Konvertere fra 8mm til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konvertere fra 8mm til PC

Jeg har et gammelt Canon VM-E2 8mm kamera med flere filmer som jeg skulle konvertert til PC-en og brent ut.

Jeg har søkt lenge og vel, men får ikke tak på hvordan jeg lettest kan gjøre det. Skal ikke redigere stort, bare få kopiert over gamle minner.

Ønsket mitt er å kjøpe et billig adapter som overfører fra audio/video og RF utgangen og inn til firewire/usb.

Det er sikkert mange som har gjort dette, så lurer på hva jeg skal gjøre og hvor jeg får tak på delene jeg trenger.

På forhånd takk
    Kanolsen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp et billig eksternt video-kort og record på pc ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja burde gå fint det også, bare det at jeg finner ikke noen slike kort på nettet.

Kanolsen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et Video 8 kamera, ikke sant?

Den beste løsningen vil være å få tak i et Digital 8-kamera. Jeg er ikke helt sikker på om alle kameraene kan dette, men jeg har i hvert fall sett Digital 8 kameraer som kan spille av vanlige Video 8 kassetter, og sende signalet over Firewire-utgangen, slik at du kan ta det imot som vanlig DV på PCen.

Denne hadde kanskje vært grei: Sony Handycam DCR-TRV145E (pal) Digital-8-LOOKS TIP TOP on eBay (end time 09-May-10 11:19:54 BST)

Alternativet blir å bruke en DVD-opptaker, eller et TV-kort på PCen.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanolsen
    Jeg har et gammelt Canon VM-E2 8mm kamera med flere filmer som jeg skulle konvertert til PC-en og brent ut.

Jeg har søkt lenge og vel, men får ikke tak på hvordan jeg lettest kan gjøre det. Skal ikke redigere stort, bare få kopiert over gamle minner.

Ønsket mitt er å kjøpe et billig adapter som overfører fra audio/video og RF utgangen og inn til firewire/usb.

Det er sikkert mange som har gjort dette, så lurer på hva jeg skal gjøre og hvor jeg får tak på delene jeg trenger.

På forhånd takk
    Kanolsen
    Prøv på leteng.no....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for lenken til leteng.no, men jeg fant ingenting der som jeg kunne bruke desverre.

Og jeg skal sjekke om jeg kjenner noen med digital 8, det hadde vært veldig greit å spille av kassettene rett til firewire.

Jeg har en DVD opptager som kan brenne ut DVD-er (LG RH277H), men skivene de virker bare på noen få dvd spillere, og jeg kan ikke spille de av på pc-en for å få de inn der desverre, og da blir det litt risky.

Kanolsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •