Flimrete/blinkende bilde på projektor ved avspilling Blu-ray.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flimrete/blinkende bilde på projektor ved avspilling Blu-ray.

Hei!

Jeg har gått til innkjøp av nye produkter til mitt hjemmekino anlegg. :-D Det består nå av Denon DBP-2010 Blu-ray spiller, Denon AVR-4310 og Optoma HD20. Har Panasonic plasma 42" fra før.

Mitt problem er når jeg spiller av film fra Blu-ray spilleren så kommer det flimrete/blinkende på nedre del av bildet på projektoren. Gjelder DVD og blu-ray filmer, men med vanlig analog signal fra en tv tuner er bildet helt okay.
    Bildet på tv'n har ikke noen forstyrrelser.
    Signalet får gjennom HDMI kabeler, samme type kabel til tv(3m) og projektor(15m).

Det er 2 HDMI utganger på forsterkeren, en til TV og en til projektor.

Så mine mistanker går mot feil innstilling på projektoren/forsterkeren eller dårlig singal ut av forsterkeren??

Håper/regner med at det er noe som har peiling på AVR-4310 og HD20 her inne??

Hjelp meg, det er irriterende...:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colibrin
    Hei!

Jeg har gått til innkjøp av nye produkter til mitt hjemmekino anlegg. :-D Det består nå av Denon DBP-2010 Blu-ray spiller, Denon AVR-4310 og Optoma HD20. Har Panasonic plasma 42" fra før.

Mitt problem er når jeg spiller av film fra Blu-ray spilleren så kommer det flimrete/blinkende på nedre del av bildet på projektoren. Gjelder DVD og blu-ray filmer, men med vanlig analog signal fra en tv tuner er bildet helt okay.
    Bildet på tv'n har ikke noen forstyrrelser.
    Signalet får gjennom HDMI kabeler, samme type kabel til tv(3m) og projektor(15m).

Det er 2 HDMI utganger på forsterkeren, en til TV og en til projektor.

Så mine mistanker går mot feil innstilling på projektoren/forsterkeren eller dårlig singal ut av forsterkeren??

Håper/regner med at det er noe som har peiling på AVR-4310 og HD20 her inne??

Hjelp meg, det er irriterende...:???:
    Jeg hadde akkurat samme problem med en 10 meter kabel fra clas ohlson. Jeg TROR at det kan være signaltap over lange strekk med enkelte HDMI kabler. Problemet hos meg forsvant faktisk ved å sende 720p i stedet for 1080p, så kanskje det er datamengden det går på? Kan også ha vært feil på kabelen, men det eneste jeg kan si med sikkerhet er at problemet forsvant da jeg byttet til kortere HDMI kabler. Jeg testet samme kabel på Xbox360, og det ga samme problem.

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signaltap

Her er det erfaringsmessig signaltap i HDMI kabelen du opplever. Forsøk deg på en HDMI kabel, eksempelvis fra Supra (mye for pengene). Det løste mitt problem. Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •