HDMI 1.4 splitter????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI 1.4 splitter????

Jeg slenger inn en trå på dette evnet, siden det ikke passer inn noen andre plasser..
    Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung 3D tv med tilhørende 3D bluray spiller.. Fungerer fett det, men problemet er 1.4 standaren.. Forsterkeren takler ikke dette, så jeg må kjøre direkte inn på tv fra BD. Det er heller ikke 2 HDMI utganger på denne, så det blir ikke noe HD lyd med denne forsterkeren her i gården.
    Er det noen der ute som vet om en splitter e.l. til en 1.4 kabel???

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om noen splitter , vet vel ikke om det noen gang kommer en heller som passer til både 1.4 tv og 1.1 , 1.2 , 1.3 recivere

Du har vel angrerett ved kjøp
    Hvorfor ikke kjøpe en BD spiller med 2 utganger som er beregnet på det formålet å blande nytt og gammelt og få 100% lyd og 100% bilde

Er jo derfor BD spillere lages med en HDMI 1.4 og 1 HDMI 1.3 utgang

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er jo derfor BD spillere lages med en HDMI 1.4 og 1 HDMI 1.3 utgang
    Nå skriver du spillere i flertall. Men meg bekjent er det kun Panasonic sin som har denne løsninger.
    Vet du om flere, for jeg har ikke lyst til å låse meg til Panasonic med mindre den er best, eller jeg må.
    Men jeg trenger virkelig en med 2 HDMI-utganger så jeg får 3D bilde og HD-lyd på min "gamle" forsterker.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 D er jo nytt så mange spillere er annonsert men ikke så mange er i salg.
    Er vel bare Panasonic jeg vet har dual HDMI og at det er 3-4 modeller som kommer med dual men kanskje bare 1 av dem er i salg pr i dag

jeg har skrevet 3d bak noen av de spillerene jeg vet som kommer(eller har kommet) men ikke om de har dual hdmi
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1372448 så kan du jo sjekke

En aktiv splitter du tenker på kimmorten må vel være en som splitter lyd og bilde for ellers kan det vel bli kluss med HDMI hanshake så lenge du vil ha en HDMI 1.3 enhet sammenkolet med øvrig HDMI 1.4 utstyr
    (tror aldri jeg har hørt om at HDMI splittes ut fra en kabel med lyd ene veien og bilde den andre men at en aktiv HDMI 1.4 splitter til 2 x HDMI 1.4 kan komme er ikke utenkelig.....om de får det til siden det er audio retur og nettverk også i HDMI 1.4 får tiden vise.
    (men om du vil kunne nytte deg av en HDMI splitter til 2 x HDMI 1.4 med en inngang på reciver beregnet på HDMI 1.3 ?)
    Er jo sikkert enklere slik Panasonic gjør der det blir fordelt til 2 HDMI ut i spilleren

Det kommer mange 3D BD spillere med multikanal analog da (noen er vel i salg alt kanskje)
    Da får du jo HD lyd samtidig med 3D

Alternativ er vel å kjøre 730p eller 1080i for da kan du bruke reciveren

Alternativ er å kjøre 3D fra BD spiller til tv og SD lyd optisk/coax

Taktisk å ikke ha dual HDMI på sine spillere er det kanskje også da Pioneer , Denon , Marantz , Yamaha osv kommer med nye recivere med HDMI 1.4 i disse dager å fremover

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC Express / GEFEN Splitter 1:4 HDMI FST 3D HDCP FST 3D

denne kan være noe, men selges vistnok bare til bedrifter...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    PC Express / GEFEN Splitter 1:4 HDMI FST 3D HDCP FST 3D

denne kan være noe, men selges vistnok bare til bedrifter...

tror ikke denne har hdmi 1.4, bare fra 1 kilde til fire forskjellige skjermer, står bare 3dtv, ikke 3d blu-ray, så kan det være side by side de mener (det er jo bare et helt vanlig bilde)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •