Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av Mozi
Ok. jeg er ikke så veldig innpå dette. Men vist jeg forstår riktig, så er det ingen muligheter å bruke disse høytalerene på en reciver f.eks Elkjøp - Onkyo TX-SR508 receiver denne her.
vist det ikke skal funke. hva er da forskjeld på ein høytaler til anlegget mitt og en løskomponent høytaler. Men takk for svar.
|
Svarte vel egentlig ikke på høytalere da jeg svarte på HD lyd utnyttelse ved å kople til ny BD spiller fremfor utnyttelsen av ny BD spiller koplet til annen type anlegg.
Når det gjelder høytalere du har er vel de 3 ohm (oppgitte ohm)
Reciver (Onkyo TX-SR508 )er vel oppgitt til bruk med høytalerimpendans 6 ohm-16 ohm
(om 4 ohm ikke er anbefalt ?)
Nå er 4 ohm , 6 ohm , 8 ohm vanlig på høytalere til reciver/forsterker bruk
Jeg vil ikke anbefale 3 ohms høytalere på en reciver da det er store sjangser for at man ved uheldig lyd/uheldig bruk vil ødelegge reciver eller høytalere.
Selvfølgelig får du lyd , det gjør du med 2 ohms bilhøytalere også men veien er kort til katastrofe
Kjøp ferdige surround pakke nytt eller brukt
(skal du ha 3D bør reciver ha HDMI 1.4 , kjøper du en BD spiller med 2 stk HDMI ut eller multichannel analog utganger kan du greie deg med anlegg med HDMI 1.3 eller mindre)
(vil uansett anbefale deg HDMI 1.4 anlegg til 3D for da står du mye friere til bytte av 3D BD spiller senere en gang)
SURROUNDPAKKER | Surround.no - Høyttaler spesialisten
Kjøp løskomponenter brukt eller nytt både HDMI 1.4 reciver (HDMI 1.3) høytalere osv
Kjøp komplett hjemmekinosystem med 3D kulighet
Her er det vanskeligere å endre ting senere å man bør være obs på innganger man har til fremtidig bruk.
Slike anlegg er oftest ikke beregnet til større bytter/endringer/utvidelser så derfor er det oftest eklest å bytte hele anlegget
Hovedsakelig har du da 3 valg
1: Anlegget som du har i dag (hjemmekinosystem) med ny BD spiller vil ikke gi HD lyd
så bytter du til ny spiller får du bare dd 5.1/dts/stereo
2 : Er du fornøyd med slike hjemmekinosystem kan du bytte ut det du har å kjøpe nyere og mere oppdatert hjemmekinosystem til HDMI 1.4 og 3D om 3D er ønske
3 : Bytte ut det du har og starte på nytt med løskpmponent som kanskje er beste løsningen om du ser en fremtid der du kanskje vil prøve/bytte/fornye noe fortløpende med årene
Man får mye større valgmulighet mellom høytalertyper , spiller typer og enkelt å bytte reciver eller enkelt med tiden om man skal utvide med effektforsterkere
Du må jo ha 3D tv for å dra nytte av 3D fra Blu Ray men det er du vel klar over
Har du ingen hast med 3D satsing vil jeg vel anbefale deg å vente til sent i høst ---> frem til jul da det kommer mange flere 3D produkter både som hjemmekinosystem , løskomponent + priser vil sikkert falle litt