Vise film på TV via PC/PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vise film på TV via PC/PS3

Hei alle sammen.

(mulig dette er helt feil tråd valg)

Jeg er ganske fersk på dette..

Jeg skal flytte inn i en leilighet hvor det er fiber noe som betyr at jeg kommer til å laste ned en del filmer i framtiden.

Jeg har PS3, TV og PC.

Jeg ønsker altså å plassere pc på soverom og spille filmer via PS3 ut på tv!

Har jo lagt merke til at det er en funksjon på PS3 hvor man over nettverken kan hente filmer og bilder, men får ikke til dette..noen som har en enkel forklaring?? (hele PS3 er vel ett mediacenter ala xmbc..?)

Kanskje jeg kan kjøpe en portabel HD...overføre filmene på den og ta den med opp å plugge inn i PS3 ?

Noen som har forslag til enklere / bedre løsninger?

Jeg har Plasma skjerm og ønsker derfor ikke å bruke tv som pc skjerm, selv om dette dog kunne vært bedre enn løsningen nevnt ovenfor akkopagnert med XBMC?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har ikke gjort dette selv, men etter hva jeg forstår må du innstallere og sette opp en Media server software på PCen. Det er et program som vil gjøre mediafilene du har liggende på PCen tilgjengelige for brukerene på nettverket.

Det er sikkert andre her som kan anbefale egnede programmer. Ser Windows Media Player 11 er nevnt, men det finnes sikkert andre og mer ressursgjerrige muligheter også.

Deretter må du (selvsagt) koble PS3 og PC på samme nettverk, enten kablet eller trådløst. Deretter skal du kunne finne mediefilene dine på PS3en. Vær obs på at dersom du skal se 1080p filmer så kan trådløst være i tregeste laget og du kan oppleve hakking.

Selv er jeg fast bestemt på å kjøre fra PC (eller en mediaplayer som tillater en eller anne jukebox funksjon). Har man først vennet seg til å få filmer presentert gjennom et sexy giu med fanart, IMDB ratinger, beskrivelser etc, så går man ikke tilbake. Så dersom du har muligheten ville jeg ha strukket HDMI kabel fra PCen til TVen for å kunne kjøre XBMC eller liknende mediacenter software på TVen, men det kommer jo veldig an på planløsningen din. Om det er vegg i vegg er det en mindre sak enn om det skal fra ene hjørnet av leiligheten og til neste.

Ved å kjøre f.eks XBMC vil du også slippe unna en del av format-klusset siden det spiser alt. Jeg trodde PS3 etc var litt pirkete på hvilke videoformater de taklet, men det kan hende jeg tar feil der og at det kan fikses med mediaserver softwaren...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, det var MEGET godt forklart, takk for det

Jeg ser håndboken til PS3 nevner DLNA basert Windows media player 11 som du sier, men regner med XBMC har DLNA og kan altså brukes med stor fordel med tanke på grensesnitt, utseende og kompatibiltet?

haha, nå håper jeg det er "plug-and-play"...om jeg ikke er så god på dette så blir det hvertfall FAIL hvis jeg må konfigurere nettverk osv for å få PC og PS3 til å "snakke sammen" :O

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vil anbefale deg å ta en titt på PS3 Mediaserver, et flott og enkelt program!
    Også kan du titte litt i denne tråden som har en del nyttig info.

Ellers gjorde Marker en meget god jobb med enkel forklaring.

Mvh Truls

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg laster ned XBMC og skal spille av filmer over nettverket, vil selve XBMC vises og jeg kan navigere via tv skjermen osv...eller er det kun selve bilde eller filmen som blir streamet ? ingen vits i fete skins osv om det kun er selve filmen eller bildet som vises når pcn skal stå nede i ett annet rom :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PenguiN-
    Når jeg laster ned XBMC og skal spille av filmer over nettverket, vil selve XBMC vises og jeg kan navigere via tv skjermen osv...eller er det kun selve bilde eller filmen som blir streamet ? ingen vits i fete skins osv om det kun er selve filmen eller bildet som vises når pcn skal stå nede i ett annet rom :/
    Nei, det vil ikke fungere slik. XBMC er en Media Center software og ikke en Media Server software. Hvordan du blar mellom flimer, musikk og bilder på PS3en er styrt av softwaren på PS3en (som såvidt jeg vet er låst til det som følger med PS3en i utgangspunktet). Du vil altså ikke få all tilleggsinformasjonen som XBMC scraper fra IMDB, theTVDB og andre liknende sider.

XBMC vil ikke påvirke hva du ser på PS3en overhodet, XBMC kjøres på PCen og vil gi deg sexy navigering på PCens display, men den kan ikke "streame" navigeringen til en ekstern enhet. Det er derfor jeg nevnte at dersom du ønsker denne typen navigering så må du nesten koble bildet fra PC til TV. Et annet alternativ er å kjøpe seg en mediaspiller med mulighet for å kjøre "jukebox". F eks en Popcorn hour eller en Asus O!Play sak. Da kan du laste opp en såkalt "jukebox" til disse. Det er en software som du kjører på server PCen som laster ned all informasjonen fra nettet om mediafilen din, f eks bakgrunnsbilde, cover, imdb rating, etc og som genererer HTML sider basert på dette som mediaspilleren din kan lese. YAMJ (Yet Another Movie Jukebox) er blandt de mer populære. et google søk vil gi deg mer info. Dette er derimot litt ullent å sette opp så om du ikke er helt datakyndig vil jeg ikke anbefale det.

Kort oppsummert vil du kun kunne bla deg gjennom mediafilene dine på PS3en i den browseren som følger med PS3en. Dersom du ønsker et mer sexy oppsett som henter ned metadata for mediafilene fra internett er du avhengig av en PC eller en mediastreamer koblet til TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for superb forklaring Marker

Lastet ned XBMC i går og syns det virker enklere å laste ned filmer, hive di på minnepinnen min og bare gå opp i stua og plugge den inn i PS3 og lagre på ps3og snurre film...

Fant XBMC på Ps3 momentant, men var vist ingen titler PS3 klarte å finne enda jeg hadde lastet ned 2 filmer og lagt til bildemappa mi..men mulig jeg må spille av filmen / bildene før den /di kan vises på PS3...

Som sagt, hva er det negative ved å kopiere filmer til minnepennen og spille av / kopiere derifra til PS3 ? (utenom det fysiske da såklart..men SÅ lat er jeg ikke ...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med XBMC er at den spiser ~alle tenklige formater og det sexy GUI'et som henter data fra andre kilder. Hvis du kun vil se filmen og ikke bryr deg om hvordan du navigerer deg til den eller hvilken informasjon du får om filmen, samt har filmene liggende på et format som PS3en spiser, har XMBC ingenting for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

leser tråden, men ikke identisk med mitt prob

Har en gammel bærbar pc som er tiltenkt å bli brukt på tv. har koblet i skjermkabel fra pc til tv(samsung 5 eller 6-serie) og får opp bilde(skrivebord, nettsider etc). Men når jeg skal spille av film kommer ikke bilde opp på t. noen som vet årsak og løsninger på dette prob?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3 media server

Kan anbefale PS3 media server ! utrolig enkelt program. har selv en pc stående som "server" dvs, en eldre laptop med 2 eksterne hardisker tilkoblet og ubuntu.

Ps3 media server fungerer like bra på windows,mac og og linux.

For å bruke ps3 media server, trenger du kun å laste det ned fra HER : Downloads - ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code

og starte det når nedlastingen er ferdig. thats it! så enkelt er det.
    Det greie med å å bruke ps3 media server framfor å legge filmene på usb og spille av direkte på ps3, er at ps3 kun støtter noen få formater direkte fra usb, men via Ps3 media server får du spilt av alle filtyper (programmet dekoder det som ikke ps3 støtter)

Fordeler med PS3 media senter :
    1. støtter alle formater
    2. meget enkelt i bruk
    3. krever ikke "super" maskin
    4. Full 5.1 lyd hvis dette er på filmen (ps3 støtter bare 2.0 fra usb.)
    5. meget enkelt å navigere (mappestrukturen fra pcn din kommer opp på ps3)
    6. funker på musikk, bilde og film
    7. Programmet finner ps3en automatisk
    8. GRATIS

vil anbefale å bruke kablet netverk hvis du skal streame filer i HD (dvd kvalitet går som regel greit over trådløst uten hakking)

Skulle du trenge noe hjelp med å sette det opp er det bare å spørre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalpj
    Kan anbefale PS3 media server ! utrolig enkelt program. har selv en pc stående som "server" dvs, en eldre laptop med 2 eksterne hardisker tilkoblet og ubuntu.

Ps3 media server fungerer like bra på windows,mac og og linux.

For å bruke ps3 media server, trenger du kun å laste det ned fra HER : Downloads - ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code

og starte det når nedlastingen er ferdig. thats it! så enkelt er det.
    Det greie med å å bruke ps3 media server framfor å legge filmene på usb og spille av direkte på ps3, er at ps3 kun støtter noen få formater direkte fra usb, men via Ps3 media server får du spilt av alle filtyper (programmet dekoder det som ikke ps3 støtter)

Fordeler med PS3 media senter :
    1. støtter alle formater
    2. meget enkelt i bruk
    3. krever ikke "super" maskin
    4. Full 5.1 lyd hvis dette er på filmen (ps3 støtter bare 2.0 fra usb.)
    5. meget enkelt å navigere (mappestrukturen fra pcn din kommer opp på ps3)
    6. funker på musikk, bilde og film
    7. Programmet finner ps3en automatisk
    8. GRATIS

vil anbefale å bruke kablet netverk hvis du skal streame filer i HD (dvd kvalitet går som regel greit over trådløst uten hakking)

Skulle du trenge noe hjelp med å sette det opp er det bare å spørre
    Jeg har prøvd å koble opp min gamle pc nå med PS3 media server men sliter med at det hakker hvert andre sek sånn ca når jeg ser film (stopper ikke opp bare hakker). Jeg har kun prøvd å streame 1080-materiale. Jeg har en Intel 1.8 Ghz prosessor med 2 gb ram. Har koblet både pc og ps3 kablet til trådløs router (Jensen Airlink 89300). Prøvde å kjøre alt trådløst først men da funket det overhodet ikke.
    Hvor ligger problemet?
    -PC?
    -Innstillinger i programmet
    -Router?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •