S-Video spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

S-Video spørsmål

Hei!

Har en BenQ PB6100 PJ hvor jeg kun har én s-video inngang til rådighet.

Nå har det seg slik at jeg gjerne vil at både DVD-spilleren og PS2-en skal gå på s-video, og det er litt slitsomt å bytte kabler hele tiden.

Hva er løsningen? en superduper dyr receiver/dvd-spiller eller finnes det et billigere alternativ?

På forhånd takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags reciever har du? Trodde nesten alle recievere hadde s-video switching

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: S-Video spørsmål

Sitat Opprinnelig postet av tmx
    Hei!

Har en BenQ PB6100 PJ hvor jeg kun har én s-video inngang til rådighet.

Nå har det seg slik at jeg gjerne vil at både DVD-spilleren og PS2-en skal gå på s-video, og det er litt slitsomt å bytte kabler hele tiden.

Hva er løsningen? en superduper dyr receiver/dvd-spiller eller finnes det et billigere alternativ?

På forhånd takk.
    Heisann en til i klubben (6100) ser jeg, fornøyd :?:

Du får tak i en s-video switch hos Clas Ohlson den har 2 inn og en ut eller omvendt. kr 69,- art: 32-5318

De fleste bruker komponent til vga fra dvd til 6100 og s-video kabel fra x-box eller annet. Komponent gir det beste bilde.

mvh
    Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Bidda

Heisann en til i klubben (6100) ser jeg, fornøyd :?:

Du får tak i en s-video switch hos Clas Ohlson den har 2 inn og en ut eller omvendt. kr 69,- art: 32-5318

De fleste bruker komponent til vga fra dvd til 6100 og s-video kabel fra x-box eller annet. Komponent gir det beste bilde.
    Ja, jeg er rimelig fornøyd med PJ'en. Bortsett fra fjernkontrollen, den virker utrolig dårlig. Må ta inn og ut batteriene hele tiden.

Når jeg spiller PS2 så merker jeg at bildet blir veldig uskarpt ved bevegelse. Jeg har ikke fått min svideo-kabel til PS2 enda, så jeg regner med at det skyldes kabelen.

Takk for tips.
    Skal skaffe meg en komponent til vga-kabel, blir det merkbart mye bedre kvalitet?
    Har du noen andre tips vedr. optimalisering av denne PJen?

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en reciever, så har de fleste mange s-video innganger. Du kobler enkelt da s-video fra DVD spiller til "DVD", PS2 til "VCR1" og så kobler du "MONITOR OUT" til projektor. Da velger du kilde i reciveren din, og har bare en kabel til projektor. Tror ikke du skal tape mye kvalitet på det. Claes Ohlsson har rimelige "Hi grade" kabler, men vet ikke hvor bra de er. Skal være hakket over standard kvalitetet tror jeg. Alternativt kan du kjøpe deg en rimelig DVD spiller med komponent utgang. Disse kan du få tak i ned til ca. 1000 kr. Da bruker du komponent fra DVD spiller og s-video fra PS2.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av tmx

Ja, jeg er rimelig fornøyd med PJ'en. Bortsett fra fjernkontrollen, den virker utrolig dårlig. Må ta inn og ut batteriene hele tiden.

Når jeg spiller PS2 så merker jeg at bildet blir veldig uskarpt ved bevegelse. Jeg har ikke fått min svideo-kabel til PS2 enda, så jeg regner med at det skyldes kabelen.

Takk for tips.
    Skal skaffe meg en komponent til vga-kabel, blir det merkbart mye bedre kvalitet?
    Har du noen andre tips vedr. optimalisering av denne PJen?
    Fjernontrollen er en svakhet som flere har hatt prooblmer med, ring teknisk support å få en ny (garanti sak) tlf: 23500062

S-video er klart bedre enn kompositt og komponent er klart bedre enn s-video, begge gir synlige forbedringer.

Kjøp DVE kalibrerings dvd slik at du får kontrast og farger riktige, 6100 har ikke vært helt topp rett fra esken. Plasser 6100 slik at du unngår å bruke keystone, bruk av denne forinnger bildekvaliteten.

mvh
    Bidda

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •