3D kan være farlig !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D kan være farlig !!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørketromler er ikke beregnet på tørking av små barn.
    Mikroovner er ikke beregnet på katter og andre smådyr.

Må passe på så en ikke blir saksøkt av ubrukelige amerikanere

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å se på blinkende bilder kan også være farlig for enkelte...

Vi må bare ta sjansen og håpe at det går bra8)

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er epileptiker, men har ingen som helst problemer med å se TV, spille spill eller noe slikt. Har også vært DJ i mer enn 12 år, så blinkende lys er jeg også temmelig vant med. Men jaja.... Kanskje 3D er den store stygge ulven som ødelegger livet mitt komplett. Hvem vet. :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som Protet sier. Står det ikke advarsler i hue og rævva så gjør amerikanerne noe dumt som de så saksøker produsenten for.

Ei amerikansk kjærring dro av veien i en bobil hun nettopp hadde kjøpt seg. Hun satte på cc og gikk baki for å lage seg mat. Selvfølgelig vant hun søksmålet. Bare i USA...

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Ei amerikansk kjærring dro av veien i en bobil hun nettopp hadde kjøpt seg. Hun satte på cc og gikk baki for å lage seg mat. Selvfølgelig vant hun søksmålet. Bare i USA...
    Klassiker den der...

Men uansett, tror ikke 3D er veldig farlig, men jeg kan tenke meg det kan bli slitsom å se på ALT i 3D. Hele kvelden. Hver dag. Hvis det er den veien det går med film og tv sendinger.

Jeg syns allerede det er litt irriterende at "alle" storfilmene på kino nå skal være i 3D. Og jeg har ikke sett mer enn tre stykk.

Det er moro med 3D, men ikke på alt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som Protet sier. Står det ikke advarsler i hue og rævva så gjør amerikanerne noe dumt som de så saksøker produsenten for.

Som de fleste gode advokathistorier fra usa er selvfølgelig også dette en "urban legend".
    Her er en link som omtaler denne spesielle myten som er enda morsommere enn den opprinnelige bløffhistorien.

George Jonas: Justice, and other urban legends - Full Comment

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre med han tyven som skulle bryte seg inn, så kollapset taket og han brakk noen ben og saksøkte huseier..

Eller de som sølte kaffe på McDonalds og vant søksmål siden det ikke sto at kaffen var varm..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Eller de som sølte kaffe på McDonalds og vant søksmål siden det ikke sto at kaffen var varm..
    Dette mener jeg faktisk har skjedd. Mener jeg leste historien i avisa for noen år siden. Saken var ikke at det ikke stod at kaffen var varm. Men kaffen var alt for varm. Ei dame satte kaffen i bilsetet mellom lårene. hun sølte på seg og skoldet edlere deler... Hun gikk til søksmål og fikk medhold i at kaffen var for varm og en million dollar i erstatning... Etter det har det vært interne regler hos McD's for nøyaktig hvor varm kaffen kan være. Og det er jo en bra ting.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liebeck v. McDonald's Restaurants

Regner med advokaten(e) kjørte på med the Chewbacca defense i ankesaken

"Why would a Wookiee, an eight-foot tall Wookiee, want to live on Endor, with a bunch of two-foot tall Ewoks? That does not make sense! But more important, you have to ask yourself: What does this have to do with this case? Nothing. Ladies and gentlemen, it has nothing to do with this case! It does not make sense! Look at me. I'm a lawyer defending a major record company, and I'm talkin' about Chewbacca! Does that make sense? Ladies and gentlemen, I am not making any sense! None of this makes sense! And so you have to remember, when you're in that jury room deliberatin' and conjugatin' the Emancipation Proclamation, does it make sense? No! Ladies and gentlemen of this supposed jury, it does not make sense! If Chewbacca lives on Endor, you must acquit! The defense rests."

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette mener jeg faktisk har skjedd. Mener jeg leste historien i avisa for noen år siden. Saken var ikke at det ikke stod at kaffen var varm. Men kaffen var alt for varm. Ei dame satte kaffen i bilsetet mellom lårene. hun sølte på seg og skoldet edlere deler... Hun gikk til søksmål og fikk medhold i at kaffen var for varm og en million dollar i erstatning... Etter det har det vært interne regler hos McD's for nøyaktig hvor varm kaffen kan være. Og det er jo en bra ting.
    Drøøøøyt

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nei var det slik det var?.. Etter hva jeg har hørt (eller husker) er det ikke noe regulegering på hvor varm kaffien er (derimot er det jo en "industristandard" på maskinene), men etter denne episoden står det på 99,9% av alle plastikk/papp-kopper "CAUTION, HOT DRINK" eller noe sånnt.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hokeyh, sjekk wikipedialinken jeg posta i mitt forrige innlegg, alt om saken står der (Liebeck v. McDonald's Restaurants)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    hokeyh, sjekk wikipedialinken jeg posta i mitt forrige innlegg, alt om saken står der (Liebeck v. McDonald's Restaurants)
    Beklager, så ikke linken

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D effekt

3D effekten kan forvirre vårt dybdesyn og dermed skape "ubalanse" i gange etc etter å ha sett 3D film. Det er enda et stykke arbeid som må legges i 3D teknologien for at man har plukket bort slike symptomer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Som de fleste gode advokathistorier fra usa er selvfølgelig også dette en "urban legend".

Ja. Merkelig hvordan folk svelger alt mulig rart de hører. 99% av alle disse vandrerhistoriene er bare tullball.

Newcomer Lydmuren sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjokkert og skremt kinosjef vurderer advarsel mot 3D-kino.

Julian (6) ble skjeløyd etter et besøk på hennes kino.

– Prinsippet for å få til 3D, er at man lager et ulikt bilde på høyre og venstre øye. Når hjernen skal koble bildene sammen, oppstår 3D-effekten.

Til slutt vil hjernen ikke koble bildene lenger, og da får man dobbeltsyn.

– Man kan få forskjellige typer plager av dette. Julians tilfelle er ekstremt. Men dobbeltsyn, migrene, kvalme og ubehag kan oppstå. Det er veldig individuelt, sier Haugo.

– En ting er å sitte på kino, men jeg tenker også på at man kan se 3D-TV hjemme, og ikke minst TV-spill der barn kan bli sittende i timevis.

– Det har ikke vært et tema så langt, men jeg ønsker å spille inn temaet for Norske Kinosjefers Forbund, slik at vi får en debatt om saken.
    Sjokkert og skremt kinosjef vurderer advarsel mot 3D-kino - Troms og Finnmark - NRK Nyheter

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In Depth: Is 3D TV and gaming a health risk? | 3D Radar - 3D news and reviews

The good news is that not everybody suffers from the problem of eye strain. The bad news is that the younger you are and the closer to the screen you are, the more likely you are to encounter an issue.

Optical experts and 3D manufacturers warn that children aged six or under shouldn't watch 3D content for long periods. The concern is that developing eye muscles may be susceptible to problems, and while there's no evidence that 3D does any damage to children's eyes - "studies on the effects of prolonged 3D viewing on young children remain to be done," the AOA admits.

As Dr Hicks points out, it's very difficult to make even a minor change to eyesight - the precautionary principle says that until more research has been carried out, it's better to be safe than sorry. It's unlikely that 3D will create eye problems in children, but it's possible that it could aggravate some existing conditions.

The eyes have it

"We don't know enough about the effect of age to make strong recommendations," Professor Banks says. "I'd suggest that you and others pay attention to how their kids are feeling and act accordingly."

In particular, parents should watch out for what the AOA calls "the three Ds of 3D" - discomfort, dizziness or lack of depth perception. If a child appears to be having difficulties with a 3D display, it's time to consult an eye expert - the sooner the better.

"Although success can be attained in treating conditions such as amblyopia (lazy eye) and strabismus (eye turn) beyond age six, the outcome is always better when children are treated as soon as signs of these problems are detected," the AOA recommends.

Variations in eyesight mean that for some people, 3D will never deliver a happy experience, but 3D is just the messenger, highlighting flaws that weren't apparent before. Nobody's brain is being rewired.

"Don't worry about brains," Dr Hicks says. "They're resilient, flexible and will always come back to the natural world." And turning up the 3D effect on a 3DS, wearing RealD glasses in the cinema or slumping in front of Sky 3D won't damage your eyes.

Like any other technology, 3D is fine in moderation, but overdo it and bits of you will start to complain.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette barnet som fikk problemer med synet etter å ha sett på 3D hadde dette latent og 3D biten var bare det som "trigget" det.

Utrolig synd og det er nok ikke det siste tilfellet på verdens basis som kommer til å få problemer med øyne etter å ha sett 3D.

Men hadde personen hatt normale øyne så hadde dette ikke skjedd. Kanskje det kan være en greie i fremtiden at en burde sjekke synet før en tar i bruk 3D slik at en vet at det ikke er fare for synet om en har noe latent liggende på lur.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Ja. Merkelig hvordan folk svelger alt mulig rart de hører. 99% av alle disse vandrerhistoriene er bare tullball.
    Eller rettere sagt 100%...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •