AVforum landstreff, Lørenskog feb 2009. Avsluttet, takk til alle! Last opp bilder! - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 26 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 514
    Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var nok Swans som var benyttet, like GULE som noe av 805, men Swans var det nok ;-).....eller ble det byttet før shootout??

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk Alle Sammen!

Da er en utrolig flott helg over. Masse nye hyggelige bekjentskaper og mye inntrykk å svelge. Scrooge: Takk for god mat, god hotellseng og svært hyggelig betjening. Dette var service på høyt nivå, meget meget bra!!! Flageborg, Roko og co. Takk for nyttig hjelp til kalibrering av fullt oppsett og ikke minst sub Tror det har rista løs en skrue eller to i hodet mitt!! Utrolig morro å høre hva dere klarte å få til i et så stort rom. Dere er kjempedyktige! Takk til snickers for et informativt og spennende foredrag. Og sist men slettes ikke minst, takk til Lygren og AK for en utrolig bra prosjektor-shootout! Dette var heftig! Vanvittig mye og godt arbeid dere la ned! Lydtransparent lerret er ihvertfall noe jeg skal ha. Fy fader så kult det var!! Når det gjelder selve shoot-outen, så gjorde alle prosjektorene det veldig veldig bra i mine øyne. Var spesielt imponert over hvor bra dere hadde fått Epson sin toppmodell med tanke på at det har vært problemer med den! VW80 bet også skikkelig godt ifra seg, og JVC har jo laget to meget bra prosjektorer! Et valg avhenger rett og slett av preferanser! Man blir ikke misfornøyd uansett hvilken av de som ble testet blir valgt. Takk til Homecinema som var så gjestfri og ta meg med på demo av nykinoen hans. Du verden så bra det har blitt. Og du verden så bra Vienna, Sim Moon og Marantzen spilte ilag. Det er uten tvil noe av det beste jeg noen gang har hørt! Takk alle sammen for en herlig helg. Og det var virkelig verdt å ta turen nordfra for å delta på dette!!!

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Det var nok Swans som var benyttet, like GULE som noe av 805, men Swans var det nok ;-).....eller ble det byttet før shootout??
    Det ble nok byttet. De gule swans høyttalerene hadde vi inne hos oss med earthquakene, og de 2.1 eller hva de het som stod sammen med sonosen var rosewood og sorte ikke noe gult i de..

Btw, Scrooge: Hvordan gikk det med høyttalersalget ditt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Lars: Kjapt spm, hvorfor ble det benyttet de 805s'ene istedet for de Swans'a som stod der på Søndagen? Ble litt overrasket da jeg var innom der, for jeg ble litt forelsket i de 2.1 SE eller hva de het for noe og hadde håpet å høre de integrert med en sub. Noen spes grunn til at dere byttet?

Har sendt pm til Hifi-nevøen som vi lånte kameraet til (vi som hadde Earthquakene) og håper å få bildene derfra snart, da får dere grafer og måkinger også på oppsettet vårt.

-t
    Det var en liten egotripp fra min side egentlig, jeg kjøpte de på vei til messen- natt til søndag tok jeg de ut ifra bilen og inn på det rommet for å lytte litt til de sammen med preje. Vi testet da også kablene hans.. Når vi skulle til med å kalibrere rommet ble vi enige om å tømme hele rommet for utstyr, for å starte på "scratch".
    Vi pratet litt sammen, vi som var i samme gruppe, og vi ble enige om at det kan være artig å kalibrere svs røra som er så voldsome opp imot de stativene som er så snille..

Ikke mening å tråkke noen på føttene ved å bruke mine egne høyttalere der.. Men var bare så sugen på å høre de =)

Jeg pratet med nevøen istad, jeg får han til å overføre noen bilder, samme skal preje gjøre sa han.

MVH
    Lars B

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...bare å legge ut inntrykk fra projektor-shootouten; her er noen av mine!

Kilde var Sony BDP-S550 som gikk via en Optoma HD3000 videoprosessor for støyreduksjon og 3:2-pulldown. Innsignalet på samtlige projektorer er derfor 1920x1080 i 60Hz slik at en unngår hakking fra dårlig 24p-interpolering i projektoren. En kan selvsagt si at en bør teste projektoren så "rå" som mulig, det var Ak´s standpunkt, men min mening er uten tvil at "morgendagens" kilder vil løse både problemet rundt manglende støyreduksjon og overdreven hakking fra 24P uten bruk av videoprosessor, og det blir derfor feil å vise en rekke projektorer der den største svakheten ligger på kildesiden. Total kost for kilden vi benyttet er uansett selv i dag under 10.000! Resultatet var uansett svært flotte bilder levert via VXP-prosessoren, samt "silkemyke" panoreringer - i det minste var det utgangspunktet for samtlige projektorer - så får en lese resultatet under!

Lerretet var 295cm bredt (125"), lydtransparent og buet.

TW3000:

Imponerende at en projektor til under 20.000.- leveres med "full" CMS (gain, bias OG brightness for alle grunnfarger + sekundærfarger). Alt er jo imidlertid relativt, på min HD3000 videoprosessor har jeg 11-trinns-justering for hver grunnfarge (gain, bias og brightness), så det er fremdeles rom for forbedring, men dette systemet ser ikke ut til å stå nevneverdig tilbake for f.eks. HD750.

Når det gjelder screendoor, selv på 300cm bredde, synes jeg ikke det var noe stort issue. Klart, SXRD, D-ILA og DLP blir noe mer sømløst, spesielt på korte sitteavstander, men jeg synes ikke dette er det viktigste temaet.

Projektoren har heller ikke helt stabil uniformitet, med grønt mot venstre i bilet og grønt mot høyre. Dette er imidlertid kun et issue på et helt hvitt bilde, og under film ikke noe en legger merke til. Under kalibrering er imidlertid dette et lite issue, da vi faktisk så ut til å måle noe ulikt fra sted til sted på lerretet... Uansett er det ikke et stort moment, og ikke noe en bør vektlegge spesielt høyt når en skal velge projektor etter mitt syn.

Generelt var inntrykket av denne projektoren;

+ fargegjengivelsen var relativt god, i det minste ikke langt unna det de andre presterte etter kalibrering
    + relativt god respons på kalibrering, men denne har også, i likhet med TW5000, plutselige "hopp" i justeringsskalaen som gjør at en plutselig får store utslag på små justeringer. Vi klarte allikevel å justere inn en god gråskala og sjekket også at fargerommet satt sånn ca. som det skal.
    + godt lysutbytte
    + stillegående

- sortnivå... Av samtlige projektorer vi viste frem hadde den definitivt det dårligste sortnivået. I en stue med noe belysning vil sikkert ikke dette ha like mye å si, men i en "batcave" er det nok ikke helt tilstrekkelig...

Totalt: en imponerende kalibreringspakke gjør dette til en godt utgangspunkt for mye moro "tweaking"... Gråskalaen måtte justeres en hel del, men fargerommet satt relativt godt på "natural". Gode farger trekker opp, noe labert sortnivå trekker ned...

HW10:

Neste kandidat på visningslista var HW10. Det første som slår en når en kjører shootoutens mørke testscene fra "The Rock" er at sortnivået er vesentlig bedre her enn på TW3000. HW10 mangler imidlertid full-CMS ved at brightness for hver grunn -og sekundærfarge mangler. En får derfor ikke satt dette helt korrekt, selv om den jo har en semi-fungerende CMS.

Gråskalamessig responderer den imidlertid veldig godt, og er enkel å sette opp.

Bildemessig gir den svært flotte farger og imponerende sortnivå prisen tatt i betraktning. Uniformiteten er også veldig god, dvs. at lysstyrken i samtlige primærfarger forholder seg stabilt over hele bildet, noe begge projektorene fra Epson hadde noe trøbbel med.

+ glimrende sømløshet og flotte panoreringer
    + godt sortnivå til prisen

- selv om sortnivået er godt er det mer å hente...
    - mangler fullstending CMS, hvilket resulterer i for mettede farger selv om en stiller seg inn slik en skal...

TW5000:

Denne projektoren har jo alt TW3000 har, men i tillegg et veldig godt sortnivå. Til tross for visse bugs i softwaren klarte vi å kalibrere denne relativt godt, og resultatet ble overraskende godt.

+ naturlige, flotte farger
    + godt sortnivå, på nivå eller enda noe bedre enn HW10

- softwarebugs, men dette fikses sikkert
    - drift i fokus, dette skal visstnok også fikses...

HD350:

Det var her jeg følte det virkelig "løsnet"... Etter de justeringene vi foretok oss mener jeg HD350 representerer noe av det mest attraktive på markedet i dag. Vi treffer ikke fullt så godt som med HD750, men er neimen ikke langt unna heller!

+ fantastisk sortnivå og ekstrem bildedynamikk
    + ekstremt detaljert i mørke scener

- mangler selv helt grunnleggende CMS, egentlig helt krise for en projektor i denne prisklassen...... Dette inkluderes på projektorer til under 10.000.- om dagen, så at JVC velger å fjerne dette sier vel kanskje mer om markedsposisjonen i dette segmentet enn noe annet...
    - som "default" har den alt for mye saturering av grønt, og det er mulig at en reduksjon av master color vil ha negative bi-effekter vi ikke har klart å fange opp så langt, og derfor er det mye mulig at en rett og slett må akseptere noe oversaturert grønt...

VW80:

Selv om denne mangler et "komplett" CMS, har en justeringsmulighet for fargerom i det minste. Det som mangler på denne CMS-løsningen er justeringsmulighet for "brightness". Dette gjør at en ikke klarer å treffe skikkelig på kalibreringen, noe vi fikk godt bekreftet ved å sammeligne mot HD750. Selv om den måler korrekt på 75% i CIE-diagrammet måler den garantert ikke korrekt over hele skalaen, for det er tydelig at metningen er noe for høy.

Utover mangel av "total" CMS må jeg uansett si at VW80 leverer glimrende ytelser, både på kontrast, farger, panoreringer og det meste annet... Dette er virkelig en verdig motkandidat til HD350, der en ofrer noe statisk kontrast, men til gjengjeld får "basic" CMS for fargeromsjusteringer samt svært mange spennende funksjoner for prosessering av bildet.

+ fantastisk sortnivå, ikke langt unna HD350. Grunnkontrasten ligger på rundt 9500:1, og derfor allikevel et stykke unna HD350/750, noe som resulterer i noe mindre "smell" i høykontrastobjekter som en lommelykt i mørket, men i mørke scener uten type "lommelykt"-objekter i samme scene er forskjellen allikevel minimal ettersom da irisen får fullt spillerom...
    + glimrende prosessering gir noen av de mest fløyelsmyke panoreringene av samtlige...

- CMSen er fremdeles mangelfull

HD750:

Dette er jo HD350, men med CMS slik at en faktisk får justert seg inn også på fargerom... Vi fikk til en DØNN stabil gråskala og fargerom på denne, og det er rett og slett imponerende å se hvor bra tingene faktisk kan bli. Samtidig er det verdt å merke seg at det faktisk finnes enda mer avanserte fargeromsjusteringsverktøy, og vi målte jo kun 75% intensitet. Det er derfor mye mulig fargerommet ikke var like perfekt på nivåer over og under dette, men det ville nok uansett være vanskelig å justere seg inn på om en ikke da samtidig har en ekstern videoprosessor som kan ta seg av dette. Uansett har JVC her kommet langt, men det er uten tvil rom for videre målinger og vurderinger!

Dette er og blir uansett referansen i dagens marked slik jeg ser det... Noe høyere lysutbytte hadde nok imidlertid ikke gjort noe om en skal opp i såpass lerretsbredde som vi benyttet oss av, men jeg synes det var mer enn nok. Det var mer når en så InFocus IN83 rett etter en plutselig følte en manglet noe...

+ fantastisk sortnivå, farger og generell bildekvalitet!
    + CMS som faktisk ser ut til å gi oss et godt fungerende resultat - både visuelt og målbart

- ?

IN83:

Shootoutens siste kandidat var InFocus toppmodell; IN83. Denne leveres med 1600AL, og når en i tillegg benytter seg av hele projektorens intensitet ved bruk av en anamorfisk linse øker lysutbyttet ytterligere. Sett opp mot samtlige av de øvrige projektorene var derfor førsteinntrykket av denne lyskanonen en veldig "WOW" følelse. Fantastisk mye punch!

Samtidig var sortnivået også relativt bra...

+ lysutbytte... Selv uten linsa så vi at denne leverte langt mer enn samtlige øvrige. Spesielt mot store lerreter er dette en finfin sak...

- nærmest dønn umulig å montere... Vi måtte bygge hele rommet "rundt" denne saken, og selv da var den neimen ikke mulig å få helt riktig justert mht geometri...
    - mangler også CMS, og fargene var slik jeg vurderte de alt for saturerte...

...flere inntrykk kommer sikkert, så er det bare å spørre også selvsagt!

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Det var en liten egotripp fra min side egentlig, jeg kjøpte de på vei til messen- natt til søndag tok jeg de ut ifra bilen og inn på det rommet for å lytte litt til de sammen med preje. Vi testet da også kablene hans.. Når vi skulle til med å kalibrere rommet ble vi enige om å tømme hele rommet for utstyr, for å starte på "scratch".
    Vi pratet litt sammen, vi som var i samme gruppe, og vi ble enige om at det kan være artig å kalibrere svs røra som er så voldsome opp imot de stativene som er så snille..

Ikke mening å tråkke noen på føttene ved å bruke mine egne høyttalere der.. Men var bare så sugen på å høre de =)

Jeg pratet med nevøen istad, jeg får han til å overføre noen bilder, samme skal preje gjøre sa han.

MVH
    Lars B
    AHA....slikt må du jo annonsere NÅR du gjør det..:-)...skulle gjerne ha hørt dem i oppsettet :-)

Ser frem til bilder.......

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil takke alle AVForumere og utstyrsleverandører som bidro til å gi oss entusiaster en kjempehelg med lyd og bilde !!!

Alle de positive tilbakemeldingene bekrefter at uker og måneder med planlegging, opprigging, gjennomføring, nedrigging og reise til/fra blir som "peanuts" å regne - DETTE er toppen av moro med lyd og bilde :-D .

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også få takke for et flott treff med bra opplegg. Var min første gang på et slikt treff, og det ga virkelig mersmak

Subwoofer shootouten var veldig morro, vårt lag fikk utdelt to XTZ bokser, henholdsvis W12 DSP med Room Analyzer og en 99 W12.18P.
    I rommet stod det fra før Swans diva 6.2HT koblet til en Doxa model73 effektforsterker og Doxa Pre, kilde var en Sony XA5400ES? tror jeg.
    Først satte vi opp W12 DSPen og kjørte noen analyseringer av rommet med XTZ sin Room Analyzer, den viste at rommet/suben ga en kraftig peak rundt 65hz, vi prøvde forskjellige plasseringer før vi justerte peaken ned ved hjelp av EQen i suben.
    Vi brukte ganske mye tid på denne prosessen med room analyzer, men føler at det ble ganske bra. Suben integrerte bra med Swans'ene og ga et fint løft i lydbildet.
    Mot slutten av seansen valgte vi å sette inn 99W12.18p, det ble litt mer tyngde i lyden med denne i tillegg. Vi tok ikke noen målinger etter at denne ble satt inn, men de integrerte fremdeles ganske så sømmløst med frontene syntes jeg.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Btw, Scrooge: Hvordan gikk det med høyttalersalget ditt?
    Siden du spør, så må jeg jo svare!
    Det var faktisk flere som hadde lyst på de, men det ble visst med lysten. Dermed er de fortsatt til salgs! ;-)
    Legger nok opp en ny annonse på AV-torget i løpet av kvelden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også få takke for et meget hyggelig treff! Eneste trynet jeg kjente fra før var Scrooge men fikk pratet med en del andre og ikke minst lyttet til mange erfaringer rundt utstyr og kalibrering. Takk også til de forhandlerne som gadd å stille opp her, både Swans og SVS rykket litt nærmere neste oppgradering etter helgens demoer.

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ellers å håper jeg de som var på kalibreingskurset hadde litt utbytte av det, selv om det var skralt med forberedelser fra undertegnedes side.
    eg vil også rette en stor takk til ildsjelene som gjorde dette treffet mulig. Takk! Vi satser på at neste treff blir like bra eller bedre :-D
    Dette var akkurat den introen jeg trengte for kalibrering Ak. Har Calman/Chroma5 settet liggende her og manglet en liten dytt for å komme i gang. Mange takk for kurset!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Siden du spør, så må jeg jo svare!
    Det var faktisk flere som hadde lyst på de, men det ble visst med lysten. Dermed er de fortsatt til salgs! ;-)
    Legger nok opp en ny annonse på AV-torget i løpet av kvelden.
    Hvilke er det?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vienna Bach Grand

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Jeg vil også få takke for et meget hyggelig treff! Eneste trynet jeg kjente fra før var Scrooge men fikk pratet med en del andre og ikke minst lyttet til mange erfaringer rundt utstyr og kalibrering. Takk også til de forhandlerne som gadd å stille opp her, både Swans og SVS rykket litt nærmere neste oppgradering etter helgens demoer.

Dette var akkurat den introen jeg trengte for kalibrering Ak. Har Calman/Chroma5 settet liggende her og manglet en liten dytt for å komme i gang. Mange takk for kurset!
    Bare hyggelig Glad du hadde utbytte av kurset.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en fin helg ja, selv om det bare blei med lørdagen(og en rask tur på søndag for å hjelpe en kompis med å hente sine nye Swans F2.2), og kalibrerings kurset.
    Skjønner ikke halvparten av det pj greiene likevel, å måtte reise da snickers skulle begynne med sitt foredrag.

Så takk til alle som har ordnet med denne helgen, så får jeg håpe at noe av det de sa om kalibrering, huskes når jeg skal prøve på det sjøl.

YNWA

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * Får bare feil ved opplasting så dere får klare dere med thumbnails *

Lag 4 : Hifi-nevøen, Tommy ( Om du leser dette få laget deg en profil man!), Trondmm og Dreamphaze ( meg)

Utstyr: SVS PC13-Ultra, Sonos, Western digital NAS og B&W 805S-
    Vi brukte en test disk Flageborg hadde laget som hjelpematriel i kalibreringen-

Vi startet med å tømme rommet for alt som stod der for å begynne på scratch- Kan jo si for min egen del at jeg tvilte på noe helhetelig resultat, SVS er jo råskinn når det kommer til lydtrykk og dybde mens B&W er snille som vintern er lang...

Vi plasserte først høyttalerne lengre vekk fra bakveggen for å gi plass til de digre tubene, så etter en stund brukte vi disken til Flageborg- 7 hit drum.
    7 trommeslag som forskyver seg sidelengs i lydbildet, når vi følte det satt på høyttalerne skrudde vi på subbene. Samme opplegg med subbene, der startet vi med å velge fase og gain . Det endte opp med at subbene fikk ca 10 cm fra sidevegg og ca 20-25 fra bakvegg.

Resultatet ble jeg overrasket over på en positiv måte.. Det var veldig greit å plassere subbene samt å integrere de i ett stereosystem. Faktisk så rått og enkelt at jeg grubler på 2 stk av subbene selv =)

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi hadde til og med en kjendis på treffet, Trond Aurvåg... Burde jo satt på "Den brysomme mannen" da, men sorry Trond, men hadde vi ikke gitt...
    tror jeg hadde svetta litt i stolen hvis dere hadde vist den der ja.. hilsen "dnb"-mannen faktisk, ikke sparebank1.:-D

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og dyre er de jo ikke heller, egentlig - kr 12.990 er veiledende pris for paret.
    Soundwave as

Hvis de går helt ned til 33hZ så er det NESTEN så man ikke trenger sub - men bare NESTEN
    Ja, de var ikkje heilt gale! Men de trenger sub! :-)
    Vi trodde heller ikke det på lørdag, men når vi på søndag fikk koblet opp 1 sub (XTZ 12 W DSP m/ Room Analyzer) så hørte man ett langt fyldigere bilde.
    Når vi så skrudde av subben midt inne i en sang, så begynte vi bare å le.
    Det var ingen tvil om at subben løftet det hele betraktelig godt oppover. :-)

Utrolig pent spilte den også, og lettintegrert med Swanene var den også.
    Jeg må si at XTZene imponerte stort til prisen.

Etterhvert koblet vi opp en 12 tommer XTZ til med separat forsterker og det fylte ut bildet ytterligere.

Kudos til Surround.no for å stille. Jeg har undret på hvilken sub jeg skulle kjøpe meg, men fant ut det her. Det blir nok XTZ 12 W DSP.... Noen som har en brukt en de skal bli kvitt ??? :-)

Smiley :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer endelig min siste lille bråte med bilder, klarte og konsentrere meg litt mere om foto denne dagen enn på lørdagen..

Det kan være at jeg har skrevet noe feil angående utstyr nedenfor, rett meg gjerne.. Har ellers prøvd og beskrive det som skjer der for de som ikke var tilstede.

Må som de andre som har sagt det takke for veldig bra helg. Det har vert veldig lærerikt og morsomt, fikk med meg mye nyttig info og svar på en del ting jeg lurte på. Dere som ordnet dette ordnet det på en veldig bra måte så jeg gleder meg bare masse til neste gang.

-avforum_landstreff_09-026-jpg
    1. store rommet før sub shootout

-avforum_landstreff_09-027-jpg
    2. store rommet før sub shootout

-avforum_landstreff_09-028-jpg
    3. Her bæres til sub-kalibrering/shootout.

-avforum_landstreff_09-029-jpg
    4. Her har gruppen min fått inn mesteparten av det vi skulle ha. Manglet stort sett bare noen kabler..

-avforum_landstreff_09-030-jpg
    5. Målemic settes opp for kalibrering av XTZ sub.

-avforum_landstreff_09-031-jpg
    6. XTZ måleutstyr med tilhørende laptop og radioshack lydmåler.

-avforum_landstreff_09-032-jpg
    7. Laptop med programvaren klar til kalibrering,

-avforum_landstreff_09-033-jpg
    8. Etter masse "riktig" kalibrering sjekkes manual for og se hvor flinke vi har vert til og gjøre alt riktig og etter boken..

-avforum_landstreff_09-034-jpg
    9. Plunderet fortsetter

-avforum_landstreff_09-035-jpg
    10. Vi undres over grafer og ser oss imponert over programvaren.

-avforum_landstreff_09-036-jpg
    11. Realtime graf over støynivå/lydtrykk på forskjellige frekvenser fra 20Hz-20KHz

-avforum_landstreff_09-037-jpg
    12. Kritisk lytting av oppsett. Har vi fått det til?

-avforum_landstreff_09-038-jpg
    13. Oppsett med Swans, Doxa og XTZ. det ble bra lyd til slutt

-avforum_landstreff_09-039-jpg
    14. Swans Diva 6,2

-avforum_landstreff_09-040-jpg
    15. Swans og Earthquake subbere.

-avforum_landstreff_09-041-jpg
    16. B&W med SVS i bunn, musikk med TRØKK i. Sonos systemet var også veldig pent i bruk..

-avforum_landstreff_09-042-jpg
    17. B&W høyttaller (fikk ikke helt med meg hvem, det vet andre og det står tidligere i tråden)

-avforum_landstreff_09-043-jpg
    18. Nærlytting av bass, det må til...

-avforum_landstreff_09-044-jpg
    19. Lytting/kalibrering av oppsett med SVS og hjemmemekk subber.

-avforum_landstreff_09-045-jpg
    20. Hjemmelagd subwoofer etter JBL sine skisser (korriger meg gjerne om det var feil) med SVS stacket på topp, så brutalt ut. Akkurat slikt det skal være, waf på sitt beste.

-avforum_landstreff_09-046-jpg
    21. En vakker "liten" Swans senter.

-avforum_landstreff_09-047-jpg
    22. phatbull står og gliser etter velendt helg og oppsummerer det som har skjedd.
    (jeg er en amøbe med navn så det blir slik, og sikkert det beste uansett for de som ikke var tilstede..)

-avforum_landstreff_09-048-jpg
    23. Oppsummering

-avforum_landstreff_09-049-jpg
    24. Oppsummering

-avforum_landstreff_09-050-jpg
    25. Oppsummering

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    En ting som muligens er svart på andre steder: Hadde det vært mulig å skrive noen linjer med noen pekere til softwaren/hardwaren dere brukte og den dere anbefalte? Jeg husket det jo der og da, men nå er det borte igjen.
    Hei Rune,

Se her: CalMAN home theater video calibration software

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Ak!

Hadde du noen pekere til de forskjellege hardware-alternativene også?

Side 25 av 26 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •