Info: Nytt system for avdekking av juks på minHjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nordbø
    Det er vel naturlig at man kan miste stemmer selv om man ikke jukser. For hele hensikten var vel å fjerne stemmene til de som avgir en lav score til andre brukere for at de skal få en lavere karakter. Så da er det nok noen juksefanter som har avgitt en lav score til dere som har mistet stemmer. Men da skulle jo karakteren gått opp og ikke ned:-D
    Karakteren min spratt i været så da er det nok tullinger som et tatt. Min klage er herved trukket tilbake he he

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør man ikke nullstille alle karakterer slik at man begynner på nytt igjen ?
    Da vil i så fall alle feilgitte karakterer bli fjernet

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Bør man ikke nullstille alle karakterer slik at man begynner på nytt igjen ?
    Da vil i så fall alle feilgitte karakterer bli fjernet
    Det er nok litt drastisk Hvis vi bare resetter alle stemmene vil det ramme mange som ikke har jukset (dette er jo flesteparten av brukerne). I tillegg vil det antakelig ikke hindre at juks skjer igjen. Vi syns derfor det er bedre å lage et strengere system med mulighet for bedre kontroll.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist at noen får seg til å jukse over slike ting som karakteren på en hjemmekino,men flott tiltak for å få bukt med problemet.Folk som jukser er ynkelige mennesker,i mine øyne!!!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det gjelder dine betraktninger devilej, er det jo selvsagt helt i orden å gi en ener om en mener en kino, samme hvor fin andre mener den måtte være, kun fortjener dette. Systemet ser på ingen måte etter denne type subjektive greier, men kun etter mer systematisk misbruk der det er tydelig at andre er gitt dårlig karakter for å komme bedre ut selv...
    Det nye systemet virker som om det er veldig bra, og har vært etterspurt i lang tid. Supert.
    Kommentaren var bare en refleksjon over temaet, og ikke ment som ris eller ros
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poeng givningen burde være 2 delt
    1- 5 for kinorommet
    1-5 for anlegget/oppsettet.

Så man faktisk her kan ha beste total score, beste kinorom og beste oppsett.

Jeg oppdater mitt oppsett med bilder når jeg kjøper nye enheter i Kinoen min, men jeg ser det er brukere her som ikke har gjort noe på 4 år...... at noe her da mener at vi som "bare bruker ekstremt mye" penger på å perfeksjonere oppsette vårt KUN for å kunne legge ut nye bilder ???

just my 2 cents.

PerS

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Poeng givningen burde være 2 delt
    Vi jobber med saken

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mag
    Vi jobber med saken
    Knall bra...mange av oss har gjort det beste ut av hva vi har å jobbe med av rom.....Noen har valgt å legge mye i rommet, men har startet med et begrense budsjett på anleggs siden....

Kjempe bra at dere går igjennom scor, men kanskje også se på anlegg som nå ikke er rørt på 4-5 år om de er inaktive brukere..... Kan ikke nevne mang på 1 hånd som ikke har oppdatert noe på kinoen sin siste 4-5 årene.... selv mine foreldre har skifte ut noe på den tid!

PerS

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Nå er det ihvertfall iverksatt utvikling av diverse ny funksjonalitet til minHjemmekino som vil lanseres innen rimelig tid. Poengsystemet vil gjennomgå en stor forandring. (dette vil altså skje før selve AVforum v2 kommer).
    Vil en også få mulighet til å se hvilke presentasjoner en har kommentert og gitt poeng på før V2?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Vil en også få mulighet til å se hvilke presentasjoner en har kommentert og gitt poeng på før V2?
    Ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usaklig..

Føler hele opplegget med minHiFi og hjemmekino er å komme på topplisten, men opplever at folk gir deg en god stemme slik at du skal være "høflig" og gjenngjelde tjenesten. Og hvis dette ikke skjer setter de en meget lav karakter på deg.

Jeg hadde jo 4.25 i snitt med 8 stemmer, så falt dette plutselig til 3.68, men stemmene var fortsatt 8.. Litt for usaklig etter min smak..

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt de som vil at avstemningen skal være todelt, hvordan vil dere at avstemningen for selve anlegget skal fungere da? dyrt anlegg = høy score? da er det ikke noe vits vel?

Dessuten kommer folk til å stemme på det utstyret de har selv eller utstyr som er hypet opp på forumet, eks svs, klipsch osv..

Det er jo helheten som teller!

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv mistet jeg to stemmer, men det er vel en mening med da. Så hvorfor blir irretert over at noen mister stemmer? Leste igjenom denne tråden å alle klager over mistete stemmer, men det er vel hele forum da gjelder og ikke enkelt personer. Om noen jukser seg fram til hvilken nytte også syns jeg er helt unødvendig. Juksemaker blir alltid avslørt før eller senere.
    Alle hjemmejino har sin sjarm, om den er i stuen eller ikke. Alle fortjener ros for det man gjør,gjort eller kommer til å gjøre.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistet 8 stemmer av 51 eller noe sånt noe, men det har jo ikke noe å si forsåvidt siden dette var "useriøse" stemmer.

Jeg er i grunn mest nysgjerrig på HVEM disse brukerne er, spesielt om det også er noen mer profilerte brukere involvert også.

Jeg vet jo at denne informasjonen ikke blir delt, men det er jo lov å være nysgjerrig likevel..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det var mulig å jukse her visste jeg faktisk ikke, men selv hadde jeg også mista 3 stemmer også gitt. Når det kommer til avstemning kan man egentlig bare fjerne det gamle poengsystemet, dem som er på topp blir på topp og da er det ikke lett for de dødelige å komme seg no spes høyere. Rangering kunne heller vært at "staben" hadde plukket ut feks tilfeldige kinoer og hifi anlegg hver uke, da kunne man hatt ukes avstemning på dem og da hadde det aldri vært de samme listene. Da hadde ikke den lista sett så forbanna kjedelig og uforandret ut mener jeg. Kjørt uka's kino og uka's hifi anlegg, kanskje en grei ide?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skjer? Kan se at stemmer er tatt bort, men samtidig går scoren nedover.....
    Trodde det var "tulle" stemmene som skulle tas bort.

Noen som har svar?

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hva er det som skjer? Kan se at stemmer er tatt bort, men samtidig går scoren nedover.....
    Trodde det var "tulle" stemmene som skulle tas bort.

Noen som har svar?
    Det må finnes noen snille tullinger... ;-)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den endringen som hittil er gjort, er at kravet til antall forumposter for å få gjeldende stemme på minHjemmekino er økt. Dette vil da luke ut stort sett alt av tullebrukere, men også alle andre som er lite aktive på forumet. Derfor kan snittscoren både gå opp og ned pga dette.

Det er ikke mange dagene til poengsystemet får en komplett overhaling.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Dessverre viser det seg at noen brukere har valgt å misbruke minHjemmekino-systemet og avgitt lave stemmer, enten ved egen bruker, men også i noen tilfeller ved å opprette nye brukere for å forsterke effekten.
    He he.. Litt av en uttalelse hvis du tenker på de som stemmer 1 fordi de rett og slett ikke liker det de ser .

Jeg vet ikke helt hva som er mest trist. DE som manipulerer systemet fordi de skal komme høyere på lista eller rett og slett er misunnelige. Eller de som sutrer over å ikke ha fått sine rettmessige poeng. Det er noe småsykt med det hele. Dette er en artig hobby men er det så viktig at andre syntes kinoen din er bra og fin? Er det det?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Den endringen som hittil er gjort, er at kravet til antall forumposter for å få gjeldende stemme på minHjemmekino er økt. Dette vil da luke ut stort sett alt av tullebrukere, men også alle andre som er lite aktive på forumet. Derfor kan snittscoren både gå opp og ned pga dette.

Det er ikke mange dagene til poengsystemet får en komplett overhaling.
    Lurer litt her. Er det sånn at det blir endret litt etter litt, da det forsvinner èn og èn stemme?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •