Info: Nytt system for avdekking av juks på minHjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Info: Nytt system for avdekking av juks på minHjemmekino

Dessverre viser det seg at noen brukere har valgt å misbruke minHjemmekino-systemet og avgitt lave stemmer, enten ved egen bruker, men også i noen tilfeller ved å opprette nye brukere for å forsterke effekten.

Dette vil vi nå til livs, og Striky har derfor laget et nytt system som avdekker denne type juks. Vi vil gå gjennom mistenkelige brukere og presentasjoner, der systemet både leser IP og ser på samsvar mellom stemmegivning av mottak. Vi har også en "hot-list", som etter gitte kriterier gir oss en liste over brukere og presentasjoner som gir "rødt lys"...

Vi har heldigvis ikke sett så alt for mye uregelmessigheter så langt, og vil ta affære med de det gjelder. Hvis en føler seg truffet er det kanskje like greit å bare nullstille (dvs. sette den karakter en faktisk mener er riktig) på alle stemmer en har fra eventuelle fiktive brukere først som sist, da en i så fall igjen havner "under radaren" på det nye systemet igjen...

Hele poenget med minHjemmekino er jo å vise frem stoltheten og dele av sin inspirasjon! Vi forstår at det er morsomt å ligge høyt på listene, men det må en altså la stemmegiverne avgjøre, ikke påvirke for egen hånd.

Vi opplyser også om at vi i forbindelse med V2-systemet vil innføre flere nye logaritmer og funksjoner i et forsøk på å gjøre stemmegivningene mer rettferdige, men i forkant av at dette er på plass vil vi altså bruke mer tid på å holde et våkent øye.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og hvordan skal en kunne stemme på alle igjen uten manuelt å lete etter alle en har stemt på? En burde virkelig hatt en oversikt over hvilke en har lagt igjen comments og stemmer på.

Dere burde vel også granske disse som spekulerer i å konstant oppdatere profilen for å ligge på nylig oppdatert listen. Jeg skal ikke nevne navn, men det er vel spesielt to stykker jeg ser "hele" tiden der.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Og hvordan skal en kunne stemme på alle igjen uten manuelt å lete etter alle en har stemt på? En burde virkelig hatt en oversikt over hvilke en har lagt igjen comments og stemmer på.

Dere burde vel også granske disse som spekulerer i å konstant oppdatere profilen for å ligge på nylig oppdatert listen. Jeg skal ikke nevne navn, men det er vel spesielt to stykker jeg ser "hele" tiden der.
    100% enig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...helt klart en funksjonalitet vi bør få på plass da (altså oversikt over kinoen en har stemt på!)...

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt tips er å legge denne funksjonen tilgjengelig for alle. -Så får vi dratt i gang en diskusjon eller to..!! -Fra spøk til alvor, -kjempebra jobbet!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer dette for oss som deltar i IP-pooler, f.eks. hos Lyse? På Hifisentralen ble jeg beskyldt for å ha 8 brukere mot faktisk 1, basert på IP-adressesporing.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Bare å slappe av, vi går ikke kun etter ip, og vi opptrer selvsagt veldig skikkelig der vi ser det forekommer eventuelt surr og gir vedkommende alltid anledning til å rydde opp...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvordan fungerer dette for oss som deltar i IP-pooler, f.eks. hos Lyse? På Hifisentralen ble jeg beskyldt for å ha 8 brukere mot faktisk 1, basert på IP-adressesporing.
    Systemet her er faktisk veldig oversiktlig sånn sett. Det også flere ting en ser etter enn bare IP når ting ser mistenkelig ut.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør be om at de som skal ha tilgang og behandle denne informasjonen, leser igjennom dette:

Faste IP-adresser - Datatilsynet - personvern og informasjonssikkerhet

Spesielt avsnittet "Personvernrisiko"

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du forklare litt nærmere hva du mener? AVforum har jo ingen mulighet til å finne ut hvem som gjemmer seg bak en ip uten å gå til politiet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Kan du forklare litt nærmere hva du mener? AVforum har jo ingen mulighet til å finne ut hvem som gjemmer seg bak en ip uten å gå til politiet.
    Jeg vet ikke hva slags info moderatorer på AVforum kan innhente, men jeg mener generelt at når man sjekker data mot faste IP adresser så bør det være innenfor de lover og retningslinjer som gjelder. Og jeg tror så absolutt at det vil bli gjort her inne.

Kun ment som et tips.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Altså, nå må jeg få be om at konspirasjonsteoriene får ligge her... Vi har selvsagt ingen tilgang til dine PERSONLIGE data, men vi har altså tilgang til de IP-adressene som er benyttet knyttet mot de brukerne du har aktive her inne. Det betyr at vi, i saker som fremstår som mistenkelige, kan sjekke om det foreligger samsvar mellom stemmer avgitt og brukere knyttet til bestemte IPer.

Når det er sagt behandles selvsagt alle data vi har liggende 100% konfidensielt, og når vi ser noe som skurrer tar vi selvsagt først kontakt med vedkommende og ber om tilbakemelding. Altså ingen dramatikk knyttet til dette utover at vi ønsker et mer skikkelig system på avstemningssystemet vårt - dette etter innspill og ønske fra våre brukere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dette nye systemet som har gjort at jeg plutselig har mistet 10 stemmer i min hjemmekino??? Hvis det er tilfelle fungerer ikke systemet for jeg jukser ikke.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistet også 3 stemmer i går uten at noen har vært innom å sett på kinoen.. merkelige greier. Gikk fra 19-16 stemmer iløpet av dagen. Poensummen falt naturligvis paralellt med at stemmene forsvant...

Akkurat det skjønner jeg lite av. Jeg har heller ikke vært ute på forumet og sabotert poengsummen til andre.

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mistet 8 stemmer de siste dagene, og jeg driver ikke med noen form for fusk. Hva skjer?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mistet 16 stemmer og har aldri drevet med noen form for juks.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel naturlig at man kan miste stemmer selv om man ikke jukser. For hele hensikten var vel å fjerne stemmene til de som avgir en lav score til andre brukere for at de skal få en lavere karakter. Så da er det nok noen juksefanter som har avgitt en lav score til dere som har mistet stemmer. Men da skulle jo karakteren gått opp og ikke ned:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som likevel er viktig å huske rundt dette stemmehysteriet er at noen enere faktisk er satt fordi den som gir stemmen faktisk mener at presentasjonen ikke er verd mer, og det har alle rett til i et system som dette.
    Noe som er lett å glemme er at femmere kan være like falske som enere, men jeg ser ingen som klager over å ha fått urettferdige femmere. Grunnen til dette er nok at alle mener at akkurat deres rom fortjener toppkarakter. At man er ekstremt fornøyd med egne prestasjoner i kinorommet/hifioppsettet er jo supert, men de individuelle medlemmene er ikke nødvendigvis enige i det likevel.

Dette er bare noen sidebetraktninger fra meg da jeg har fulgt med på denne diskusjonen siden avforum var så godt som nyetablert, og det går alltid ut på det samme. Min mening er at dagens system er for udefinert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi har endret litt på definisjonen av "aktiv" ettersom det er noen som har forsått dette og utnyttet det og kjørt gjennom alle stemmene på nytt... Det er derfor det samme for alle, Andreas21 og dere andre, og dette er videre utelukkende en fordel ettersom vi også har luket bort en del tullebrukere... Det var faktisk derfor serveren gikk ned her i går, ble litt mye å regne på!

Når det gjelder dine betraktninger devilej, er det jo selvsagt helt i orden å gi en ener om en mener en kino, samme hvor fin andre mener den måtte være, kun fortjener dette. Systemet ser på ingen måte etter denne type subjektive greier, men kun etter mer systematisk misbruk der det er tydelig at andre er gitt dårlig karakter for å komme bedre ut selv...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ihvertfall iverksatt utvikling av diverse ny funksjonalitet til minHjemmekino som vil lanseres innen rimelig tid. Poengsystemet vil gjennomgå en stor forandring. (dette vil altså skje før selve AVforum v2 kommer).

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •