Trenger hjelp til å velge nytt videokamera!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å velge nytt videokamera!

MEN det må være Mini-DV. Årsaken til at jeg kjøper noe så avlegs er at jeg nylig fikk interesse av å digitalisere (til pc/dvd/blu-ray) alt jeg har av Hi8 og Mini-DV videoopptak siden 1991... Kjøpte nylig et relativt pent brukt 10 år gammelt Hi8 kamera på Ebay. Fikk det for under tusen spenn. Ikke verst. Sony og greier. Har mimret mye i det siste får man si.. Bla var det morsomt å se på sexvideoen til meg og en av mine første kjærester!

Men fra alvor til spøk: Jeg trenger et nytt Mini-DV kamera nuh. Ser man får de nes til en 1100-1200 kroner på prisguide.no - Men mangler ikke disse low-end Mini-DV kameraene viktige outputs?

Spørsmålet mitt er ikke bare hvilket Mini-DV kamera jeg skal velge, men også:

HVILKE OUTPUTS TRENGER ET VIDEOKAMERA Å HA FOR Å ENKLEST OVERFØRE STÆSJ TIL PC evt. DVD-OPPTAGER?

Og trenger jeg å kjøpe en dvd-opptager til tv'en, når jeg har PC med dvd-brenner? Hva er best/enklest her? Driter litt i pris... Det er minner fra 2/3 av livet mitt vi snakker om her!

Mvh.
    Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det haster! :-)

PS! Hvilket videoformat er mest kurrant for tiden? Opptaksmedium?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    MEN det må være Mini-DV. Årsaken til at jeg kjøper noe så avlegs er at jeg nylig fikk interesse av å digitalisere (til pc/dvd/blu-ray) alt jeg har av Hi8 og Mini-DV videoopptak siden 1991... Kjøpte nylig et relativt pent brukt 10 år gammelt Hi8 kamera på Ebay. Fikk det for under tusen spenn. Ikke verst. Sony og greier. Har mimret mye i det siste får man si.. Bla var det morsomt å se på sexvideoen til meg og en av mine første kjærester!

Men fra alvor til spøk: Jeg trenger et nytt Mini-DV kamera nuh. Ser man får de nes til en 1100-1200 kroner på prisguide.no - Men mangler ikke disse low-end Mini-DV kameraene viktige outputs?

Spørsmålet mitt er ikke bare hvilket Mini-DV kamera jeg skal velge, men også:

HVILKE OUTPUTS TRENGER ET VIDEOKAMERA Å HA FOR Å ENKLEST OVERFØRE STÆSJ TIL PC evt. DVD-OPPTAGER?

Og trenger jeg å kjøpe en dvd-opptager til tv'en, når jeg har PC med dvd-brenner? Hva er best/enklest her? Driter litt i pris... Det er minner fra 2/3 av livet mitt vi snakker om her!

Mvh.
    Tommy

Det er vanskelig å få svar fra noen her ang videokameraer. Jeg har prøvd selv. For å lettest overføre så er hdmi eller mini-usb det letteste. Da trenger du bare 1 kabel for å overføre lyd og bilde. Overfører du alt til pc, så kan du brenne ut et eksemplar av filmen. Og se den på dvd etc.

For å finne et kamera som passer deg så ville jeg sett ut bruksområder, og hva som er viktig der. Deretter ville jeg kontaktet 5-7 nettbutikker med samme mailen, og sett hva de anbefaler. Da vil du kanskje ende om med en del produkter. Sammenlikne de og se hva som passer lommeboken og hvilket som har best specs.

Du kan se på legira serien til Sony. Den har fått mye bra kritikk. De har noen dv kameraer også.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Det haster! :-)

PS! Hvilket videoformat er mest kurrant for tiden? Opptaksmedium?
    Du trenger ikke bumpe. Helt unødvendig. Det gir ikke akkurat folk mer lyst å svare.

Videoformatene som gjelder nå er hd. Egentlig bare det. Få deg et kamera som støtter full hd, og du er oppdatert de neste 10 årene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •