Hd prosjektor for nybegynnere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hd prosjektor for nybegynnere

Hei jeg er en nybegynner som bygger hjemme kino hjemme.

Så mitt spørsmål er:

Er full-hd prosjektor et "must" eller er det greit med hd-ready.

Såg på Hifi klubben der hadde de nen sm jeg syntes så greie ut BenQ W600 eller W1000

TAkk for all hjelp8) :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det spørs helt hva du tenker å bruke projektoren til. (film/tv/spill/pc?)

Full-hd er ikke et 'must' til vanlig bruk. Hd-ready er greit for de fleste fortsatt vil jeg tro. Det er ingen tv-kanaler i norge foreløpig som sendes i 1080p og det tar nok noen år til før det skjer. Jeg for min del synes også 720p ser bedre ut enn 1080i i de fleste tilfeller.

Men om du ønsker å kunne se f.eks. filmer på blu-ray i høyeste tilgjengelige oppløsning - 1920x1080, må du ha en full-hd projektor.

Det spørs også på hvor mye penger du har tenkt å legge i projektoren. Andre ting som kan påvirke valg av modell kan være avstand til lerret, størrelse på lerret, lysforhold i rommet osv. Husk å sjekke disse tingene også.

Anbefaler å gjøre litt jobb i forkant og sjekke tester av ulike modeller og priser fra ulike butikker rundtomkring før du handler. Sjekk f.eks. på prisguide.no og på avshop.no for muligens bedre priser. Hifiklubben er ikke kjent for å være billige. (eks. Benq w1000 koster 9 975 hos dem, men billigste nettbutikk har den til 8 900). Sjekk gjerne folks erfaringer med de aktuelle modellene her inne på forumet også. Lykke til med ny projektor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •