Info: Nytt system for avdekking av juks på minHjemmekino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Åj da. Har vist rast ned med 29 poeng. Men men

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det rart det er krig i verden?, seier berre eg!

Kva er grunnen til at ein ikkje fjerner poenga eigentleg? Det hadde jo vore det enklaste. Fine kinoar forblir jo like fine om dei ikkje har poeng.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at hele poengsaken burde vært fjernet rett og slett, hvis folk virkelig misbruker dette systemet er det like greit. Listene stemmer heller ikke med ikke med poengskalaen heller, fjern heller hele systemet og la folk heller legge igjen kommentarer.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nytt, forbedret poengsystem er på trappene, og dette blir da benyttet frem til V2 er på plass. Ønsker en ikke poeng fra andre skrur en bare dette av, Roger Waters, men jeg synes ikke det blir riktig å deaktivere dette for samtlige brukere, det er tross alt noe som synes det er litt morsomt å både motta og avgi poeng - og en skal tross alt ikke ta dette ALT for seriøst heller!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unødvendig

Jeg syns at denne typen sikring er unødvendig. Hva så om noen fusker for å komme oppover på listene. AV-sidene handler om gleden av å dele sine opplevelser med andre. Dette er ingen konkurranse-side. Uansett om noen fusker for å komme opp på listene så handler det jo uansett om folk liker kinoen eller ikke. De beste og flotteste hjemmekinoene her på sidene ligger på toppen uansett. Jeg personlig har aldri tatt denne siden som en konkurranse og synes at de som gjør det er patetisk. Å få kommentarer er jo det som er det morsomme, interessante og sosiale med AV-sidene.
    Hvor gøy tror dere at de som fusker har det?

Synes at dette systemet er helt unødvendig. De som bryr seg om å komme seg oppover på listene har misforstått hele konseptet med nettsiden etter min mening. :neutral:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2000
    Synes at dette systemet er helt unødvendig. De som bryr seg om å komme seg oppover på listene har misforstått hele konseptet med nettsiden etter min mening.
    For de som bryr seg er det nye systemet nødvendig, og for de som ikke bryr seg så er det vel heller ikke noe problem?

For mange er naturligvis litt stas å få litt kred etter å ha brukt hundrevis av timer på rommet/utstyret og ikke minst gjort tunge prioriteringer for å komme i mål. At noen skal sende de langt ned på listen fordi de har opprettet x-antall tullebrukere kan jeg forstå at virker litt unødvendig. Det er jo litt artig for folk å følge med på disse listene også, og jeg mener om det først skal være en liste bør den også være rettferdig. Hvor seriøst en vil ta det er opp til hver og en, men når gjør i allefall AVforum sitt for at det ikke skal stå på systemet.

Konkurranser er forøvrig helt normalt innen for eks. bilstereo-verden. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være helt utenkelig innenfor hjemmekino og hifi.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    For mange er naturligvis litt stas å få litt kred etter å ha brukt hundrevis av timer på rommet/utstyret og ikke minst gjort tunge prioriteringer for å komme i mål.
    De fleste som har brukt hundrevis av timer får kredsn di fortjener.

Det jeg mener å få fram er at: hvis så mange fusker at det trengs et anti-fusk system så har mange misforstått siden.
    Jeg er enig med deg at det like så godt kan være konkurranse innen hjemmekino som det er innen bilstereo. Men "minHjemmekino" gir ingen andre premier enn litt ære og berømmelse (så vidt jeg vet). "minHjemmekino" er jo mer en sosial møteplass for AV-interesserte. Dele erfaring etc. Og siden det ikke er noen premier involvert så hvorfor bry seg om noen fusker. Det er jo uansett du som ser på som avgjør om kinoen er fin eller stygg.

Jeg synes forøvrig at om det skal være en konkurranse om flotteste kino, så burde det være premier involvert. Da ville jeg forstått og støttet anti-fusk-systemet.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2000
    Men "minHjemmekino" gir ingen andre premier enn litt ære og berømmelse (så vidt jeg vet). "minHjemmekino" er jo mer en sosial møteplass for AV-interesserte. Dele erfaring etc. Og siden det ikke er noen premier involvert så hvorfor bry seg om noen fusker.
    Det du sier er veldig rett og i henhold til intensjonen for det å presentere våre stoltheter. MinHjemmekino/MinHiFi har ingen premier for å komme på topp.

Men desverre er det noen enkeltpersoner som tydeligvis (og desverre) får litt kick/sterke følelser rundt det å komme høyere i rangeringene. Dette har medført litt urent trav i form av tullebrukere og strategisk stemmegiving.

I tillegg har vi i de to siste årene hatt noen avstemninger rundt årskifte med tildels kostbare premier. Disse samme tullebrukerene har da hatt samme mulighet til å påvirke resultatene på avstemninger med premier og da blir det straks mer alvorlig. Følgelig måtte vi ta aksjon når vi så hvilke konsekvenser dette kunne medføre.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •