Vil en "ATEN HDMI-extender over Ethernet" fjerne forstyrrelse fra elapparater?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil en "ATEN HDMI-extender over Ethernet" fjerne forstyrrelse fra elapparater?

Hver gang steikeovnen blir slått av eller på, eller termostaten slår på og av ovner, eller lyset blir slått av eller på, mister HDMI-en fra DreamScreen-switchen til 24" Benq-dataskjermen på kjøkkenet som fungerer som tv der kontakten og må ta ny "handshake". Veldig irriterende! HDMI-kabelen er rundt 10 meter lang, men det er ikke noe problem når det ikke kommer noe som slår inn sånn, for switchen forsterker signalet så det kan brukes opptil 15 m lange kabler, og signalet fra Canal Digitals HD-PVR er helt fritt for forstyrrelser så lenge ikke det skjer noe elektrisk i rommene i nærheten.

Men vil dette bli avhjulpet ved å bytte ut HDMI-kabelen med to CAT5 og ATEN HDMI-extender over Ethernet, som AVShop selger? I så fall er det jo mer enn verd prisen på 600 penger!

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det, faktisk. Jeg har en DreamScreen HDMI extender boks og to Cat5 Ethernet kabler og opplever av og til at lysbryter til taklys gir 1 - 2 sekunds dropp i signalet.

Har kommet til at jeg kan leve med det da det er projektor bildet som "lider" og dette skjer bare når jeg (eller noen andre) skrur av/på taklyset.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, takk. Litt mer irriterende her, siden det er kjøkken-tv-en det er snakk om. Fruen blir gretten... Lurer på om jeg kan legge kablene i et kobberrør, eller noe lignende Petter Smart-greier?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sette strømforsyningen til Kjøkken-monitoren på en helt annen kurs, strekk gjerne en lang skjøteledning, og se om en annen strømkurs gjør løsningen mer stabil. Dersom HDMI switchen er på samme kjøkkenkurs, gjør det samme med den og kjør dem helst på samme kurs.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Den er grei, takk. Litt mer irriterende her, siden det er kjøkken-tv-en det er snakk om. Fruen blir gretten... Lurer på om jeg kan legge kablene i et kobberrør, eller noe lignende Petter Smart-greier?
    Prøv å la strømkabelen til DreamScreen svitsjen gå gjennom et galvanisk skille (eller overspenningsvern), et eller annet fra f.eks. Clas Ohlson. Kanskje en slik fjerner "spikeren" i strømnettet som forstyrrer for deg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •