Får ikke TV-lyden på stereoanlegget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke TV-lyden på stereoanlegget

Mornings

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg får koblet komponentene slik at jeg får TV-lyden ut i høyttalerne?

TV: Panasonic TX-P46G20
    Dekoder: Canal digitals HD-dekoder
    DVD-spiller (uten HDMI-slot): Sony RDR-HX710
    Receiver: Denon DRA 275R (13 år gammel)

Koblinger pr. nu:
    HDMI mellom dekoder og TV
    Scart mellom på TV (AV1) og DVD-spilleren (Line 1 )
    Scart mellom DVD-spiller (line 3) og dekoder (VCR)
    Phonokabler mellom DVD-spiller (line 2 out) og receiver.
    Antenneledning mellom vegguttak og dekoder.

Jeg får bilde og lyd fra DVD-spilleren til receiver og TV, men jeg får verken bilde eller lyd fra TV-en til DVD-spiller/receiver.

Jeg er usikker på om inngangsvalget på TV-en må stå på HDMI eller AV1. Ved førstnevnte er det kun tystnad. Bytter jeg til AV1, er det bare sus og grå skjerm (men da får jeg aksessert DVD-menyen).

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? (Jeg fikk det lett til på den gamle kasse-TV-en, men nå har jeg investert i en ny TV, og da gikk det dårligere.)

Jeg fant flust av tilsvarende tråder på nettet, men jeg fant ingen løsning basert på disse.

På forhånd takk for hjelpen

PS! TV-en fungerer ikke skikkelig på HD-kanaler. Bytter jeg til Discovery HD, Eurosport HD og tilsvarende, henger/hakker bildet konstant. På ikke-HD-kanaler er alt som det skal. Hva kan dette skyldes?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hylleknekt
    Mornings

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg får koblet komponentene slik at jeg får TV-lyden ut i høyttalerne?

TV: Panasonic TX-P46G20
    Dekoder: Canal digitals HD-dekoder
    DVD-spiller (uten HDMI-slot): Sony RDR-HX710
    Receiver: Denon DRA 275R (13 år gammel)

Koblinger pr. nu:
    HDMI mellom dekoder og TV
    Scart mellom på TV (AV1) og DVD-spilleren (Line 1 )
    Scart mellom DVD-spiller (line 3) og dekoder (VCR)
    Phonokabler mellom DVD-spiller (line 2 out) og receiver.
    Antenneledning mellom vegguttak og dekoder.

Jeg får bilde og lyd fra DVD-spilleren til receiver og TV, men jeg får verken bilde eller lyd fra TV-en til DVD-spiller/receiver.

Jeg er usikker på om inngangsvalget på TV-en må stå på HDMI eller AV1. Ved førstnevnte er det kun tystnad. Bytter jeg til AV1, er det bare sus og grå skjerm (men da får jeg aksessert DVD-menyen).

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? (Jeg fikk det lett til på den gamle kasse-TV-en, men nå har jeg investert i en ny TV, og da gikk det dårligere.)

Jeg fant flust av tilsvarende tråder på nettet, men jeg fant ingen løsning basert på disse.

På forhånd takk for hjelpen

PS! TV-en fungerer ikke skikkelig på HD-kanaler. Bytter jeg til Discovery HD, Eurosport HD og tilsvarende, henger/hakker bildet konstant. På ikke-HD-kanaler er alt som det skal. Hva kan dette skyldes?
    Har du digitale innganger på reciever - coax el optisk?
    I så fall kobler du DVD og dekoder inn på disse - el fra tv hvis denne har sånn utgang!
    Hvis ikke må du bruke vanlige rca kabler(phono) , og da er det vel enklest å hente signalet fra tv,siden du da får lyden ut på anlegget uavhengig av om du bruker dvd el dekoder som kilde!

Regner med tv'n din har sånn rca utgang?
    Sjekket bilde nå,og det har den!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et lurt trekk det der ja. I stedet for phonokabler mellom receiver og DVD-spiller, ble det TV <-> receiver.

Mange takk!

(Nå er jeg litt usikker på hva som er digitale innganger og ikke, men alt av inntak/uttak bak på receiver er phonoplugger. Hvis jeg tolker deg korrekt er disse ikke-digitale.)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hylleknekt
    Det var et lurt trekk det der ja. I stedet for phonokabler mellom receiver og DVD-spiller, ble det TV <-> receiver.

Mange takk!

(Nå er jeg litt usikker på hva som er digitale innganger og ikke, men alt av inntak/uttak bak på receiver er phonoplugger. Hvis jeg tolker deg korrekt er disse ikke-digitale.)
    Hvis det er kun phonoplugger (rød og hvit) så er ikke disse digitale nei !
    Digitale må du ha for å få ekte surroundlyd som Dolby Digital og DTS !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .