DVD brenner/spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alternativ 2 med mulighet for avspilling av nedlastede DVD'er

Som overskriften sier er det dette jeg ønsker. Mer trenger jeg ikke. En eller annen maskin som kan spille av musikk, vise bilder, spille av DVD filmer som er nedlasta - DVD,Blu Ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tricepen
    Som overskriften sier er det dette jeg ønsker. Mer trenger jeg ikke. En eller annen maskin som kan spille av musikk, vise bilder, spille av DVD filmer som er nedlasta - DVD,Blu Ray.
    Ja nå skjønte jeg ikke helt. Du nevner alternativ 2 men samtidig så slenger du med BluRay på slutten

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, en WD TV har jeg ofte vurdert, men er usikker på hvordan man spiller av DVD filmer som er lastet ned, hører rykte om at den ikke klarer å spille av ISO filer? Noen som vet om andre løsninger for å spille av DVD filmer med WD TV?
    WD TV spiller av DVD iso filer så det griner etter. Også BD iso men du får ikke menyer og kapitler på BD. Ikke sist jeg sjekket ihvertfall. Kan jo hende det er kommet en ny firmware med støtte for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    WD TV spiller av DVD iso filer så det griner etter. Også BD iso men du får ikke menyer og kapitler på BD. Ikke sist jeg sjekket ihvertfall. Kan jo hende det er kommet en ny firmware med støtte for dette.
    Så man må med andre ord velge undertekst ved hjelp av Subtitle knappen eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så man må med andre ord velge undertekst ved hjelp av Subtitle knappen eller?
    Ja nå skjønte jeg ikke helt hva du mente. Som sagt sist jeg testet denne så kunne du ikke hoppe til kapitler eller få fram menyen på BD iso.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må velger undertekster via en meny-knapp.

WD tv live er noe for det. Den største forskjellen mellom live versjonen og den uten, er at live dekoder DTS. Noe den vanlige ikke gjør. Den spiller også av dvd iso og bd iso uten problemer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alek
    Ja, du må velger undertekster via en meny-knapp.

WD tv live er noe for det. Den største forskjellen mellom live versjonen og den uten, er at live dekoder DTS. Noe den vanlige ikke gjør. Den spiller også av dvd iso og bd iso uten problemer
    Ja du sier BD iso uten problemer, men gir den Menyer, kapitler og tekst også? Er det kommet en oppdatering som støtter dette? Vært interessant å vite.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •