Video og lyd som ikke harmoniserer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Video og lyd som ikke harmoniserer

Hei godtfolk!

Litt bakgrunnsinfo: Har nylig koblet opp en Optoma HD800x :-D med PS3 som lyd- og bildekilde. Lyden går optisk fra ps3 via en harman/kardon HD970 med igjen analoge signalkabler til en HK970. Årsaken til at jeg må bruke HD970'n er fordi forsterkern ikke har optisk inngang .

Har et problem med at lyden henger etter bildet. Har noen ideér hvordan jeg kan få dette synkronisert?

Ser jeg på film via tv (tv har optisk inngang med kabling til forsterkern) og skipper HD970'n, er alt som det skal være :evil:.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller finnes det en hdmi->hdmi+RCA-kabel (som splitter ut lyddelen)?:neutral:

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis forsterkeren din har det så er det noe som heter AV sync, der du kan justere slik at lyden passer til bilde, man forsinker lyden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ingen av-sync, men jeg forsøkte alle muligheter i går (trur jeg), og kom fram til en løsning som gav meg bedre synkronisering mellom lyd og bilde. I lydoppsettet til PS3, kan en velge Audio Out på alle utganger, dvs HDMI og Optical samtidig. Dette gjorde det mye bedre, men ikke 100%. Jeg begynner å lure på om D/A-converteren i HD970 skaper en delay på lyden.

Finnes det en "HDMI-forsinkelsesboks" som kan forsinke bildet med noen millisekunder

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •