HD bilde på eldre plasmaskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD bilde på eldre plasmaskjerm

Hei! Har en eldre plasmaskjerm av typen Decktron uten HDMI inngang, kun component og DVI. Har også HD dekoder (samsung) fra viasat med kun HDMI utgang. Kjøpte en HDMI-DVI kabel og koblet de sammen, men bildet blir veldig lilla. Er det ikke meninga at dette skal funke? Finnes det overganger til component?

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser nå at inngangen på skjermen er DVI-I, mens kabelen er DVI-D. Gjør det noe? Går signalene begge veier i en slik kabel, eller bare en? Inngangen på skjermen støtter HDCP... Specsa på skjermen kan sees her: Hjemmekino.no - Produktdatabase - Decktron DP42-D00PH

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på DVI-D og DVI-I gjelder bare pinner for analoge signaler, så det har ingen betydning for deg.
    Overgangskabel mellom HDMI (digital) og komponent (analog) er ikke mulig. Det må i såfall skje gjennom en omformer.
    Om du går fra DVI til HDMI eller omvendt gjør ikke noen forskjell for kabelen.

Men hvorfor det blir lilla har jeg ikke noe svar på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det løser seg, problemet lå visst i viasats eller dekoderens software... Utrolig hvor mye lettere det er å prate med kundebehandler enn sånn automatisk telefonsupport:-D

Newcomer Norman sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seth
    Ser ut som det løser seg, problemet lå visst i viasats eller dekoderens software... Utrolig hvor mye lettere det er å prate med kundebehandler enn sånn automatisk telefonsupport:-D

Husker en gang jeg hadde trøbbel med telefoni/bredbånd med Telenor og fikk dem etterhvert langt opp i halsen.
    Ringte da kundeservice og fikk sånn "tal-svar" hvor man sier hva problemet gjelder og datamaskinen skal lose deg gjennom.
    Jeg brølte "KUNDESERVICE" inn i røret, og vips så var det et menneske i den andre enden

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norman

Husker en gang jeg hadde trøbbel med telefoni/bredbånd med Telenor og fikk dem etterhvert langt opp i halsen.
    Ringte da kundeservice og fikk sånn "tal-svar" hvor man sier hva problemet gjelder og datamaskinen skal lose deg gjennom.
    Jeg brølte "KUNDESERVICE" inn i røret, og vips så var det et menneske i den andre enden
    Har hørt rykte om at de automatsike "leser" stemme/tonefall slik at sinte kunder raskere får behandling. Har dog ikke teste dette ut selv....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •