AVforum landstreff, Lørenskog feb 2009. Avsluttet, takk til alle! Last opp bilder! - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 514
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det kommer egentlig an på hvilken lydsignatur du foretrekker.

Litt av problemet til MTS er selve konstruksjonen. Elementenes innbyrdes plassering på denne krever nemlig mye mer av deg som lytter, og hvordan du klarer å få lydbildet til å sitte.

Det enkleste valget gjør du dersom du selv får sammenliknet dem. :wink:
    Sammenligne de her i nord trøndelag ja... vel... Globen i nidaros har da kjøpt mts, vet ikke av noen nermere :-/ swans blir det værre med.

Hvordan går det og blande diva 6.2 med f1.1c foreksempel ?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EHED
    Vil bare legge inn et innlegg som aktør:

Det var vel flere av oss aktører som fikk tilbud om å stille ut utstyr i storsalen for fremvisning, og ikke egne rom som vi hadde på Gausdal. Hadde det vært lagt fram med at vi kunne hatt egne rom, slik at vi kunne ha spilt på utstyret også, så hadde jeg helt klart stilt opp med et fullt surround-oppsett og gladelig kjørt litt akustikk-opplæring f.eks. der.

Var jo veldig behagelig å bare være vanlig medlem og rusle rundt og kose seg, men stiller gjerne opp som aktør neste år, dersom vi kan få et eget rom å spille i

Dette er ikke kritikk til dere som arrangerte treffet, bare et tips til neste års arrangement!

Takk til dere som arrangerte nok et flott og innholdsrikt treff
    Forklaringen på dette er at vi i utgangspunktet bare hadde tilgang til storsalen og projektorrommet. De andre rommene ble gjort tilgjengelig i dagene rett i forkant av treffet, takket være Scrooge. Alle aktører ville selvsagt fått samme mulighet hvis dette hadde vært kjent litt tidligere.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Uten tvil denne:

Den er lettlest (selv for meg) og svært lærerik (i alle fall for meg).
    Takk for tipset

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ellers å håper jeg de som var på kalibreingskurset hadde litt utbytte av det, selv om det var skralt med forberedelser fra undertegnedes side.
    Jeg kan bare svare for meg selv, men vil likevell rette en STOR takk til alle involverte instruktører i helgen. Fikk mye ut av seansen i "mørkerommet", ikke minst det at en del begreper ble av-mystifisert og forklart/beskrevet om igjen.

En ting man kanskje kan tenke på til en annen gang er mulighetene for å splitte kaliberingen i to deler, en for gråskala og en for fargerom. På den måten kan man kanskje gå dypere inn i materien og også kanskje vise hvordan forskjellige projektorer reagerer forskjellig på kalibrering....kanskje....

igjen tusen takk til alle arrangører og så satser jeg på at det blir nytt treff neste år samme helg og samme sted ;-)

peram

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del fikke jeg dessverre ikke med meg noe annet enn det som foregikk i "mørkerommet", og var stort sett fryktelig trett og sliten, så det er mulig jeg var litt fraværende til tider
    Hey! Det står respekt av å holde ut såpass mange timer, innerst inne i et hjørne, med kullsvarte vegger og 100 nerder mellom deg og utgangen!

Ellers å håper jeg de som var på kalibreingskurset hadde litt utbytte av det, selv om det var skralt med forberedelser fra undertegnedes side.
    Ja, helt klart! Eneste som var litt synd var at dere mørkemennene stort sett var inne i hulen deres. Skulle gjerne ha "shaked hands" med dere ;-)

En ting som muligens er svart på andre steder: Hadde det vært mulig å skrive noen linjer med noen pekere til softwaren/hardwaren dere brukte og den dere anbefalte? Jeg husket det jo der og da, men nå er det borte igjen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg må bare få oppfordret alle som gikk rundt og tok bilder i løpet av helga, om å legge så mye som mulig ut her i tråden. Alt er av interesse!
    Personlig rakk jeg ikke å ta så mange bilder på lørdag og søndag, men jeg så det var en god del som knipset jevnt. Kjør på med bilder

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har hatt gøy:sad:
    Skulle gjerne vært der, men den gang ei.
    Jeg er litt nysgjerrig på PJ-shootouten. Hvordan gikk det, og rekkefølgen ble?
    Hvordan var kvaliteten i forhold til pris?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det siste jeg hadde av bilder:

-dsc_0001-jpg

-dsc_0003-jpg

-dsc_0007-jpg

Måle, måle, måle
    -dsc_0008-jpg

-dsc_0011-jpg

-dsc_0018-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er også nysgjerrig på hva som kom ut av projektor- og subwoofer-shootout'en. Flott om noen kunne postet noen inntrykk.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Jeg tror alle var enige i at nivået generelt sett var ekstremt høyt. Det var ingen av de modellene som var med som pekte seg ut som betydelig dårligere enn de andre.
    Når det er sagt, var det synlige forskjeller når man gikk oppover i pris, og bildekvaliteten økte sakte, men sikkert, jo høyere vi kom.
    Min personlige favoritt var HD750, den ligger et lite stykke foran resten.

Shootouten ble gjennomført på følgende måte:
    Først ble en mørk scene vist, den velkjente demo-scena fra "The Rock" hvor de stiger opp av vannet ved ankomst på Alcatraz, og noen minutter utover.
    Deretter en lys scene fra "Transformers", på motorveien mot slutten av filmen, og noen minutter utover.
    Disse to scenene ble repetert for hver projektor, slik at alle kunne vurderes på samme grunnlag.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg vært på mitt første AV-treff i helgen og det var en opplevelse og meget lærerikt med så mange med utrolig mye kompetanse innen lyd og bilde. Har lært utrolig mye og fått lyttet til mange forskjellige typer subwoffere, som alle har sine egenskaper.

Fikk med meg både kalibrering og projektorshootout og forsto at min TW1000 var nok feilkalibrert, så nå har jeg fått mange tips på hvordan man skal gjøre det. Må bare si at den riggen med alle projektorene, så var jeg litt nervøs hver gang jeg gikk forbi den så jeg ikke skulle dytte borti, da hadde lommeboken min vært tom i mange år fremover.:-?

Må si at innlegget til snickers var meget lærerikt, selv om jeg måtte slå opp i ordboken av enkelte terminologier som jeg ikke forsto ) Men utrolig kompetanse som den mannen har.

Desverre så hadde jeg glemt kamera, så ingen bilder fra meg

Så det er helt klart at neste Landsmøte så stiller jeg opp igjen, for dette var moro.:-D :-D

Så vil jeg takke, striky, phatbull og scrooge for en glimrende jobb

.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Om jeg husker rett men man startet med epson tw 3000, sony hw10, epson tw5000, jvc hd350, sony vw80, jvc hd 750 for og avslutte med infocus in83 med anamorf linse. Personelig syns jeg alle viste gode bilder med bra sortdetaljer, det er overraskende små forskjeller om man tar hensyn til pris, men man kunne se noe mere kontrast i sorte sener på de dyrere moddelene, man kunne også se detajer feks som at vannet var brunt i mørke sener (spesielt på 750) og ikke bare mørkt vann. Jeg har vel sett de fleste av disse før og for egendel fikk jeg vel en bekreftelse på at jeg fint kan leve med en prosjektor som feks hw10 eller epson tw5000. Sony sin vw 80 gjorde seg heller ikke bort, og jeg tror faktisk jeg ville ha valg denne i steden for jVC 750 om man tar hensyn til prisdiferansen. Må si meg imponert over alt arbeidet gutta hadde lagt ned for og få til dette.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble avsluttet med Infocus IN83. Ikke 82.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det ble avsluttet med Infocus IN83. Ikke 82.
    Er rettet opp.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser et par Adam høyttalere var demonstrert der. Noen som fikk hørt på de?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg ser et par Adam høyttalere var demonstrert der. Noen som fikk hørt på de?
    Først vil jeg jo takke for et hyggelig treff, mitt første men ikke siste.

De sto (desverre) oppstilt i storsalen så noen skikkerlig demo var nok en utfordring. Tror ingen var mer spent på dem enn meg ettersom jeg skulle ha dem med meg hjem etter treffet:-D
    Jeg må si meg svært godt nøyd med Mellomtone og diskant og selvom noen oppfattet den som noe hissig i toppen kan jeg ikke si jeg deler den oppfattningen, Det ble forsøkt spilt sammen med mine rimlige DIY subber men jeg kan ikke si det imponerte meg på noen måte der når det kom til bass generelt.
    Det sakt så ble det noe helt annet her i stua uten noen som helst målinger sålangt, bruker kunn Adamene foreløpig da det skal jobbes litt med finishen på subbene.
    Kanskje om det var noen som var litt spente på adamene vil høre dem ved en senere annledning så er det jo bare å sende en PM ellers vil jeg nok ganske sikkert si mer om hva jeg opplever i min egen tråd fremmover.

Om jeg hørte rett utpå kvelden søndag så var det jo flere møteromm i første etasje som også kunne la seg bruke til treff som igjen kan gjøre det lettere for flere aktører å vise frem litt utsyr.
    Men vi var jo heldige nå også som fikk flere ekstra rom helt på tampen da de kom svært godt med.

Jeg fikk desverre ikke tatt noen bilder selv men med tanke på alle speilrefleksene som var å se kommer det vel noen flere bilder.....

Kursene var lærerike, maten god, folkene hyggelige og lyden bra, om man da tar med seg det man lærer av å holde et slikt treff og gjør det ennå bedre nestegang så håper jeg da så absolutt at dette kan bli en AV tradisjon.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subwoofer-shootout. -Fra teori til praksis!

Shootouten ble gjennomført ved at vi delte inn deltakerne i flere lag, hvert lag fikk med seg en eller to subwoofere til hvert sitt rom. Oppgaven var å plassere og kalibrere disse opp sammen med stereo oppsettet. Målet var ikke å finne ut hvilken sub som spilte dypest, høyest osv. men å praktisere lydkalibrering fra kurset til Kringlyd og "hente ut det beste i hvert merke."

Etter det fikk alle muligheten til å lytte, -komme med innspill, -justere litt, bytte sub. osv.

Rom 1
    -swanse-jpg

-swanseii-jpg

Rom 2
    -swansxtz-jpg

-swansxtzii-jpg

-xtzroom-jpg

Rom 3
    -svsultra2ii-jpg

-svsultra2-jpg

-jblswans-jpg

Rom 4
    Sonos rommet. Har noen bilder??

Post gjerne dine bilder/erfaringer fra shootouten :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg var med på laget til rom 4 -

Rom 4: Bestod av sonos, 2 stk svs tuber og 805s- Bilder og erfaring blir lagt ut her og i en egen tråd ikveld.. Må bare komme meg hjem fra jobb!!! =)

MVH
    Lars B

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ble det noen konklusjon av shootouten ?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars: Kjapt spm, hvorfor ble det benyttet de 805s'ene istedet for de Swans'a som stod der på Søndagen? Ble litt overrasket da jeg var innom der, for jeg ble litt forelsket i de 2.1 SE eller hva de het for noe og hadde håpet å høre de integrert med en sub. Noen spes grunn til at dere byttet?

Har sendt pm til Hifi-nevøen som vi lånte kameraet til (vi som hadde Earthquakene) og håper å få bildene derfra snart, da får dere grafer og måkinger også på oppsettet vårt.

-t

Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •